Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wat kan AGF-sector van schoenenwebshop Omoda leren?

In het moderne distributiecentrum van Omoda, dat in januari 2014 werd geopend, staan 200.000 paar schoenen opgeslagen. Klaar voor verzending naar één van de winkels of direct naar de klant via de webshop. Vakblad Primeur ging op bezoek in Zierikzee bij directeur Wilhelm Verton en vroeg hem naar het succes achter de webshop en de kansen die hij e-commerce toedicht in de AGF-sector.



Als grootste bedreiging voor Omoda noemt Wilhelm de start van buitenlandse spelers, die met veel geld marktaandeel proberen te veroveren. "Ons voordeel is dat die partijen vaak de Nederlandse markt niet kennen, maar het kost je hoe dan ook klanten. We zijn een seizoensbedrijf met pieken in april/mei en september/oktober. Dan heb je te maken met behoorlijke risico's en voorfinancieringen. Maar dat zal in de aardappelhandel niet anders zijn. Haal je je spullen bij de groothandelaar, dan heb je nou eenmaal minder risico, maar ook minder marge. Wij kopen de schoenen rechtstreeks in Italië, Portugal en Spanje, aangevuld met product uit Azië en het Oostblok."



Waar in de AGF-sector veel initiatieven met de online verkoop van aardappelen, groenten en fruit zijn gesneuveld, ziet Wilhelm genoeg kansen. "De laatste twee jaar is de verhouding van de schoenen die we in onze winkels en online verkopen 50/50. Je kunt alles online verkopen. Zelf koop ik online geregeld producten bij De Groote Verleiding, zoals een paar lekkere flessen wijn. Als ik via een webshop aardappelen zou verkopen, zou ik het hele verhaal vertellen van het ras, de grondsoort en datum van planten en oogsten. Internet kan heel veel toevoegen. Het zou toch fantastisch zijn als je online jouw vierkante meter met aardappelen kan bestellen!

Lees het volledige interview met Wilhelm Verton in Primeur van mei. Ook Primeur ontvangen? Sluit hier een abonnement af en je krijgt het mei-nummer nog toegestuurd.

Publicatiedatum: 1-6-2015
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-9-2017 Amazon breidt thuisbezorging in Italië uit
21-9-2017 AH bereidt zich voor op ingebruikname nieuw online DC
21-9-2017 Doozo gaat verder als Ekomenu
21-9-2017 Aldi Nord is de nummer 1 discounter van Duitsland
20-9-2017 Carrefour sluit mogelijk hypermarkten in Frankrijk
20-9-2017 Edwin de Maa nieuwe commercieel directeur van de Detailresult Groep
20-9-2017 Boni sluit webwinkel en mikt online op Picnic
19-9-2017 Polen: Eurocash neemt Mila S.A. over
19-9-2017 Bidfood en Albert Heijn zetten in op de zorg
19-9-2017 Carrefour opent 15 afhaalpunten voor online bestellingen
18-9-2017 Aldi Nord gaat inkoop A-merken internationaliseren
18-9-2017 Nieuwe maaltijdpakketten van HelloFresh
18-9-2017 Aldi Nord: aanbod vers en veelzijdigheid groeit
18-9-2017 AGF-afdeling Oostenrijkse Merkur in marktsfeer
18-9-2017 Edeka is opnieuw 'opleider van het jaar'
15-9-2017 Lidl meest gewaardeerd in Duitsland
15-9-2017 Intelligent boodschappenlijstje op ah.nl
15-9-2017 Omzet Morrisons piekt
15-9-2017 Vrouw neemt bad in groenteschap
14-9-2017 Treinreizigers zouden breder voedingsaanbod op station willen