Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




‘Bio, je kunt er niet meer omheen’

VLAM start in 2015 nieuwe driejarige bio-campagne

In 2015 start VLAM een nieuwe driejarige campagne voor bio. Deze zal benadrukken dat bioproducten zeer toegankelijk zijn. Want bio is intussen overal. En je vindt van zowat alle gangbare producten een bioversie. Eind oktober gaf Europa haar goedkeuring om de helft van deze nieuwe campagne te financieren.

Bio is enorm gegroeid. Het is een volwaardig alternatief geworden en je vindt ze ook in steeds meer winkels. Bio is dus toegankelijker dan ooit, en toch wordt bio nog vaak in een hoekje geduwd. VLAM diende dan ook een Europees programma in om de consumptie van bioproducten te promoten in Vlaanderen. Ook Vlaanderen steunt deze campagne en voorziet hiervoor een extra budget. De campagne focust zich vooral op de consumenten die al regelmatig bio kopen, de zogenaamde 'medium' en 'heavy' kopers. Zij kennen de voordelen van bio al, maar hun consumptie blijft nog beperkt.

De campagne laat mensen op een nieuwe manier naar bio kijken. De verouderde denkpatronen worden doorbroken en bio wordt als toegankelijk en alledaags eten voorgesteld. Dat komt tot uiting in vier boodschappen: Bio is overal te krijgen, bio is in bijna alle producten beschikbaar, bio is voor dagelijks gebruik en bio is tot slot ook zeer herkenbaar dankzij het Europese biologo. De nieuwe campagne vat deze boodschappen samen in de slogan 'Bio, je kan er niet meer omheen'.

Radio, advertenties en evenementen
De campagne krijgt een ludieke uitwerking, om een breed publiek aan te spreken. Geen belerend vingertje dat wijst op de troeven, niet elitair en niet moraliserend. Want bio is toegankelijk voor iedereen, en voor dagelijks gebruik. Daarom kiest VLAM voor een humoristische insteek om sympathie op te wekken. Radiospots worden de voornaamste pijler van de campagne. Radio is namelijk alomtegenwoordig, betaalbaar, selectief en biedt ruime creatieve mogelijkheden. Aanvullend kiest VLAM voor visuele media om de bekendheid van het biologo te vergroten, via print en posters op het winkelpunt. Aanwezigheid op het winkelpunt is impactvol en selectief en heeft invloed op de aankoopbeslissing. Daarnaast zal bio ook op sociale media aanwezig zijn en komt er opnieuw een zeer toegankelijk biofestival tijdens de Gentse Feesten.


Publicatiedatum: 6-11-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Europese biologische markt blijft groeien
21-2-2018 Handelsverdrag Peru-EU geeft impuls aan export 'superfoods'
20-2-2018 Duitse steden veranderen in biologische voedselparken
19-2-2018 BioOrto, respect voor de natuur
19-2-2018 Wederom blijkt: bio wereldwijd booming
19-2-2018 Norma: ook in 2018 de beste Duitse bio-handelaar
19-2-2018 Milieu-activist verwerpt biolandbouw
19-2-2018 Duitsland: bio-omzet passeert grens van 10 miljard euro
16-2-2018 Nieuwe oogst Zuid-Afrikaanse biologische pompoenen
16-2-2018 Europese markten klaar voor Italiaanse bio-slasoorten
15-2-2018 "Sweet Sapphire valt extra op in het schap"
13-2-2018 Nicolette Klijn nieuwe directeur van Skal Biocontrole
13-2-2018 Steeds meer Noord-Amerikaanse bioperen
6-2-2018 Een joekel van een pastinaak
5-2-2018 Aldi biedt meer bioproducten
2-2-2018 Biologische wortelen uit biologisch afbreekbare zakken
31-1-2018 ''Biologische AGF hoeft niet per se gebreken te hebben''
26-1-2018 Is 100 procent bio wenselijk?
25-1-2018 "Kracht van bioproducten is dat het geen massaproducten zijn"
25-1-2018 "Jullie hebben met biologisch iets prachtigs in handen"