Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Geen extra lange vrachtwagens in Nordrhein-Westfalen

De Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen wil autobouwer Daimler geen toestemming geven om in de toekomst met extra lange vrachtwagens door de deelstaat te rijden, meldt de Duitse website Verkehrsrundschau.de.

Daimler had een verzoek ingediend voor het inzetten van tot wel 25,25 meter lange vrachtwagens op 23 trajecten. Zo zei Daimler-directeur Wolfgang Bernhard onlangs tegen de Duitse krant 'Rheinische Post'. Het ministerie van Verkeer van Nordrhein-Westfalen kondigde op aanvraag van persbureau DPA echter aan dat zij alleen de kleinere variant, de verlengde oplegger, toe zal laten. Deze is met 17,80 meter slechts 1,30 meter langer dan een normale vrachtwagen.

Daimler wilde met de extra lange vrachtwagens het aantal ritten en de CO2-uitstoot verminderen. Het zou uitsluitend om trajecten gaan waarop het transport per trein niet mogelijk is, zo zei een woordvoerder van het bedrijf. Een woordvoerder van het ministerie van Verkeer van Nordrhein-Westfalen benadrukte echter dat de 25 meter lange versie van de vrachtwagen niet in Nordrhein-Westfalen kan worden toegelaten. "Alleen al de verkeersdichtheid in Nordrhein-Westfalen met haar vele knooppunten en afslagen zou het risico en de gevaren voor de andere verkeersdeelnemers duidelijk vergroten."

Publicatiedatum: