Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




"goede prijsconcurrentie mogelijk bij bio met reguliere supers"

Nieuwe Zweedse retailer legt lat hoog

In Stockholm heeft een nieuwe supermarktketen op 5 mei haar eerste filiaal geopend. Op de voorgevel van het filiaal staat een mooie slagzin. ''De beste levensmiddelen markt: Het Paradijs''. Men laat daarmee mooi in het midden of het de beste markt of de beste levensmiddelen zijn, of allebei. 80% van het assortiment is biologisch. Niet de volle 100%, want dat is niet het doel van de supermarktketen. Het gaat de initiatiefnemer vooral om goede voeding die geproduceerd is onder de beste voorwaarden. Het liefst wordt deze voeding ook lokaal geproduceerd. Maar ook daarbij geldt dat het product goed moet zijn, alleen lokaal geproduceerd is niet voldoende.



Men meent dat er goed geconcurreerd kan worden met de reguliere supermarkten op de prijs van biologische producten. Het voordeel voor de klanten zou zijn dat ze niet, zoals in de gewone supermarkten, hoeven te zoeken naar bioproducten. In deze supermarkt is namelijk alles 'goed'. Op de begane grond zijn kruidenierswaren en zuivelproducten te vinden, in de kelder alle verse producten zoals vis, vlees, kaas en groente. Het winkelpand is 1.600 m², heeft twee etages en heeft ook vier restaurantjes. De winkel is van 9.00 tot 21.00 uur geopend. Men verwacht een omzet te kunnen behalen van zo'n 10 miljoen euro per jaar, inclusief btw, die in Zweden voor levensmiddelen 12% is. De eigenaar Johannes Cullberg verwacht volgend jaar nog drie winkels te hebben geopend in Stockholm en wil dan nog 17 filialen openen in andere delen van Zweden.

www.paradiset.com

Bron: Agroberichten Buitenland

Publicatiedatum: 13-8-2015

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-4-2018 Supermarkt schuldig aan val op AGF-afdeling
20-4-2018 Nieuwe app om producten te 'scouten'
20-4-2018 Spanje: 6% meer jaaromzet voor Condis
19-4-2018 Picnic verdubbelt capaciteit met nieuw dc
19-4-2018 Delhaize lanceert informatief voedlingslabel
19-4-2018 Carrefour gaat exclusief in zee met Greenyard
19-4-2018 JD.com schroeft expansie op
19-4-2018 Spaanse supermarkten willen eerlijke concurrentie met Amazon
18-4-2018 'Young & Urban by Spar' startup-initiatief
18-4-2018 "Franse consumenten waarderen importproducten"
17-4-2018 Aldi en Lidl groeien in eerste kwartaal 2018 sneller dan de markt
17-4-2018 Minder verlies voor bedrijf achter HelloFresh
17-4-2018 Zwitserland: Coop neemt Siroop over
17-4-2018 Inkijkje in de Poolse retail- en voedselmarkt
17-4-2018 Groceries Code Adjudicator monitort correcte handelswijze supermarkten
16-4-2018 AH sterkste supermarktmerk, Lidl beste prijs/kwaliteitsverhouding en aanbiedingen
16-4-2018 "Winkelen met stembediening grote kans voor retailers"
16-4-2018 Auchan breidt uit
16-4-2018 Omzet Carrefour België in eerste kwartaal 2018 gedaald
13-4-2018 Makkelijker samen boodschappen doen