Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wat kan AGF-sector van schoenenwebshop Omoda leren?

In het moderne distributiecentrum van Omoda, dat in januari 2014 werd geopend, staan 200.000 paar schoenen opgeslagen. Klaar voor verzending naar één van de winkels of direct naar de klant via de webshop. Vakblad Primeur ging op bezoek in Zierikzee bij directeur Wilhelm Verton en vroeg hem naar het succes achter de webshop en de kansen die hij e-commerce toedicht in de AGF-sector.



Als grootste bedreiging voor Omoda noemt Wilhelm de start van buitenlandse spelers, die met veel geld marktaandeel proberen te veroveren. "Ons voordeel is dat die partijen vaak de Nederlandse markt niet kennen, maar het kost je hoe dan ook klanten. We zijn een seizoensbedrijf met pieken in april/mei en september/oktober. Dan heb je te maken met behoorlijke risico's en voorfinancieringen. Maar dat zal in de aardappelhandel niet anders zijn. Haal je je spullen bij de groothandelaar, dan heb je nou eenmaal minder risico, maar ook minder marge. Wij kopen de schoenen rechtstreeks in Italië, Portugal en Spanje, aangevuld met product uit Azië en het Oostblok."



Waar in de AGF-sector veel initiatieven met de online verkoop van aardappelen, groenten en fruit zijn gesneuveld, ziet Wilhelm genoeg kansen. "De laatste twee jaar is de verhouding van de schoenen die we in onze winkels en online verkopen 50/50. Je kunt alles online verkopen. Zelf koop ik online geregeld producten bij De Groote Verleiding, zoals een paar lekkere flessen wijn. Als ik via een webshop aardappelen zou verkopen, zou ik het hele verhaal vertellen van het ras, de grondsoort en datum van planten en oogsten. Internet kan heel veel toevoegen. Het zou toch fantastisch zijn als je online jouw vierkante meter met aardappelen kan bestellen!

Lees het volledige interview met Wilhelm Verton in Primeur van mei. Ook Primeur ontvangen? Sluit hier een abonnement af en je krijgt het mei-nummer nog toegestuurd.

Publicatiedatum: 1-6-2015
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies
17-5-2018 TPG zet Poundworld te koop
17-5-2018 Waarom Colruyt eigen aandelen blijft inkopen
17-5-2018 700.000 euro voor 'bananenfonds'
16-5-2018 Penny laat zien waar bijensterfte toe leidt en haalt schappen leeg
16-5-2018 Waitrose-supermarkten krijgen vegan-afdeling
16-5-2018 Chinese Fruit Day begint met nieuw concept AGF-winkels
16-5-2018 Gratis fruit voor kids in 400 winkels
16-5-2018 Roemenië: Mega Image heeft 19% meer omzet in eerste kwartaal
16-5-2018 186.000 zakjes gekke groenten klaar voor verkoop
15-5-2018 AH kweekt oesterzwammen op koffiedik bij AH Gelderlandplein
15-5-2018 Kassa: Boodschappen 8 procent duurder, Jumbo voordeligste
15-5-2018 Auchan ontwikkelt nieuwe residuvrij AGF-assortiment
15-5-2018 Zweden: Östgötasvamp lanceert paddenstoelen verrijkt met vitamine D
15-5-2018 Zweden: ICA maakt minder omzet in thuismarkt
15-5-2018 Lidl opent versaanval op Albert Heijn
15-5-2018 Lokale producten bij de supermarkt: kan dat wel?