Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




‘Bio, je kunt er niet meer omheen’

VLAM start in 2015 nieuwe driejarige bio-campagne

In 2015 start VLAM een nieuwe driejarige campagne voor bio. Deze zal benadrukken dat bioproducten zeer toegankelijk zijn. Want bio is intussen overal. En je vindt van zowat alle gangbare producten een bioversie. Eind oktober gaf Europa haar goedkeuring om de helft van deze nieuwe campagne te financieren.

Bio is enorm gegroeid. Het is een volwaardig alternatief geworden en je vindt ze ook in steeds meer winkels. Bio is dus toegankelijker dan ooit, en toch wordt bio nog vaak in een hoekje geduwd. VLAM diende dan ook een Europees programma in om de consumptie van bioproducten te promoten in Vlaanderen. Ook Vlaanderen steunt deze campagne en voorziet hiervoor een extra budget. De campagne focust zich vooral op de consumenten die al regelmatig bio kopen, de zogenaamde 'medium' en 'heavy' kopers. Zij kennen de voordelen van bio al, maar hun consumptie blijft nog beperkt.

De campagne laat mensen op een nieuwe manier naar bio kijken. De verouderde denkpatronen worden doorbroken en bio wordt als toegankelijk en alledaags eten voorgesteld. Dat komt tot uiting in vier boodschappen: Bio is overal te krijgen, bio is in bijna alle producten beschikbaar, bio is voor dagelijks gebruik en bio is tot slot ook zeer herkenbaar dankzij het Europese biologo. De nieuwe campagne vat deze boodschappen samen in de slogan 'Bio, je kan er niet meer omheen'.

Radio, advertenties en evenementen
De campagne krijgt een ludieke uitwerking, om een breed publiek aan te spreken. Geen belerend vingertje dat wijst op de troeven, niet elitair en niet moraliserend. Want bio is toegankelijk voor iedereen, en voor dagelijks gebruik. Daarom kiest VLAM voor een humoristische insteek om sympathie op te wekken. Radiospots worden de voornaamste pijler van de campagne. Radio is namelijk alomtegenwoordig, betaalbaar, selectief en biedt ruime creatieve mogelijkheden. Aanvullend kiest VLAM voor visuele media om de bekendheid van het biologo te vergroten, via print en posters op het winkelpunt. Aanwezigheid op het winkelpunt is impactvol en selectief en heeft invloed op de aankoopbeslissing. Daarnaast zal bio ook op sociale media aanwezig zijn en komt er opnieuw een zeer toegankelijk biofestival tijdens de Gentse Feesten.


Publicatiedatum: 6-11-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Daisy Girl best verkochte bio-appelmerk in de VS
21-9-2017 Chinese Fuji appelen weer op de markt
20-9-2017 "Respect voor milieu voorwaarde voor succes op Noord-Europese markt"
20-9-2017 Poolse Bio Planet ziet omzet in augustus met 7% groeien
18-9-2017 Zwitserland: veel vraag naar bio-kruiden deze zomer
15-9-2017 Ook Aldi en Lidl achter convenant voor meer resistente bio-aardappelrassen
15-9-2017 Peter van der Schoot nieuwe voorzitter Comité Bio GroentenFruitHuis
12-9-2017 Meer dan 6.000 biologische producten bij Alnatura
11-9-2017 Duitsers geven meer geld uit aan bio
8-9-2017 Liquidseal nu ook te gebruiken op biologisch fruit
7-9-2017 Afzet biologische fruit in VS +12%
6-9-2017 "Bio-consument gaat af op onderbuikgevoelens"
6-9-2017 "Kwestie van er gelikt uitzien of gelikt willen worden"
6-9-2017 VS: AGF verkoop valt tegen - biologisch verdubbeld
4-9-2017 "In 30 jaar nog nooit een product geschrapt"
4-9-2017 Veilige bio-import uit derde wereldlanden met TRACES
1-9-2017 Bio steeds vaker de norm
1-9-2017 Zweedse importeur koopt alleen biologische gember in
1-9-2017 Frankrijk: "Buitensporige" marges op biologische groenten en fruit
31-8-2017 Bio-appel Natyra opvallend lang houdbaar