Mededelingen

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

CFO Sligro: Niemand kent verdienmodel internetsupers

Geen enkele supermarktketen weet al hoe in te spelen op de opmars van internet. Dat zegt Huub van Rozendaal, tot 18 maart financieel directeur van de Sligro Food Group. "We zijn er mee bezig, zoals iedereen en met de groothandel zijn we een van de grootste onlinebezorgers. Maar qua supermarkt wil het nog niet echt en dat zal nog wel even zo blijven."

"We hebben het geprobeerd met onbemande ophaalpunten (de online boodschappendienst Superdirect.com, dat vorig jaar failliet ging, red.). Maar de klant begreep het niet of wij konden het niet duidelijk maken. Hij verwacht hetzelfde als in de winkel, zoals goedkope kratjes bier. Maar dat doen we om mensen in de winkel te krijgen. Voor internetverkoop is dat niet nodig. Via internet kunnen de producten ook verser zijn omdat je in de keten de winkel overslaat, maar die beleving hebben consumenten niet. Het concept wordt ook niet echt omarmd, non-food gaat veel harder", aldus Van Rozendaal.

bron: Financieele Dagblad, 

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018