Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Ron Jongejan: "Wanneer stopt dit?"

Consternatie bij importeurs over scannen van containers in Rotterdamse haven

Importeur Ron Jongejan spreekt zijn verbazing uit over het scannen van containers op en rond de Rotterdamse haven. "Een voorbeeld: van de vijftien containers die we binnenkregen moesten er vijf worden gescand. De ene boot komt woensdagavond aan en een tweede donderdag, deze vertrekken donderdagavond en vrijdagmorgen. Vrijdag krijgen we een container vrij die we zelf mogen scannen (extern gelukkig). Regel is dat na 36 uur de douane de container vrijgeeft voor externe scan wat in de meeste gevallen gebeurt. Iedereen wijst naar elkaar maar iets oplossen doen ze niet. Ik vraag me ook af wat de Rotterdamse haven hiervan vindt? De andere containers gaan waarschijnlijk na het weekend vrij komen met de nodige extra kosten. Voor vijf keer overslag in het weekend praten we over circa 1.000 euro erbij. En we hebben dit nu wekelijks aan de hand, week in week uit. Helaas hebben we niet altijd de optie naar een andere haven te gaan."

"Nu hoor ik links en rechts van bedrijven die dezelfde problemen hebben. Dit moet gewoon stoppen. Ik ben niet tegen scans, maar de vertraging die het nu oploopt is niet normaal en niet anno 2016. Een oplossing kan zijn om de bedrijven die gecertificeerd zijn gewoon zelf te laten scannen of dat er eerder containers worden vrijgeven voor externe scans. De douane doet hier niets tegen en komt met reactie dat ze klachten vaker horen en dat ze de regels moeten naleven. Maar wij werken met bederfelijke goederen en gaan dan alles vertragen zodat we vijf dagen verder zijn. Er wordt ook gezegd dat het een kleine percentage is wat hieronder valt, maar bij bederfelijke goederen kan deze kleine vertraging grote gevolgen hebben."

"Voor mij is de schadepost vandaag alleen al 50.000 euro door klanten die afbestellen. En dan heb ik het nog niet over de waarde van de containers die staan de verpieteren. Dit is een drama voor bedrijven zoals wij. Het kost bergen geld en we kunnen niks meer verdienen en onze afspraken niet nakomen. Wanneer stopt dit?"

Voor meer informatie:
Ron Jongejan
Jaguacy Holland BV
Honderdland 312
2676 LV Maasdijk
Tel: +31 174 820265
Fax: +31 174 820399
info@jaguacy.nl
www.jaguacy.nl
www.jaguacy.com.br


Publicatiedatum: 13-5-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Zwaar vervoer op waterstof de toekomst?
22-2-2018 Netto Marken-Discount test duurzame CO2-transporttechnologie
22-2-2018 Kortere reistijd vanwege afnemend poolijs
21-2-2018 Verkeersintensiteit nauwelijks toegenomen sinds 2015
21-2-2018 Nieuwe kade voor verdere groei Stena Line
20-2-2018 Allers Bedrijfswagens Venlo levert nieuwe DAF aan Kempen Transport
20-2-2018 Kingtrans wilt zich meer richten op AGF transport
19-2-2018 Maersk bestelt nog twee zeereuzen
19-2-2018 Plus verduurzaamt wagenpark met dubbeldekstrailers
19-2-2018 Moeten chauffeurs de weg op tijdens een storm?
16-2-2018 Russen achter cyberaanval Maersk en APM Terminals
15-2-2018 Rotterdamse haven ziet containeroverslag sterk groeien
14-2-2018 Is de trolley-truck het vervoermiddel van de toekomst?
14-2-2018 DB Schenker brengt eerste Chinese AGF-trein naar Moskou
13-2-2018 "Wij gaan het transport van vloeistoffen veranderen"
12-2-2018 Port of Antwerp mikt op 10 miljoen ton overslag
12-2-2018 Kansen voor peren per trein naar China
12-2-2018 Prins Transport bereikt akkoord overname Müller Fresh Food Logistics
7-2-2018 Met analyseren hele van big data is hele keten te verbeteren
6-2-2018 Groei in containervervoer Rotterdam