Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




'Een fantastische mogelijkheid om versproducten te verkopen'

Prince de Bretagne over de kansen online supermarkten

Het Franse merk Prince de Bretagne focust zich op het vergroten van de afzet via online supermarkten door bijvoorbeeld meer broccoli, sjalotten en artisjokken aan te bieden. Een interview met Emmanuel Descloux, marketingdirecteur van Prince de Bretagne.



Hoe leg je de stijging in online-verkoop uit?
"De plotselinge ontwikkeling van Click and Collect is een fantastische mogelijkheid voor de verkoop van groente en fruit. In november vorig jaar openden in Frankrijk maar liefst 72 Click and Collect-winkels. Vandaag de dag vind je er 120 soorten groente en fruit, inclusief alle producten die zijn verpakt in een beschermende atmosfeer, twintig soorten zeevruchten en vis en ongeveer veertig slagersproducten. Als de klanten tevreden zijn over de versproducten, die ze in de Click and Collect-winkels aantreffen, dan is dat te danken aan de producenten, zoals Prince de Bretagne, die een compleet aanbod ontwikkelen, volledig toegespitst op deze manier van verkoop." 

Om wat voor soort groente gaat hier onder andere?
"Broccoli per 500 gram, luchtdicht verpakt, bijvoorbeeld. Door deze manier van verpakken is de klant er zeker van dat het product niet in de winkel behandeld is. Je hoeft het niet te wegen en er is geen verlies van het product. Je kunt je voorstellen dat groenten, zoals knoflook, uien, sjalotten en zelfs kleine, paarse artisjokken zich uitstekend lenen voor deze manier van verpakken. Die paarse artisjokken per vijf of zeven verpakt samen met een recept erbij, zouden prima kunnen worden opgenomen in de Click and Collect-winkelcatalogi. Hetzelfde geldt voor biologische bloemkolen." 

Hoe lang gaat dit allemaal duren?
"Als de service goede feedback van de consument krijgt, dan zal de meerderheid van de merken binnen vijf jaar een breed aanbod aan versproducten op deze manier aanbieden. Maar heeft tijd nodig om te innoveren als het gaat om groentes. Het is aan de marketing om met ideeën te komen voor catalogi en verpakkingen. Dan pas is het aan de producenten om te besluiten of Prince de Bretagne hierin wel of niet moet investeren." 

Publicatiedatum: 21-1-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-2-2018 Kassaloos winkelen met AI technologie
23-2-2018 Vrolijke Versbox Jan Linders stimuleert kinderen om AGF te kopen
23-2-2018 Plus zet biologische AGF op de A-locatie
22-2-2018 Meer Ierse export via Lidl
22-2-2018 5 moestuinpotjes in spaaractie AH
22-2-2018 "De gesloten keten is onze kracht"
21-2-2018 Duitsland: Rewe plaatst orderbrieven ter waarde van €1 mld
21-2-2018 Lidl opent drie filialen in Brussel
21-2-2018 Belgische Colruyt met eigen merk in internet boodschappendienst Stockton
21-2-2018 Aanbiedingen Vomar niet meer beschikbaar in de webwinkel
21-2-2018 Walmart ziet online verkopen dalen
20-2-2018 Belgische pilot om AGF te leveren via Openbaar Vervoer
20-2-2018 Waitrose verkoopt chocolade avocado's
20-2-2018 Zwitserland: meer omzet en marktaandeel voor Coop
20-2-2018 Is het einde van de online supermarkt in zicht?
20-2-2018 "Medestanders in AGF gezocht om voedingssysteem positief om te buigen!"
20-2-2018 Zwitserland: Coop groeit en wint markaandeel
19-2-2018 Bijzondere prijsbewegingen in de AGF monitor week 7
19-2-2018 Aldi gaat Italiaanse markt op
19-2-2018 Op 1 maart openen 10 Aldi winkels in Italië.