Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Dit ligt in de schappen in de Moskouse supermarkt

Tholen – Russische consumenten zijn gewend geraakt aan het veranderde aanbod sinds de boycot. Niet alle consumenten zijn te spreken over de kwaliteit van de producten in het schap. Dat bleek uit een onderzoek vorige maand. We bezochten een supermarkt in Moskou om het aanbod groenten en fruit op te nemen. Bananen, uien en tomaten: op het eerste oog is er een volwaardig AGF-aanbod aanwezig. Wie iets beter kijkt, ziet dat het bezwaar van de consumenten in het onderzoek niet onterecht is. De kwaliteit van de producten laat soms te wensen over. Via reclamezuilen worden de groenten en fruit gepromoot. Mooie aanbiedingen: druiven voor 1,16 euro, watermeloen voor 0,20 euro en tomaten voor 0,72 euro.



Dat lijken mooie aanbiedingen, maar het gemiddelde inkomen in Rusland lag volgens cijfers van Trading Economics in juli op 39.355 roebel per maand. Dat komt overeen met zo'n 572 euro per maand. Overigens ligt het gemiddelde inkomen boven het 'living wage', een cijfer dat het bedrag uitdrukt dat gemiddeld nodig is om in alle levensbehoeften te kunnen voorzien.

Klik hier om de foto's te bekijken.

Foto's: Andries Gunter