Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

CFO Sligro: Niemand kent verdienmodel internetsupers

Geen enkele supermarktketen weet al hoe in te spelen op de opmars van internet. Dat zegt Huub van Rozendaal, tot 18 maart financieel directeur van de Sligro Food Group. "We zijn er mee bezig, zoals iedereen en met de groothandel zijn we een van de grootste onlinebezorgers. Maar qua supermarkt wil het nog niet echt en dat zal nog wel even zo blijven."

"We hebben het geprobeerd met onbemande ophaalpunten (de online boodschappendienst Superdirect.com, dat vorig jaar failliet ging, red.). Maar de klant begreep het niet of wij konden het niet duidelijk maken. Hij verwacht hetzelfde als in de winkel, zoals goedkope kratjes bier. Maar dat doen we om mensen in de winkel te krijgen. Voor internetverkoop is dat niet nodig. Via internet kunnen de producten ook verser zijn omdat je in de keten de winkel overslaat, maar die beleving hebben consumenten niet. Het concept wordt ook niet echt omarmd, non-food gaat veel harder", aldus Van Rozendaal.

bron: Financieele Dagblad, 
Publicatiedatum: