Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




‘Bio, je kunt er niet meer omheen’

VLAM start in 2015 nieuwe driejarige bio-campagne

In 2015 start VLAM een nieuwe driejarige campagne voor bio. Deze zal benadrukken dat bioproducten zeer toegankelijk zijn. Want bio is intussen overal. En je vindt van zowat alle gangbare producten een bioversie. Eind oktober gaf Europa haar goedkeuring om de helft van deze nieuwe campagne te financieren.

Bio is enorm gegroeid. Het is een volwaardig alternatief geworden en je vindt ze ook in steeds meer winkels. Bio is dus toegankelijker dan ooit, en toch wordt bio nog vaak in een hoekje geduwd. VLAM diende dan ook een Europees programma in om de consumptie van bioproducten te promoten in Vlaanderen. Ook Vlaanderen steunt deze campagne en voorziet hiervoor een extra budget. De campagne focust zich vooral op de consumenten die al regelmatig bio kopen, de zogenaamde 'medium' en 'heavy' kopers. Zij kennen de voordelen van bio al, maar hun consumptie blijft nog beperkt.

De campagne laat mensen op een nieuwe manier naar bio kijken. De verouderde denkpatronen worden doorbroken en bio wordt als toegankelijk en alledaags eten voorgesteld. Dat komt tot uiting in vier boodschappen: Bio is overal te krijgen, bio is in bijna alle producten beschikbaar, bio is voor dagelijks gebruik en bio is tot slot ook zeer herkenbaar dankzij het Europese biologo. De nieuwe campagne vat deze boodschappen samen in de slogan 'Bio, je kan er niet meer omheen'.

Radio, advertenties en evenementen
De campagne krijgt een ludieke uitwerking, om een breed publiek aan te spreken. Geen belerend vingertje dat wijst op de troeven, niet elitair en niet moraliserend. Want bio is toegankelijk voor iedereen, en voor dagelijks gebruik. Daarom kiest VLAM voor een humoristische insteek om sympathie op te wekken. Radiospots worden de voornaamste pijler van de campagne. Radio is namelijk alomtegenwoordig, betaalbaar, selectief en biedt ruime creatieve mogelijkheden. Aanvullend kiest VLAM voor visuele media om de bekendheid van het biologo te vergroten, via print en posters op het winkelpunt. Aanwezigheid op het winkelpunt is impactvol en selectief en heeft invloed op de aankoopbeslissing. Daarnaast zal bio ook op sociale media aanwezig zijn en komt er opnieuw een zeer toegankelijk biofestival tijdens de Gentse Feesten.


Publicatiedatum: 6-11-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-11-2017 "Spanje kiest vaker bio"
20-11-2017 "Dubbele opbrengst met resistente aardappelrassen"
17-11-2017 In Duitsland 15 procent fruitareaal biologisch
17-11-2017 "Hamburg.Bio vertegenwoordigt ook de biologische aanbieders"
16-11-2017 Amerikaanse vraag naar biologische appelen en peren groeit sterk
16-11-2017 Sipo speelt in op trend met biologische spinazie
16-11-2017 Meer dan $1 mld omzet aan bio-AGF in VS
15-11-2017 Grootse biowinkel Midden-Europa geopend in Polen
13-11-2017 Frankrijk: "Consumptie bioproducten groeit jaarlijks 10%"
10-11-2017 Vraag naar biologische avocado's groeit
8-11-2017 Vereniging hamburg.bio opgericht
8-11-2017 "Deense bio belangenvereniging belemmert vrije concurrentie"
8-11-2017 Massale fraude met biologische groenten en fruit op Sicilië
7-11-2017 Franse start-up haakt in op trend lactogefermenteerde groenten
7-11-2017 "Hogere kiwiprijzen door minder aanvoer"
7-11-2017 Verbroedering door 'Geen BTW op Bio'-campagne
3-11-2017 Franse biologische sector hoopt op financiële steun Macron
2-11-2017 Costa Rica staakt onderzoek naar vermeende fraude bio-ananasexport
1-11-2017 Spaanse biotelers vergroten productaanbod door samenwerking
31-10-2017 "Biologische teelt ruim twee keer zo groot vergeleken met vorig jaar"