Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wat kan AGF-sector van schoenenwebshop Omoda leren?

In het moderne distributiecentrum van Omoda, dat in januari 2014 werd geopend, staan 200.000 paar schoenen opgeslagen. Klaar voor verzending naar één van de winkels of direct naar de klant via de webshop. Vakblad Primeur ging op bezoek in Zierikzee bij directeur Wilhelm Verton en vroeg hem naar het succes achter de webshop en de kansen die hij e-commerce toedicht in de AGF-sector.



Als grootste bedreiging voor Omoda noemt Wilhelm de start van buitenlandse spelers, die met veel geld marktaandeel proberen te veroveren. "Ons voordeel is dat die partijen vaak de Nederlandse markt niet kennen, maar het kost je hoe dan ook klanten. We zijn een seizoensbedrijf met pieken in april/mei en september/oktober. Dan heb je te maken met behoorlijke risico's en voorfinancieringen. Maar dat zal in de aardappelhandel niet anders zijn. Haal je je spullen bij de groothandelaar, dan heb je nou eenmaal minder risico, maar ook minder marge. Wij kopen de schoenen rechtstreeks in Italië, Portugal en Spanje, aangevuld met product uit Azië en het Oostblok."



Waar in de AGF-sector veel initiatieven met de online verkoop van aardappelen, groenten en fruit zijn gesneuveld, ziet Wilhelm genoeg kansen. "De laatste twee jaar is de verhouding van de schoenen die we in onze winkels en online verkopen 50/50. Je kunt alles online verkopen. Zelf koop ik online geregeld producten bij De Groote Verleiding, zoals een paar lekkere flessen wijn. Als ik via een webshop aardappelen zou verkopen, zou ik het hele verhaal vertellen van het ras, de grondsoort en datum van planten en oogsten. Internet kan heel veel toevoegen. Het zou toch fantastisch zijn als je online jouw vierkante meter met aardappelen kan bestellen!

Lees het volledige interview met Wilhelm Verton in Primeur van mei. Ook Primeur ontvangen? Sluit hier een abonnement af en je krijgt het mei-nummer nog toegestuurd.

Publicatiedatum: 1-6-2015
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-11-2017 Minder ruimte voor vrije handel in komende jaren
23-11-2017 Ketensamenwerking verduurzaamt AGF-schap AH
23-11-2017 Ocado gebruikt robots en cloud-technologie
23-11-2017 Aantal betaalmethoden gaat snel groeien: wat betekent dit voor de retailer?
23-11-2017 Britse supermarktketen Tesco mag fuseren met Booker
22-11-2017 Spar verdubbelt mogelijk winkelnetwerk in Albanië
21-11-2017 Documentaire: Zo koopt een supermarkt verse producten in
21-11-2017 SPAR wil meer franchisenemers werven
21-11-2017 Prijs AGF-hardlopers flink omhoog
21-11-2017 Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter Sun Art Retail Group
20-11-2017 Spar opent vestiging in Wales
17-11-2017 Spar introduceert gezondheids-app
16-11-2017 "Jumbo City doet het in korte tijd al beter dan AH To Go"
16-11-2017 Britse supermarkt-inflatie op hoogste niveau sinds 4 jaar
16-11-2017 Lokaal, Max Havelaar en bio in Zwitserse supermarkt
16-11-2017 "Online verkoop supermarkten faalt"
15-11-2017 Jumbo opent eerste gemakswinkel op station Eindhoven
15-11-2017 Arrestatie na spelden tussen groenten bij Vomar
15-11-2017 Carrefour stelt investeerders gerust over herstelplan
15-11-2017 Albert Heijn Dronten beste Elstar-supermarkt