Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Meer dan 1.200 producten

Albert Heijn introduceert AH Biologisch, puur&eerlijk verdwijnt

Leuk nieuws voor bio-liefhebbers! Albert Heijn begint het jaar goed met de introductie van AH Biologisch: een nieuw eigen merk met bijna 500 producten in een nieuwe, frisse en herkenbare verpakking. Met de focus op AH Biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk.

In 1998 was Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland met een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten. Dankzij de koers, die zeventien jaar geleden is ingezet, verkoopt Albert Heijn vandaag de dag de meeste duurzame producten van alle reguliere supermarkten in Nederland (blijkt uit onderzoek Consumentenbond 'Superverantwoord, oktober 2014). Deze koers wordt voortgezet met de introductie van het nieuwe merk AH Biologisch en de uitbreiding van het biologische assortiment.


Uitbreiding biologisch assortiment

Het nieuwe merk AH Biologisch bestaat uit een gevarieerd aanbod biologische producten: van appelen, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. Natuurlijk zijn al deze biologische producten onafhankelijk gecontroleerd en hebben daarom het Europese biokeurmerk. De nieuwe verpakkingen komen vanaf deze week geleidelijk op het schap. Het assortiment wordt uitgebreid met 120 nieuwe producten zoals quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit. Naast het eigen merk heeft Albert Heijn veel biologische producten van A-merken en de meer specialistische biologische merken. Met de uitbreiding van het assortiment AH Biologisch bestaat het biologische assortiment straks uit meer dan 1.200 producten. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.
 

Aandacht scoort

EÚn op de drie huishoudens geeft aan vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen daarbij. De nieuwe verpakking van AH Biologisch en groene kaartjes bij het schap maken de biologische producten makkelijker te vinden in de winkel. Ook krijgen de producten meer aandacht in Allerhande en de Bonusfolder. Met de focus op AH biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk. Uiteraard blijft de ruime keuze in fairtrade-, ecologische- en scharrelproducten en duurzame vis gewoon beschikbaar en herkenbaar aan het onafhankelijke keurmerk op de verpakking van de Albert Heijn eigen merkproducten.

Voor meer informatie: www.ah.nl

Publicatiedatum: 9-1-2015

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Tomatenfestival Zuid-Korea
20-7-2018 Spaanse CASI verdubbelt bio-areaal
20-7-2018 Supermarkt in Montreal biedt op dak geteelde bio-groenten aan
19-7-2018 Helft rode bieten is bio, ook bio-aardappelen in opkomst
19-7-2018 Bio-artisjokken in KRO-NCRV-programma BinnensteBuiten
19-7-2018 Ierland: vraag naar biologisch AGF overtreft aanbod
17-7-2018 OTC Organics beleeft primeur met biologische passiecuja uit Ghana
17-7-2018 Eerste biologische kersen uit Aragon
16-7-2018 Frankrijk: de voortgang van de biomarkt
13-7-2018 Panalpina Adelantex bio gecertificeerd
12-7-2018 Odin foodcoop en BioNoord gaan samenwerken
11-7-2018 Bio tijdens de Gentse feesten
11-7-2018 Inputlijst bio-landbouw vernieuwd: 39 nieuwe producten op de lijst
10-7-2018 Bio-aardappelsector ondertekent samenwerkingsconvenant
6-7-2018 Oekra´ense biologische tuinbouw heeft groot potentieel
6-7-2018 Onderzoek naar kopergebruik in bio-aardappelteelt van start
6-7-2018 The Greenhouse van Roggebotstaete geopend door Green Organics
5-7-2018 Is biofruit in de VS wel echt biologisch ?
5-7-2018 "BD-minigroenten geven onze horecaklanten nieuwe opties"
4-7-2018 Goede seizoenstart 'groene industriegroenten' bij nieuwkomer Bio Freshi