Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




'Een fantastische mogelijkheid om versproducten te verkopen'

Prince de Bretagne over de kansen online supermarkten

Het Franse merk Prince de Bretagne focust zich op het vergroten van de afzet via online supermarkten door bijvoorbeeld meer broccoli, sjalotten en artisjokken aan te bieden. Een interview met Emmanuel Descloux, marketingdirecteur van Prince de Bretagne.



Hoe leg je de stijging in online-verkoop uit?
"De plotselinge ontwikkeling van Click and Collect is een fantastische mogelijkheid voor de verkoop van groente en fruit. In november vorig jaar openden in Frankrijk maar liefst 72 Click and Collect-winkels. Vandaag de dag vind je er 120 soorten groente en fruit, inclusief alle producten die zijn verpakt in een beschermende atmosfeer, twintig soorten zeevruchten en vis en ongeveer veertig slagersproducten. Als de klanten tevreden zijn over de versproducten, die ze in de Click and Collect-winkels aantreffen, dan is dat te danken aan de producenten, zoals Prince de Bretagne, die een compleet aanbod ontwikkelen, volledig toegespitst op deze manier van verkoop." 

Om wat voor soort groente gaat hier onder andere?
"Broccoli per 500 gram, luchtdicht verpakt, bijvoorbeeld. Door deze manier van verpakken is de klant er zeker van dat het product niet in de winkel behandeld is. Je hoeft het niet te wegen en er is geen verlies van het product. Je kunt je voorstellen dat groenten, zoals knoflook, uien, sjalotten en zelfs kleine, paarse artisjokken zich uitstekend lenen voor deze manier van verpakken. Die paarse artisjokken per vijf of zeven verpakt samen met een recept erbij, zouden prima kunnen worden opgenomen in de Click and Collect-winkelcatalogi. Hetzelfde geldt voor biologische bloemkolen." 

Hoe lang gaat dit allemaal duren?
"Als de service goede feedback van de consument krijgt, dan zal de meerderheid van de merken binnen vijf jaar een breed aanbod aan versproducten op deze manier aanbieden. Maar heeft tijd nodig om te innoveren als het gaat om groentes. Het is aan de marketing om met ideeën te komen voor catalogi en verpakkingen. Dan pas is het aan de producenten om te besluiten of Prince de Bretagne hierin wel of niet moet investeren." 

Publicatiedatum: 21-1-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Sligro Almelo brandt noten bewust overdag voor geur
22-9-2017 Neppe e-mail winactie van Jumbo in omloop
22-9-2017 AH Online naar omzet van 400 miljoen euro
22-9-2017 14.000 zonnepanelen op dak van hoofdkantoor en DC van Jumbo
22-9-2017 Leclerc vergroot voorsprong op Carrefour in Frankrijk
21-9-2017 Amazon breidt thuisbezorging in Italië uit
21-9-2017 AH bereidt zich voor op ingebruikname nieuw online DC
21-9-2017 Doozo gaat verder als Ekomenu
21-9-2017 Aldi Nord is de nummer 1 discounter van Duitsland
20-9-2017 Carrefour sluit mogelijk hypermarkten in Frankrijk
20-9-2017 Edwin de Maa nieuwe commercieel directeur van de Detailresult Groep
20-9-2017 Boni sluit webwinkel en mikt online op Picnic
19-9-2017 Polen: Eurocash neemt Mila S.A. over
19-9-2017 Bidfood en Albert Heijn zetten in op de zorg
19-9-2017 Carrefour opent 15 afhaalpunten voor online bestellingen
18-9-2017 Aldi Nord gaat inkoop A-merken internationaliseren
18-9-2017 Nieuwe maaltijdpakketten van HelloFresh
18-9-2017 Aldi Nord: aanbod vers en veelzijdigheid groeit
18-9-2017 AGF-afdeling Oostenrijkse Merkur in marktsfeer
18-9-2017 Edeka is opnieuw 'opleider van het jaar'