Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




"goede prijsconcurrentie mogelijk bij bio met reguliere supers"

Nieuwe Zweedse retailer legt lat hoog

In Stockholm heeft een nieuwe supermarktketen op 5 mei haar eerste filiaal geopend. Op de voorgevel van het filiaal staat een mooie slagzin. ''De beste levensmiddelen markt: Het Paradijs''. Men laat daarmee mooi in het midden of het de beste markt of de beste levensmiddelen zijn, of allebei. 80% van het assortiment is biologisch. Niet de volle 100%, want dat is niet het doel van de supermarktketen. Het gaat de initiatiefnemer vooral om goede voeding die geproduceerd is onder de beste voorwaarden. Het liefst wordt deze voeding ook lokaal geproduceerd. Maar ook daarbij geldt dat het product goed moet zijn, alleen lokaal geproduceerd is niet voldoende.



Men meent dat er goed geconcurreerd kan worden met de reguliere supermarkten op de prijs van biologische producten. Het voordeel voor de klanten zou zijn dat ze niet, zoals in de gewone supermarkten, hoeven te zoeken naar bioproducten. In deze supermarkt is namelijk alles 'goed'. Op de begane grond zijn kruidenierswaren en zuivelproducten te vinden, in de kelder alle verse producten zoals vis, vlees, kaas en groente. Het winkelpand is 1.600 m², heeft twee etages en heeft ook vier restaurantjes. De winkel is van 9.00 tot 21.00 uur geopend. Men verwacht een omzet te kunnen behalen van zo'n 10 miljoen euro per jaar, inclusief btw, die in Zweden voor levensmiddelen 12% is. De eigenaar Johannes Cullberg verwacht volgend jaar nog drie winkels te hebben geopend in Stockholm en wil dan nog 17 filialen openen in andere delen van Zweden.

www.paradiset.com

Bron: Agroberichten Buitenland

Publicatiedatum: 13-8-2015

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Sligro Almelo brandt noten bewust overdag voor geur
22-9-2017 Neppe e-mail winactie van Jumbo in omloop
22-9-2017 AH Online naar omzet van 400 miljoen euro
22-9-2017 14.000 zonnepanelen op dak van hoofdkantoor en DC van Jumbo
22-9-2017 Leclerc vergroot voorsprong op Carrefour in Frankrijk
21-9-2017 Amazon breidt thuisbezorging in Italië uit
21-9-2017 AH bereidt zich voor op ingebruikname nieuw online DC
21-9-2017 Doozo gaat verder als Ekomenu
21-9-2017 Aldi Nord is de nummer 1 discounter van Duitsland
20-9-2017 Carrefour sluit mogelijk hypermarkten in Frankrijk
20-9-2017 Edwin de Maa nieuwe commercieel directeur van de Detailresult Groep
20-9-2017 Boni sluit webwinkel en mikt online op Picnic
19-9-2017 Polen: Eurocash neemt Mila S.A. over
19-9-2017 Bidfood en Albert Heijn zetten in op de zorg
19-9-2017 Carrefour opent 15 afhaalpunten voor online bestellingen
18-9-2017 Aldi Nord gaat inkoop A-merken internationaliseren
18-9-2017 Nieuwe maaltijdpakketten van HelloFresh
18-9-2017 Aldi Nord: aanbod vers en veelzijdigheid groeit
18-9-2017 AGF-afdeling Oostenrijkse Merkur in marktsfeer
18-9-2017 Edeka is opnieuw 'opleider van het jaar'