Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




'Een fantastische mogelijkheid om versproducten te verkopen'

Prince de Bretagne over de kansen online supermarkten

Het Franse merk Prince de Bretagne focust zich op het vergroten van de afzet via online supermarkten door bijvoorbeeld meer broccoli, sjalotten en artisjokken aan te bieden. Een interview met Emmanuel Descloux, marketingdirecteur van Prince de Bretagne.



Hoe leg je de stijging in online-verkoop uit?
"De plotselinge ontwikkeling van Click and Collect is een fantastische mogelijkheid voor de verkoop van groente en fruit. In november vorig jaar openden in Frankrijk maar liefst 72 Click and Collect-winkels. Vandaag de dag vind je er 120 soorten groente en fruit, inclusief alle producten die zijn verpakt in een beschermende atmosfeer, twintig soorten zeevruchten en vis en ongeveer veertig slagersproducten. Als de klanten tevreden zijn over de versproducten, die ze in de Click and Collect-winkels aantreffen, dan is dat te danken aan de producenten, zoals Prince de Bretagne, die een compleet aanbod ontwikkelen, volledig toegespitst op deze manier van verkoop." 

Om wat voor soort groente gaat hier onder andere?
"Broccoli per 500 gram, luchtdicht verpakt, bijvoorbeeld. Door deze manier van verpakken is de klant er zeker van dat het product niet in de winkel behandeld is. Je hoeft het niet te wegen en er is geen verlies van het product. Je kunt je voorstellen dat groenten, zoals knoflook, uien, sjalotten en zelfs kleine, paarse artisjokken zich uitstekend lenen voor deze manier van verpakken. Die paarse artisjokken per vijf of zeven verpakt samen met een recept erbij, zouden prima kunnen worden opgenomen in de Click and Collect-winkelcatalogi. Hetzelfde geldt voor biologische bloemkolen." 

Hoe lang gaat dit allemaal duren?
"Als de service goede feedback van de consument krijgt, dan zal de meerderheid van de merken binnen vijf jaar een breed aanbod aan versproducten op deze manier aanbieden. Maar heeft tijd nodig om te innoveren als het gaat om groentes. Het is aan de marketing om met ideeën te komen voor catalogi en verpakkingen. Dan pas is het aan de producenten om te besluiten of Prince de Bretagne hierin wel of niet moet investeren." 

Publicatiedatum: 21-1-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Edeka test herbruikbare verpakkingen op versafdelingen
21-8-2018 Colruyt koopt 25 hectare biologische grond aan
21-8-2018 Eerste Emté wordt omgebouwd
21-8-2018 Japanse discounter actief in Roemenië
21-8-2018 Albert Heijn start proef 'Vind mijn product'
21-8-2018 Leo Linders: nog maximaal vier jaar
21-8-2018 Duncan Hoy nieuwe CEO PLUS Retail
20-8-2018 Tesco plant discountketen
20-8-2018 Carrefour België lanceert automatische Food drive
17-8-2018 AGF monitor week 33
17-8-2018 Carrefour introduceert recycle-app
17-8-2018 Walmart pakt uit met sterkste organische groei in 10 jaar
17-8-2018 Amerikaanse supermarktketen Kroger gaat samenwerken met Alibaba
16-8-2018 "Misverstand: Gratis champignons zijn juist exclusief cadeau"
16-8-2018 Wisselende prijzen in supermarkt tijdens spitsuren worden als oneerlijk ervaren
16-8-2018 Verkoopvolume stijgt met 35% door #HeteZomerOogstactie
16-8-2018 Hofer zet in op kromme groenten
16-8-2018 Pick & Mix promoties in vers meest effectief om categoriegroei te realiseren
16-8-2018 Picnic overweegt eigen maaltijdbox
16-8-2018 Canadese drogist start met versproducten