Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




ĹBio, je kunt er niet meer omheenĺ

VLAM start in 2015 nieuwe driejarige bio-campagne

In 2015 start VLAM een nieuwe driejarige campagne voor bio. Deze zal benadrukken dat bioproducten zeer toegankelijk zijn. Want bio is intussen overal. En je vindt van zowat alle gangbare producten een bioversie. Eind oktober gaf Europa haar goedkeuring om de helft van deze nieuwe campagne te financieren.

Bio is enorm gegroeid. Het is een volwaardig alternatief geworden en je vindt ze ook in steeds meer winkels. Bio is dus toegankelijker dan ooit, en toch wordt bio nog vaak in een hoekje geduwd. VLAM diende dan ook een Europees programma in om de consumptie van bioproducten te promoten in Vlaanderen. Ook Vlaanderen steunt deze campagne en voorziet hiervoor een extra budget. De campagne focust zich vooral op de consumenten die al regelmatig bio kopen, de zogenaamde 'medium' en 'heavy' kopers. Zij kennen de voordelen van bio al, maar hun consumptie blijft nog beperkt.

De campagne laat mensen op een nieuwe manier naar bio kijken. De verouderde denkpatronen worden doorbroken en bio wordt als toegankelijk en alledaags eten voorgesteld. Dat komt tot uiting in vier boodschappen: Bio is overal te krijgen, bio is in bijna alle producten beschikbaar, bio is voor dagelijks gebruik en bio is tot slot ook zeer herkenbaar dankzij het Europese biologo. De nieuwe campagne vat deze boodschappen samen in de slogan 'Bio, je kan er niet meer omheen'.

Radio, advertenties en evenementen
De campagne krijgt een ludieke uitwerking, om een breed publiek aan te spreken. Geen belerend vingertje dat wijst op de troeven, niet elitair en niet moraliserend. Want bio is toegankelijk voor iedereen, en voor dagelijks gebruik. Daarom kiest VLAM voor een humoristische insteek om sympathie op te wekken. Radiospots worden de voornaamste pijler van de campagne. Radio is namelijk alomtegenwoordig, betaalbaar, selectief en biedt ruime creatieve mogelijkheden. Aanvullend kiest VLAM voor visuele media om de bekendheid van het biologo te vergroten, via print en posters op het winkelpunt. Aanwezigheid op het winkelpunt is impactvol en selectief en heeft invloed op de aankoopbeslissing. Daarnaast zal bio ook op sociale media aanwezig zijn en komt er opnieuw een zeer toegankelijk biofestival tijdens de Gentse Feesten.


Publicatiedatum: 6-11-2014

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-7-2018 OTC Organics beleeft primeur met biologische passiecuja uit Ghana
17-7-2018 Eerste biologische kersen uit Aragon
16-7-2018 Frankrijk: de voortgang van de biomarkt
13-7-2018 Panalpina Adelantex bio gecertificeerd
12-7-2018 Odin foodcoop en BioNoord gaan samenwerken
11-7-2018 Bio tijdens de Gentse feesten
11-7-2018 Inputlijst bio-landbouw vernieuwd: 39 nieuwe producten op de lijst
10-7-2018 Bio-aardappelsector ondertekent samenwerkingsconvenant
6-7-2018 Oekra´ense biologische tuinbouw heeft groot potentieel
6-7-2018 Onderzoek naar kopergebruik in bio-aardappelteelt van start
6-7-2018 The Greenhouse van Roggebotstaete geopend door Green Organics
5-7-2018 "BD-minigroenten geven onze horecaklanten nieuwe opties"
5-7-2018 Is biofruit in de VS wel echt biologisch ?
4-7-2018 Goede seizoenstart 'groene industriegroenten' bij nieuwkomer Bio Freshi
3-7-2018 "Moeizame afzet bio-kasgroenten door stijging Duits areaal"
3-7-2018 Wereldwijd bio-areaal groeide in 2016 naar 57,8 miljoen hectare
2-7-2018 Murcia, Spaanse marktleider in bio
28-6-2018 Spanje: areaal bio groeit met 3.1%
27-6-2018 Christophe Barnouin: "Mensen gaan nu eenmaal eerder naar AH dan naar Ekoplaza"
27-6-2018 Ecoville stopt op de boerenmarkten