Eén gouden German Brand Award ontving de discounter voor het merk Aldi Süd in de categorie 'Industry Excellence in Branding – Trade, Retail & e-Commerce'. De tweede gouden onderscheiding kreeg men voor het Aldi Bistro pop-up concept. Daarmee prijst de jury de totale merkbeleving met emotionele meerwaarde die in het afgelopen jaar voor de klanten gecreëerd werd met het Aldi bistro concept.
Een winner-award kreeg Aldi Süd voor de actie 'Krumme Dinger'. Sinds midden vorig jaar biedt het bedrijf namelijk groenten en fruit met kleine schoonheidsfoutjes aan, waarmee een teken gezet wordt tegen levensmiddelverspilling. Een derde winner-award waardeert de activiteiten van Aldi Süd rondom 'Meine Weinwelt'. Met informatie over druivenrassen en het wijnassortiment verschaft Aldi Süd digitaal een merkbeleving op het onlineportaal meine-weinwelt.de. De wijn pop-up store nodigde de klanten in 2017 bovendien uit voor een kosteloze wijnproeverij, en maakte de bezoekers daarmee bekend met het omvangrijke wijnassortiment.
"We zijn bijzonder trots op de onderscheidingen. Ook al waarderen de prijzen verschillende deelgebieden binnen Aldi Süd, ze hebben één ding gemeenschappelijk: ze staan allemaal voor een modern Aldi Süd, een bedrijf dat op verschillende manieren de klanten benadert", zegt Kirsten Geß, communicatieleider bij Aldi Süd .