Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Meer dan 1.200 producten

Albert Heijn introduceert AH Biologisch, puur&eerlijk verdwijnt

Leuk nieuws voor bio-liefhebbers! Albert Heijn begint het jaar goed met de introductie van AH Biologisch: een nieuw eigen merk met bijna 500 producten in een nieuwe, frisse en herkenbare verpakking. Met de focus op AH Biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk.

In 1998 was Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland met een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten. Dankzij de koers, die zeventien jaar geleden is ingezet, verkoopt Albert Heijn vandaag de dag de meeste duurzame producten van alle reguliere supermarkten in Nederland (blijkt uit onderzoek Consumentenbond 'Superverantwoord, oktober 2014). Deze koers wordt voortgezet met de introductie van het nieuwe merk AH Biologisch en de uitbreiding van het biologische assortiment.


Uitbreiding biologisch assortiment

Het nieuwe merk AH Biologisch bestaat uit een gevarieerd aanbod biologische producten: van appelen, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. Natuurlijk zijn al deze biologische producten onafhankelijk gecontroleerd en hebben daarom het Europese biokeurmerk. De nieuwe verpakkingen komen vanaf deze week geleidelijk op het schap. Het assortiment wordt uitgebreid met 120 nieuwe producten zoals quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit. Naast het eigen merk heeft Albert Heijn veel biologische producten van A-merken en de meer specialistische biologische merken. Met de uitbreiding van het assortiment AH Biologisch bestaat het biologische assortiment straks uit meer dan 1.200 producten. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.
 

Aandacht scoort

Eťn op de drie huishoudens geeft aan vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen daarbij. De nieuwe verpakking van AH Biologisch en groene kaartjes bij het schap maken de biologische producten makkelijker te vinden in de winkel. Ook krijgen de producten meer aandacht in Allerhande en de Bonusfolder. Met de focus op AH biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk. Uiteraard blijft de ruime keuze in fairtrade-, ecologische- en scharrelproducten en duurzame vis gewoon beschikbaar en herkenbaar aan het onafhankelijke keurmerk op de verpakking van de Albert Heijn eigen merkproducten.

Voor meer informatie: www.ah.nl

Publicatiedatum: 9-1-2015

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

24-11-2017 "Ecologisch de wereld voeden vraagt om drastische maatregelen"
23-11-2017 Peru: bio-bananensector Piura geeft goed voorbeeld
23-11-2017 "Bio-producten tegen voordelige inkoopprijzen aanbieden"
22-11-2017 "Spanje kiest vaker bio"
20-11-2017 "Dubbele opbrengst met resistente aardappelrassen"
17-11-2017 In Duitsland 15 procent fruitareaal biologisch
17-11-2017 "Hamburg.Bio vertegenwoordigt ook de biologische aanbieders"
16-11-2017 Amerikaanse vraag naar biologische appelen en peren groeit sterk
16-11-2017 Sipo speelt in op trend met biologische spinazie
16-11-2017 Meer dan $1 mld omzet aan bio-AGF in VS
15-11-2017 Grootse biowinkel Midden-Europa geopend in Polen
13-11-2017 Frankrijk: "Consumptie bioproducten groeit jaarlijks 10%"
10-11-2017 Vraag naar biologische avocado's groeit
8-11-2017 Vereniging hamburg.bio opgericht
8-11-2017 "Deense bio belangenvereniging belemmert vrije concurrentie"
8-11-2017 Massale fraude met biologische groenten en fruit op SiciliŽ
7-11-2017 Franse start-up haakt in op trend lactogefermenteerde groenten
7-11-2017 "Hogere kiwiprijzen door minder aanvoer"
7-11-2017 Verbroedering door 'Geen BTW op Bio'-campagne
3-11-2017 Franse biologische sector hoopt op financiŽle steun Macron