Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




specialist in verpakkingsfolies

Marcus Gillioen neemt Flex-Film International over

Eind vorig jaar heeft Marcus Gillioen samen met zijn echtgenote handelsonderneming Flex-Film International overgenomen. Hierin werd hij bijgestaan door Marktlink Fusies en Overnames.  10 jaar na de verkoop van de door hem opgerichte handelsonderneming GPG besluit Marcus Gillioen terug te keren naar het ondernemerschap. De in Amsterdam woonachtige Belg start de zoektocht naar de ideale onderneming gezamenlijk met Marktlink Fusies en Overnames.



Overnamespecialist Vincent Pastoor: "Het hele overnameproces heeft uiteindelijk iets meer dan een jaar geduurd. Op basis van de wensen en achtergrond van Marcus zijn we zijn gestart met het opstellen van een zoekprofiel. Dit profiel hebben we gebruikt om geschikte bedrijven te zoeken, die we vervolgens  hebben benaderd. Afgelopen zomer kwamen we voor het eerst in contact met Flex-Film International en dit bleek vanuit zowel Marcus Gillioen als verkopers een goede match. De intentieovereenkomst was dan ook snel rond."

Specialist in verpakkingsfolies
Flex-Film International, een groothandel gespecialiseerd in flexibele verpakkingsfolies, bleek op zoek te zijn naar een geschikte koper. De onderneming is in 1996 opgericht en sinds die tijd succesvol uitgebouwd door Marcel Kruiper en Daniel Wouters, tevens Belg. Met name in de belangrijkste afzetmarkten Nederland en België wordt Flex-Film gewaardeerd om zijn brede assortiment en specialistische kennis. De folies die Flex-Film verkoopt worden gebruikt voor uiteenlopende toepassingen zoals voor het verpakken van AGF, flessen frisdrank,  cosmetica. In tegenstelling tot veel andere ondernemingen heeft Flex-Film weinig last gehad van de crisis. Ook in de afgelopen jaren is Flex-Film namelijk gegroeid en beschikt het over een groot gespreid klantenbestand.

Het overnameproces verliep over het algemeen soepel. De huidige terughoudendheid van banken in het verstrekken van krediet leek initieel nog een probleem op te leveren. Marcus Gillioen: "Zelfs bij een succesvolle en crisisbestendige onderneming als deze bleek het verkrijgen van overnamefinanciering niet eenvoudig, en een lang proces. We zijn erg content dat het uiteindelijk gelukt is, en blij met Rabobank Amsterdam als financieel partner."

De eerste dagen als DGA bij Flex-Film zitten er inmiddels op. "De komende maanden gebruiken we om de onderneming te leren kennen. De kennismaking met werknemers was zeer positief. Ook hebben we al een aantal klanten bezocht". Verkopers Marcel Kruiper en Daniel Wouters blijven de komende maanden nog actief in Flex-Film om een zo soepel mogelijke overgang te realiseren. "We hebben dan ook het volste vertrouwen de groei de komende jaren door te kunnen zetten", aldus Gillioen. 

Publicatiedatum: 7-1-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-11-2017 Populariteit topseal groeit
13-11-2017 Coop lanceert herbruikbare tas voor groenten en fruit
7-11-2017 Eerste Diamond walnoten in dop gearriveerd
6-11-2017 "Vooral in Scandinavië zijn de blauwe bessen in emmertjes enorm populair"
3-11-2017 Weegmachine speciaal voor kleinfruit
3-11-2017 Mediane specialiseert zich verder in agro-verpakkingen
1-11-2017 Waitrose test nieuwe verpakking voor biologische tomaten
31-10-2017 Combinatie Kwik Link Binder en semiautomatische Kwik Lok machine
30-10-2017 “Bij verpakken gaat het om de inhoud én om communicatie”
30-10-2017 "Verpakkingen nemen fruitsap op als een spons"
27-10-2017 Fustdiefstal bij supermarkt in Nieuwkoop
27-10-2017 LBP breidt uit met nieuwe verpakkingslijn en topsealmachine
26-10-2017 REWE test alternatieven voor plastic zakken
26-10-2017 BluePrint Automation lanceert RGP gravity case packer
26-10-2017 Documentaire: verpakkingen die de houdbaarheid verse producten rekken
26-10-2017 Nieuwe tomatenverpakking voorkomt troep bij transport
25-10-2017 Fruit in shakers of punnets opvallende trend Fruit Attraction
24-10-2017 Eco Pack onthult nieuwe AGF-verpakkingen
24-10-2017 "De QR-code op verpakkingen zijn nog lang niet op hun hoogtepunt"
23-10-2017 StePac lanceert nieuwe verpakkingslijn "Xgo"