Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Meer dan 1.200 producten

Albert Heijn introduceert AH Biologisch, puur&eerlijk verdwijnt

Leuk nieuws voor bio-liefhebbers! Albert Heijn begint het jaar goed met de introductie van AH Biologisch: een nieuw eigen merk met bijna 500 producten in een nieuwe, frisse en herkenbare verpakking. Met de focus op AH Biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk.

In 1998 was Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland met een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten. Dankzij de koers, die zeventien jaar geleden is ingezet, verkoopt Albert Heijn vandaag de dag de meeste duurzame producten van alle reguliere supermarkten in Nederland (blijkt uit onderzoek Consumentenbond 'Superverantwoord, oktober 2014). Deze koers wordt voortgezet met de introductie van het nieuwe merk AH Biologisch en de uitbreiding van het biologische assortiment.


Uitbreiding biologisch assortiment

Het nieuwe merk AH Biologisch bestaat uit een gevarieerd aanbod biologische producten: van appelen, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. Natuurlijk zijn al deze biologische producten onafhankelijk gecontroleerd en hebben daarom het Europese biokeurmerk. De nieuwe verpakkingen komen vanaf deze week geleidelijk op het schap. Het assortiment wordt uitgebreid met 120 nieuwe producten zoals quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit. Naast het eigen merk heeft Albert Heijn veel biologische producten van A-merken en de meer specialistische biologische merken. Met de uitbreiding van het assortiment AH Biologisch bestaat het biologische assortiment straks uit meer dan 1.200 producten. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.
 

Aandacht scoort

Eén op de drie huishoudens geeft aan vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen daarbij. De nieuwe verpakking van AH Biologisch en groene kaartjes bij het schap maken de biologische producten makkelijker te vinden in de winkel. Ook krijgen de producten meer aandacht in Allerhande en de Bonusfolder. Met de focus op AH biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk. Uiteraard blijft de ruime keuze in fairtrade-, ecologische- en scharrelproducten en duurzame vis gewoon beschikbaar en herkenbaar aan het onafhankelijke keurmerk op de verpakking van de Albert Heijn eigen merkproducten.

Voor meer informatie: www.ah.nl

Publicatiedatum: 9-1-2015

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Daisy Girl best verkochte bio-appelmerk in de VS
21-9-2017 Chinese Fuji appelen weer op de markt
20-9-2017 "Respect voor milieu voorwaarde voor succes op Noord-Europese markt"
20-9-2017 Poolse Bio Planet ziet omzet in augustus met 7% groeien
18-9-2017 Zwitserland: veel vraag naar bio-kruiden deze zomer
15-9-2017 Ook Aldi en Lidl achter convenant voor meer resistente bio-aardappelrassen
15-9-2017 Peter van der Schoot nieuwe voorzitter Comité Bio GroentenFruitHuis
12-9-2017 Meer dan 6.000 biologische producten bij Alnatura
11-9-2017 Duitsers geven meer geld uit aan bio
8-9-2017 Liquidseal nu ook te gebruiken op biologisch fruit
7-9-2017 Afzet biologische fruit in VS +12%
6-9-2017 "Bio-consument gaat af op onderbuikgevoelens"
6-9-2017 "Kwestie van er gelikt uitzien of gelikt willen worden"
6-9-2017 VS: AGF verkoop valt tegen - biologisch verdubbeld
4-9-2017 "In 30 jaar nog nooit een product geschrapt"
4-9-2017 Veilige bio-import uit derde wereldlanden met TRACES
1-9-2017 Bio steeds vaker de norm
1-9-2017 Zweedse importeur koopt alleen biologische gember in
1-9-2017 Frankrijk: "Buitensporige" marges op biologische groenten en fruit
31-8-2017 Bio-appel Natyra opvallend lang houdbaar