Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Brede actie om biologisch te promoten"

Biologische AGF-bedrijven slaan handen ineen

Tholen - Diverse biologische AGF-bedrijven slaan de handen ineen voor de promotie van biologische producten. Zij ondersteunen de actie 'Start biologisch', die loopt van 2 tot en met 19 januari. Dit is één van de drie jaarlijkse grote campagnemomenten, die deel uitmaken van de meerjarige promotiecampagne Biologisch Lekker Natuurlijk. "Het gaat om een brede actie om biologisch te promoten. Voor 'Start biologisch' heeft de biologische AGF-sector duidelijk de handschoen opgepakt. Deze bedrijven zagen dit campagnemoment als een ideale gelegenheid om iets te doen", vertelt Jasper Vink van Bionext.

Hij geeft aan dat biologische bedrijven op diverse momenten aan kunnen haken in de campagne Biologisch Lekker Natuurlijk. "Dit kan in september, januari en juni. Bedrijven kiezen echt hun moment. Bij het eerste campagnemoment, de Bio10daagse in september, merkten we al heel veel enthousiasme. De bedrijven zijn bereid om door middel van deze campagne nu, in januari, samen biologische AGF te promoten. Ik merk ook echt dat AGF'ers verder kijken dan hun eigen product. Normaliter zijn zij elkaars concurrent. Over dat feit kijken ze in deze campagne echt heen."


De campagne

Tijdens 'Start biologisch' worden consumenten ondersteund bij het waarmaken van hun goede voornemens. De campagne is met name bedoeld om meer mensen kennis te laten maken met biologisch. "Het zou mooi zijn als zij bepaalde producten gaan vervangen voor een biologische variant."

De actie is donderdag 2 januari dus van start gegaan. Gisteren (6 januari) verscheen een 8 pagina's grote special 'Start biologisch' in Metro. Hierin staan onder meer verhalen van een biologische akkerbouwer, fruitteler en kasteler. "We willen de verschillende kanten van de biologische AGF-teelt met deze verhalen belichten. Mensen die nog niet zo goed op de hoogte zijn van de biologische werkwijze zullen echt verrast worden door deze verhalen."

Giovanni van Bronckhorst Foundation

Bionext is voor de actie een samenwerking aangegaan met de Giovanni van Bronckhorst Foundation ter promotie van het eten van meer biologische aardappelen, groenten en fruit. Consumenten die zeven biologische producten met een actiesticker kopen, zorgen er tegelijkertijd voor dat kinderen op de sport- en leerclub van Giovanni straks óók biologische AGF-producten kunnen eten. Inzenders van een volle spaarkaart met actiestickers maken tevens kans op mooie prijzen. De biologische sector geeft voor elke ingezonden volle spaarkaart tien stuks vers bio-AGF-producten aan de kinderen van de Giovanni van Bronckhorst Foundation.

Maandag 13 januari zal Giovanni van Bronckhorst de actie officieel aftrappen in de Groene Passage in Rotterdam. Klik hier voor meer informatie daarover.

Voor meer informatie:

Vink@bionext.nl
www.bionext.nl
www.gezondestart.nl
Publicatiedatum: