Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




‘Bio, je kunt er niet meer omheen’

VLAM start in 2015 nieuwe driejarige bio-campagne

In 2015 start VLAM een nieuwe driejarige campagne voor bio. Deze zal benadrukken dat bioproducten zeer toegankelijk zijn. Want bio is intussen overal. En je vindt van zowat alle gangbare producten een bioversie. Eind oktober gaf Europa haar goedkeuring om de helft van deze nieuwe campagne te financieren.

Bio is enorm gegroeid. Het is een volwaardig alternatief geworden en je vindt ze ook in steeds meer winkels. Bio is dus toegankelijker dan ooit, en toch wordt bio nog vaak in een hoekje geduwd. VLAM diende dan ook een Europees programma in om de consumptie van bioproducten te promoten in Vlaanderen. Ook Vlaanderen steunt deze campagne en voorziet hiervoor een extra budget. De campagne focust zich vooral op de consumenten die al regelmatig bio kopen, de zogenaamde 'medium' en 'heavy' kopers. Zij kennen de voordelen van bio al, maar hun consumptie blijft nog beperkt.

De campagne laat mensen op een nieuwe manier naar bio kijken. De verouderde denkpatronen worden doorbroken en bio wordt als toegankelijk en alledaags eten voorgesteld. Dat komt tot uiting in vier boodschappen: Bio is overal te krijgen, bio is in bijna alle producten beschikbaar, bio is voor dagelijks gebruik en bio is tot slot ook zeer herkenbaar dankzij het Europese biologo. De nieuwe campagne vat deze boodschappen samen in de slogan 'Bio, je kan er niet meer omheen'.

Radio, advertenties en evenementen
De campagne krijgt een ludieke uitwerking, om een breed publiek aan te spreken. Geen belerend vingertje dat wijst op de troeven, niet elitair en niet moraliserend. Want bio is toegankelijk voor iedereen, en voor dagelijks gebruik. Daarom kiest VLAM voor een humoristische insteek om sympathie op te wekken. Radiospots worden de voornaamste pijler van de campagne. Radio is namelijk alomtegenwoordig, betaalbaar, selectief en biedt ruime creatieve mogelijkheden. Aanvullend kiest VLAM voor visuele media om de bekendheid van het biologo te vergroten, via print en posters op het winkelpunt. Aanwezigheid op het winkelpunt is impactvol en selectief en heeft invloed op de aankoopbeslissing. Daarnaast zal bio ook op sociale media aanwezig zijn en komt er opnieuw een zeer toegankelijk biofestival tijdens de Gentse Feesten.


Publicatiedatum: 6-11-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-5-2018 Denemarken: Biologische landbouw heeft groene wensen voor nieuwe minister
22-5-2018 Deense worteltelers nog aarzelend over biologische wortelen
18-5-2018 San Marino gaat voor volledig biologisch
18-5-2018 Zweedse landbouwraad wil meer bio
17-5-2018 Bio groeit sterk in het buitenland
17-5-2018 Aandeel biolandbouw en -bedrijven groeit in Vlaanderen
15-5-2018 Onverwacht grote belangstelling voor bio-druiventeelt Zuid-Afrika
15-5-2018 Almería wil areaal biologische kasteelt verdubbelen
15-5-2018 Verkoop biologische groenten en fruit in de lift in Denemarken
9-5-2018 Bio c’Bon pakt het groots aan in Japan
9-5-2018 "Het is essentieel om te beginnen met gezonde zaden"
8-5-2018 Udea bouwt nieuw pand op Foodpark Veghel
8-5-2018 Zal bio dezelfde fout maken als de reguliere sector?
7-5-2018 Onderzoeksresultaten biologische aardbeienrassen 2017
4-5-2018 Bio-asperges oogsten op zonne-energie
4-5-2018 "Momenteel weinig aanvoer bio-tomaten en -paprika's"
2-5-2018 Polen stelt strengere wetgeving in rondom biologische voeding
1-5-2018 Alnatura start 'Alnatura Express' met opening nieuw filiaal in Leipzig
30-4-2018 Nederlandse ondernemers verkennen Belgische bio-markt
30-4-2018 Denemarken: paddenstoelenteelt met koffiedrab