Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

EVO heeft vraagtekens bij 'safe zone' Calais

De nieuwe 'safe zone' bij Calais verbetert de onveilige situatie in de oversteekplaats aanzienlijk, maar kan volgens EVO onvoldoende blijken als er calamiteiten optreden. Frankrijk en Groot-Brittanniƫ richten de nieuwe veiligheidszone met een capaciteit van 230 voertuigen samen in. Dit maakte de Britse minister van Binnenlandse Zaken gisteren bekend.



Voldoende?

"Het voorstel voor een zone, die ruimte biedt aan 230 vrachtauto's, is onder de huidige omstandigheden voldoende", stelt Martijn Duijndam van EVO. "Maar in het geval van calamiteiten wellicht onvoldoende." Zo groeit de Britse economie momenteel sneller dan de Europese, stelt Duijndam. "Het is daarom maar de vraag of ruimte voor 230 vrachtauto's toereikend is."

Bovendien verkoopt ferrybedrijf MyFerryLink momenteel schepen aan DFDS, waardoor er volgens Duijndam ook meer vrachtauto's via de Eurotunnel bij Calais naar Groot-Brittanniƫ zullen reizen. "Dit zorgt immers voor minder aanbieders van overtochten." EVO blijft de situatie in Calais en andere oversteekplaatsen daarom goed in de gaten houden.

Bron: EVO
Publicatiedatum: