Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Meer dan 1.200 producten

Albert Heijn introduceert AH Biologisch, puur&eerlijk verdwijnt

Leuk nieuws voor bio-liefhebbers! Albert Heijn begint het jaar goed met de introductie van AH Biologisch: een nieuw eigen merk met bijna 500 producten in een nieuwe, frisse en herkenbare verpakking. Met de focus op AH Biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk.

In 1998 was Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland met een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten. Dankzij de koers, die zeventien jaar geleden is ingezet, verkoopt Albert Heijn vandaag de dag de meeste duurzame producten van alle reguliere supermarkten in Nederland (blijkt uit onderzoek Consumentenbond 'Superverantwoord, oktober 2014). Deze koers wordt voortgezet met de introductie van het nieuwe merk AH Biologisch en de uitbreiding van het biologische assortiment.


Uitbreiding biologisch assortiment

Het nieuwe merk AH Biologisch bestaat uit een gevarieerd aanbod biologische producten: van appelen, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. Natuurlijk zijn al deze biologische producten onafhankelijk gecontroleerd en hebben daarom het Europese biokeurmerk. De nieuwe verpakkingen komen vanaf deze week geleidelijk op het schap. Het assortiment wordt uitgebreid met 120 nieuwe producten zoals quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit. Naast het eigen merk heeft Albert Heijn veel biologische producten van A-merken en de meer specialistische biologische merken. Met de uitbreiding van het assortiment AH Biologisch bestaat het biologische assortiment straks uit meer dan 1.200 producten. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.
 

Aandacht scoort

EÚn op de drie huishoudens geeft aan vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen daarbij. De nieuwe verpakking van AH Biologisch en groene kaartjes bij het schap maken de biologische producten makkelijker te vinden in de winkel. Ook krijgen de producten meer aandacht in Allerhande en de Bonusfolder. Met de focus op AH biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk. Uiteraard blijft de ruime keuze in fairtrade-, ecologische- en scharrelproducten en duurzame vis gewoon beschikbaar en herkenbaar aan het onafhankelijke keurmerk op de verpakking van de Albert Heijn eigen merkproducten.

Voor meer informatie: www.ah.nl

Publicatiedatum: 9-1-2015

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Europese biologische markt blijft groeien
21-2-2018 Handelsverdrag Peru-EU geeft impuls aan export 'superfoods'
20-2-2018 Duitse steden veranderen in biologische voedselparken
19-2-2018 BioOrto, respect voor de natuur
19-2-2018 Wederom blijkt: bio wereldwijd booming
19-2-2018 Norma: ook in 2018 de beste Duitse bio-handelaar
19-2-2018 Milieu-activist verwerpt biolandbouw
19-2-2018 Duitsland: bio-omzet passeert grens van 10 miljard euro
16-2-2018 Nieuwe oogst Zuid-Afrikaanse biologische pompoenen
16-2-2018 Europese markten klaar voor Italiaanse bio-slasoorten
15-2-2018 "Sweet Sapphire valt extra op in het schap"
13-2-2018 Nicolette Klijn nieuwe directeur van Skal Biocontrole
13-2-2018 Steeds meer Noord-Amerikaanse bioperen
6-2-2018 Een joekel van een pastinaak
5-2-2018 Aldi biedt meer bioproducten
2-2-2018 Biologische wortelen uit biologisch afbreekbare zakken
31-1-2018 ''Biologische AGF hoeft niet per se gebreken te hebben''
26-1-2018 Is 100 procent bio wenselijk?
25-1-2018 "Kracht van bioproducten is dat het geen massaproducten zijn"
25-1-2018 "Jullie hebben met biologisch iets prachtigs in handen"