Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Meer dan 1.200 producten

Albert Heijn introduceert AH Biologisch, puur&eerlijk verdwijnt

Leuk nieuws voor bio-liefhebbers! Albert Heijn begint het jaar goed met de introductie van AH Biologisch: een nieuw eigen merk met bijna 500 producten in een nieuwe, frisse en herkenbare verpakking. Met de focus op AH Biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk.

In 1998 was Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland met een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten. Dankzij de koers, die zeventien jaar geleden is ingezet, verkoopt Albert Heijn vandaag de dag de meeste duurzame producten van alle reguliere supermarkten in Nederland (blijkt uit onderzoek Consumentenbond 'Superverantwoord, oktober 2014). Deze koers wordt voortgezet met de introductie van het nieuwe merk AH Biologisch en de uitbreiding van het biologische assortiment.


Uitbreiding biologisch assortiment

Het nieuwe merk AH Biologisch bestaat uit een gevarieerd aanbod biologische producten: van appelen, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. Natuurlijk zijn al deze biologische producten onafhankelijk gecontroleerd en hebben daarom het Europese biokeurmerk. De nieuwe verpakkingen komen vanaf deze week geleidelijk op het schap. Het assortiment wordt uitgebreid met 120 nieuwe producten zoals quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit. Naast het eigen merk heeft Albert Heijn veel biologische producten van A-merken en de meer specialistische biologische merken. Met de uitbreiding van het assortiment AH Biologisch bestaat het biologische assortiment straks uit meer dan 1.200 producten. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.
 

Aandacht scoort

Eén op de drie huishoudens geeft aan vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen daarbij. De nieuwe verpakking van AH Biologisch en groene kaartjes bij het schap maken de biologische producten makkelijker te vinden in de winkel. Ook krijgen de producten meer aandacht in Allerhande en de Bonusfolder. Met de focus op AH biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk. Uiteraard blijft de ruime keuze in fairtrade-, ecologische- en scharrelproducten en duurzame vis gewoon beschikbaar en herkenbaar aan het onafhankelijke keurmerk op de verpakking van de Albert Heijn eigen merkproducten.

Voor meer informatie: www.ah.nl

Publicatiedatum: 9-1-2015

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-5-2018 San Marino gaat voor volledig biologisch
18-5-2018 Zweedse landbouwraad wil meer bio
17-5-2018 Bio groeit sterk in het buitenland
17-5-2018 Aandeel biolandbouw en -bedrijven groeit in Vlaanderen
15-5-2018 Onverwacht grote belangstelling voor bio-druiventeelt Zuid-Afrika
15-5-2018 Almería wil areaal biologische kasteelt verdubbelen
15-5-2018 Verkoop biologische groenten en fruit in de lift in Denemarken
9-5-2018 Bio c’Bon pakt het groots aan in Japan
9-5-2018 "Het is essentieel om te beginnen met gezonde zaden"
8-5-2018 Udea bouwt nieuw pand op Foodpark Veghel
8-5-2018 Zal bio dezelfde fout maken als de reguliere sector?
7-5-2018 Onderzoeksresultaten biologische aardbeienrassen 2017
4-5-2018 Bio-asperges oogsten op zonne-energie
4-5-2018 "Momenteel weinig aanvoer bio-tomaten en -paprika's"
2-5-2018 Polen stelt strengere wetgeving in rondom biologische voeding
1-5-2018 Alnatura start 'Alnatura Express' met opening nieuw filiaal in Leipzig
30-4-2018 Nederlandse ondernemers verkennen Belgische bio-markt
30-4-2018 Denemarken: paddenstoelenteelt met koffiedrab
26-4-2018 Grootste Amerikaanse bio-fruitboomkweker krijgt forse boete
26-4-2018 Biologische teelt minder productief dan gangbare landbouw