Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Een fantastische mogelijkheid om versproducten te verkopen'

Prince de Bretagne over de kansen online supermarkten

Het Franse merk Prince de Bretagne focust zich op het vergroten van de afzet via online supermarkten door bijvoorbeeld meer broccoli, sjalotten en artisjokken aan te bieden. Een interview met Emmanuel Descloux, marketingdirecteur van Prince de Bretagne.



Hoe leg je de stijging in online-verkoop uit?
"De plotselinge ontwikkeling van Click and Collect is een fantastische mogelijkheid voor de verkoop van groente en fruit. In november vorig jaar openden in Frankrijk maar liefst 72 Click and Collect-winkels. Vandaag de dag vind je er 120 soorten groente en fruit, inclusief alle producten die zijn verpakt in een beschermende atmosfeer, twintig soorten zeevruchten en vis en ongeveer veertig slagersproducten. Als de klanten tevreden zijn over de versproducten, die ze in de Click and Collect-winkels aantreffen, dan is dat te danken aan de producenten, zoals Prince de Bretagne, die een compleet aanbod ontwikkelen, volledig toegespitst op deze manier van verkoop." 

Om wat voor soort groente gaat hier onder andere?
"Broccoli per 500 gram, luchtdicht verpakt, bijvoorbeeld. Door deze manier van verpakken is de klant er zeker van dat het product niet in de winkel behandeld is. Je hoeft het niet te wegen en er is geen verlies van het product. Je kunt je voorstellen dat groenten, zoals knoflook, uien, sjalotten en zelfs kleine, paarse artisjokken zich uitstekend lenen voor deze manier van verpakken. Die paarse artisjokken per vijf of zeven verpakt samen met een recept erbij, zouden prima kunnen worden opgenomen in de Click and Collect-winkelcatalogi. Hetzelfde geldt voor biologische bloemkolen." 

Hoe lang gaat dit allemaal duren?
"Als de service goede feedback van de consument krijgt, dan zal de meerderheid van de merken binnen vijf jaar een breed aanbod aan versproducten op deze manier aanbieden. Maar heeft tijd nodig om te innoveren als het gaat om groentes. Het is aan de marketing om met ideeën te komen voor catalogi en verpakkingen. Dan pas is het aan de producenten om te besluiten of Prince de Bretagne hierin wel of niet moet investeren." 
Publicatiedatum: