Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




'Een fantastische mogelijkheid om versproducten te verkopen'

Prince de Bretagne over de kansen online supermarkten

Het Franse merk Prince de Bretagne focust zich op het vergroten van de afzet via online supermarkten door bijvoorbeeld meer broccoli, sjalotten en artisjokken aan te bieden. Een interview met Emmanuel Descloux, marketingdirecteur van Prince de Bretagne.



Hoe leg je de stijging in online-verkoop uit?
"De plotselinge ontwikkeling van Click and Collect is een fantastische mogelijkheid voor de verkoop van groente en fruit. In november vorig jaar openden in Frankrijk maar liefst 72 Click and Collect-winkels. Vandaag de dag vind je er 120 soorten groente en fruit, inclusief alle producten die zijn verpakt in een beschermende atmosfeer, twintig soorten zeevruchten en vis en ongeveer veertig slagersproducten. Als de klanten tevreden zijn over de versproducten, die ze in de Click and Collect-winkels aantreffen, dan is dat te danken aan de producenten, zoals Prince de Bretagne, die een compleet aanbod ontwikkelen, volledig toegespitst op deze manier van verkoop." 

Om wat voor soort groente gaat hier onder andere?
"Broccoli per 500 gram, luchtdicht verpakt, bijvoorbeeld. Door deze manier van verpakken is de klant er zeker van dat het product niet in de winkel behandeld is. Je hoeft het niet te wegen en er is geen verlies van het product. Je kunt je voorstellen dat groenten, zoals knoflook, uien, sjalotten en zelfs kleine, paarse artisjokken zich uitstekend lenen voor deze manier van verpakken. Die paarse artisjokken per vijf of zeven verpakt samen met een recept erbij, zouden prima kunnen worden opgenomen in de Click and Collect-winkelcatalogi. Hetzelfde geldt voor biologische bloemkolen." 

Hoe lang gaat dit allemaal duren?
"Als de service goede feedback van de consument krijgt, dan zal de meerderheid van de merken binnen vijf jaar een breed aanbod aan versproducten op deze manier aanbieden. Maar heeft tijd nodig om te innoveren als het gaat om groentes. Het is aan de marketing om met ideeŽn te komen voor catalogi en verpakkingen. Dan pas is het aan de producenten om te besluiten of Prince de Bretagne hierin wel of niet moet investeren." 

Publicatiedatum: 21-1-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-11-2017 Spar verdubbelt mogelijk winkelnetwerk in AlbaniŽ
21-11-2017 Documentaire: Zo koopt een supermarkt verse producten in
21-11-2017 SPAR wil meer franchisenemers werven
21-11-2017 Prijs AGF-hardlopers flink omhoog
21-11-2017 Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter Sun Art Retail Group
20-11-2017 Spar opent vestiging in Wales
17-11-2017 Spar introduceert gezondheids-app
16-11-2017 "Jumbo City doet het in korte tijd al beter dan AH To Go"
16-11-2017 Britse supermarkt-inflatie op hoogste niveau sinds 4 jaar
16-11-2017 Lokaal, Max Havelaar en bio in Zwitserse supermarkt
16-11-2017 "Online verkoop supermarkten faalt"
15-11-2017 Jumbo opent eerste gemakswinkel op station Eindhoven
15-11-2017 Arrestatie na spelden tussen groenten bij Vomar
15-11-2017 Carrefour stelt investeerders gerust over herstelplan
15-11-2017 Albert Heijn Dronten beste Elstar-supermarkt
15-11-2017 Nieuwe online-supermarkt getnow.de in MŁnchen en Berlijn van start gegaan
14-11-2017 Albert Heijn start met inline pilot bij filialen
14-11-2017 Carrefour stelt transformatieplan nog even uit
14-11-2017 A-merken bij discounter Aldi leveren geen groei op
14-11-2017 Jumbo plant mogelijk uitbreiding in BelgiŽ