Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jubilarissen Toon Mendoza en Peter Gijsen vanaf de oprichting van de partij

Cash & Carrygroothandel Eurofresh viert 25-jarig jubileum

Tholen - Op 1 maart viert de Venlose AGF-groothandel Eurofresh haar 25-jarig jubileum. Het jubileum wordt deze week met en voor de klanten gevierd met 25 aanbiedingen en lekkers uit de foodtruck. In mei wordt het jubileum met de hele Eurofresh-familie gevierd op een leuke plek in Venlo. Twee jubilarissen, Toon Mendoza en Peter Gijsen, maakten alle jaren vol en werden dan ook vandaag in het zonnetje gezet. Ook de huidige directeur en aandeelhouder Ad Pollux was 25 jaar terug bij de oprichting van Eurofresh betrokken. Begin vorig jaar maakte hij zijn comeback met de overname van de aandelen van Pascal Rutten en Hans van Pol.


Jubilarissen Toon Mendoza en Peter Gijsen

Gevraagd naar het succes van de jarige groothandel, verwijst Ad dan ook graag de loftrompet naar zijn voorgangers. "Ik denk dat zij het gewoon goed gedaan hebben door niet af te wijken van het concept, geen concessies te doen aan kwaliteit en altijd klantvriendelijk te blijven. Dat is alles wat een goede cash & carrygroothandel hoort te doen. Het idee wat we toen hadden, blijkt nog steeds te werken. We voeren een kwalitatief goed product, dagvers en voor een eerlijke prijs. Dat slaat aan in de markt. Bovendien is bij ons iedere klant welkom. We hanteren geen limieten qua omzet. Wij zijn een groothandel waar je ook met vijf tientjes aan de kassa handel kunt halen. Daar zijn we trots op. Al die kleine klantjes, maken ook een grote. Iedereen die zich goed gedraagt en goed betaalt, is bij ons van harte welkom."

"Bij de oprichting leverden we vooral aan detailhandelaren en marktkooplui en horeca. Daar zijn de laatste jaren in toenemende mate de horeca en horecaleveranciers bijgekomen. In plaats van hun handel in te kopen bij een allround horecagroothandel, komen ze hier naar het Fresh Park waar ze versere handel kunnen kopen en bovendien kunnen besparen op hun inkoop. 70% van onze klandizie komt uit Duitsland, de overige 30% uit Nederland en België", vertelt Ad. "Jarenlang hadden we natuurlijk de Triple A-locatie bij de hoofdingang van het Fresh Park terrein. Die is de laatste jaren verschoven, maar inmiddels hebben we zo'n naam opgebouwd, dat de locatie minder bepalend is."

"Klanten weten dat ze bij ons terecht kunnen voor een totaalassortiment. Vanouds zijn we erg sterk in groenten, zowel vanuit de kas als de vollegrond, maar de laatste anderhalf jaar hebben we, wellicht vanwege mijn achtergrond, ook grote stappen gezet in het hardfruit. We kopen in op veilingen in Duitsland, in België, bij ZON en daarnaast hebben we directe lijn met een aantal Nederlandse telers. Importfruit kopen we veelal bij Hollandse collega-bedrijven, maar we hebben ook directe lijnen met Spanje, Portugal en Italië. Onze loyale en betrouwbare leveranciers, waar wij met velen al een jarenlange relatie onderhouden, hebben een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van Eurofresh."

"Als ik zie hoe 2023 is gegaan, dan was het op alle gebied een mooi jaar. Zo mogen er wel een paar jaar volgen. Ik ben dan ook erg blij dat ik de kans heb gekregen om de aandelen van dit bedrijf over te nemen. Toen ik weer terug op het oude nest was, paste het weer meteen als een jas. Geen gedoe met klanten en personeel, maar een solide en financieel gezond bedrijf, waarin het fijn werken is. Dat is zeker niet mijn verdienste, maar vooral een compliment aan mijn voorgangers en de achttien collega's die hier dagelijks in de weer zijn."

Vertrouwen in de toekomst
Gevraagd naar de toekomst van Eurofresh, ziet Ad het rooskleurig in. "Als je de berichten meekrijgt over de groothandelsmarkten in Keulen en Düsseldorf, dan is dat geen langetermijnverhaal meer. Met onze locatie in Venlo zitten we top om de Duitse markt te bedienen. Bovendien biedt de opkomst van nieuwe boerderijwinkels en soortgelijke 'local-for-local formules ook weer voldoende kansen. Het is geen nieuws dat we ook de ambitie hebben om op termijn een nieuw pand te bouwen. Dat is nog niet concreet, maar toont wel het vertrouwen aan dat we in de toekomst hebben!"

"Je hoort weliswaar geluiden dat het groenteboerenvak uitsterft, maar daar merken wij niets van. Bovendien biedt de opkomst van nieuwe boerderijwinkels en formules ook weer zat kansen. Zo is Eurofresh sinds dit jaar een van de drie Partners van het Regionaal Voedselsysteem Limburg, een initiatief waar ik persoonlijk ook heel veel kansen zie voor de toekomst. Kortom, ook voor de komende jaren blijven wij vol ambitie aan de weg timmeren onder ons nieuwe motto ''Simply the Fresh''. Het is geen nieuws dat we ook de ambitie hebben om op termijn een nieuw pand te bouwen. Dat is nog niet concreet, maar toont wel het vertrouwen aan dat we in de toekomst hebben!"

Voor meer informatie
Ad Pollux
Eurofresh
Mob: +31 (0)6 11180209
ad@eurofresh.nl
www.eurofresh.nl