Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wat kan AGF-sector van schoenenwebshop Omoda leren?

In het moderne distributiecentrum van Omoda, dat in januari 2014 werd geopend, staan 200.000 paar schoenen opgeslagen. Klaar voor verzending naar één van de winkels of direct naar de klant via de webshop. Vakblad Primeur ging op bezoek in Zierikzee bij directeur Wilhelm Verton en vroeg hem naar het succes achter de webshop en de kansen die hij e-commerce toedicht in de AGF-sector.



Als grootste bedreiging voor Omoda noemt Wilhelm de start van buitenlandse spelers, die met veel geld marktaandeel proberen te veroveren. "Ons voordeel is dat die partijen vaak de Nederlandse markt niet kennen, maar het kost je hoe dan ook klanten. We zijn een seizoensbedrijf met pieken in april/mei en september/oktober. Dan heb je te maken met behoorlijke risico's en voorfinancieringen. Maar dat zal in de aardappelhandel niet anders zijn. Haal je je spullen bij de groothandelaar, dan heb je nou eenmaal minder risico, maar ook minder marge. Wij kopen de schoenen rechtstreeks in Italië, Portugal en Spanje, aangevuld met product uit Azië en het Oostblok."



Waar in de AGF-sector veel initiatieven met de online verkoop van aardappelen, groenten en fruit zijn gesneuveld, ziet Wilhelm genoeg kansen. "De laatste twee jaar is de verhouding van de schoenen die we in onze winkels en online verkopen 50/50. Je kunt alles online verkopen. Zelf koop ik online geregeld producten bij De Groote Verleiding, zoals een paar lekkere flessen wijn. Als ik via een webshop aardappelen zou verkopen, zou ik het hele verhaal vertellen van het ras, de grondsoort en datum van planten en oogsten. Internet kan heel veel toevoegen. Het zou toch fantastisch zijn als je online jouw vierkante meter met aardappelen kan bestellen!

Lees het volledige interview met Wilhelm Verton in Primeur van mei. Ook Primeur ontvangen? Sluit hier een abonnement af en je krijgt het mei-nummer nog toegestuurd.