Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

GfK: bio-aankopen bij retail sterk toegenomen

Het aantal consumenten dat in gewone supermarkten biologische producten koopt, is sterk toegenomen. Dit zegt onderzoeksbureau GfK naar aanleiding van een peiling onder consumenten. Vooral de groep 'af en toe'-kopers groeit flink. De groep die 'altijd bio' koopt, blijft stabiel. De groep consumenten die zegt nooit rekening te houden met biologisch, wordt geleidelijk kleiner. 'Het is goed om te zien waar het potentieel zit', zegt consultant Marcel Temminghoff van GfK. 'Consumenten maken niet ineens de stap naar een volledig biologisch menu. Het is een logisch proces. Het is vergelijkbaar met vegetarische producten; ook daar zit de groei de laatste tijd vooral in de flexitariërs, niet in de echte vegetariërs', aldus Temminghoff.

Volgens GfK is de groei in het afgelopen jaar niet zo groot als die begin 2012, maar na terugloop in 2013 zet de groei nu weer door. Maar liefst 20% procent van de respondenten behoort nu tot de 'fans', consumenten die (sterk) rekening houden met biologisch of zelfs altijd biologisch kopen. In 2011 was dat ongeveer 14%.

Bron: Bionext
Publicatiedatum: