Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wat kan AGF-sector van schoenenwebshop Omoda leren?

In het moderne distributiecentrum van Omoda, dat in januari 2014 werd geopend, staan 200.000 paar schoenen opgeslagen. Klaar voor verzending naar één van de winkels of direct naar de klant via de webshop. Vakblad Primeur ging op bezoek in Zierikzee bij directeur Wilhelm Verton en vroeg hem naar het succes achter de webshop en de kansen die hij e-commerce toedicht in de AGF-sector.



Als grootste bedreiging voor Omoda noemt Wilhelm de start van buitenlandse spelers, die met veel geld marktaandeel proberen te veroveren. "Ons voordeel is dat die partijen vaak de Nederlandse markt niet kennen, maar het kost je hoe dan ook klanten. We zijn een seizoensbedrijf met pieken in april/mei en september/oktober. Dan heb je te maken met behoorlijke risico's en voorfinancieringen. Maar dat zal in de aardappelhandel niet anders zijn. Haal je je spullen bij de groothandelaar, dan heb je nou eenmaal minder risico, maar ook minder marge. Wij kopen de schoenen rechtstreeks in Italië, Portugal en Spanje, aangevuld met product uit Azië en het Oostblok."



Waar in de AGF-sector veel initiatieven met de online verkoop van aardappelen, groenten en fruit zijn gesneuveld, ziet Wilhelm genoeg kansen. "De laatste twee jaar is de verhouding van de schoenen die we in onze winkels en online verkopen 50/50. Je kunt alles online verkopen. Zelf koop ik online geregeld producten bij De Groote Verleiding, zoals een paar lekkere flessen wijn. Als ik via een webshop aardappelen zou verkopen, zou ik het hele verhaal vertellen van het ras, de grondsoort en datum van planten en oogsten. Internet kan heel veel toevoegen. Het zou toch fantastisch zijn als je online jouw vierkante meter met aardappelen kan bestellen!

Lees het volledige interview met Wilhelm Verton in Primeur van mei. Ook Primeur ontvangen? Sluit hier een abonnement af en je krijgt het mei-nummer nog toegestuurd.

Publicatiedatum: 1-6-2015
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-2-2018 Kassaloos winkelen met AI technologie
23-2-2018 Vrolijke Versbox Jan Linders stimuleert kinderen om AGF te kopen
23-2-2018 Plus zet biologische AGF op de A-locatie
22-2-2018 Meer Ierse export via Lidl
22-2-2018 5 moestuinpotjes in spaaractie AH
22-2-2018 "De gesloten keten is onze kracht"
21-2-2018 Duitsland: Rewe plaatst orderbrieven ter waarde van €1 mld
21-2-2018 Lidl opent drie filialen in Brussel
21-2-2018 Belgische Colruyt met eigen merk in internet boodschappendienst Stockton
21-2-2018 Aanbiedingen Vomar niet meer beschikbaar in de webwinkel
21-2-2018 Walmart ziet online verkopen dalen
20-2-2018 Belgische pilot om AGF te leveren via Openbaar Vervoer
20-2-2018 Waitrose verkoopt chocolade avocado's
20-2-2018 Zwitserland: meer omzet en marktaandeel voor Coop
20-2-2018 Is het einde van de online supermarkt in zicht?
20-2-2018 "Medestanders in AGF gezocht om voedingssysteem positief om te buigen!"
20-2-2018 Zwitserland: Coop groeit en wint markaandeel
19-2-2018 Bijzondere prijsbewegingen in de AGF monitor week 7
19-2-2018 Aldi gaat Italiaanse markt op
19-2-2018 Op 1 maart openen 10 Aldi winkels in Italië.