Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Schuifvloertrailers voor land- en tuinbouw

In het Zeeuwse Axel is de fabriek van Kraker Trailers gevestigd. In deze fabriek worden schuifvloertrailers gemaakt: seriematig als het om het standaardvoertuig gaat of in een ander deel van de productiehal als het om trailers op maat gaat. Twee Kraker-voertuigen die hun inzetgebeid in de land- en tuinbouw vinden, zijn de CF-ISO en de CF-Agri.

CF-ISO, voor gekoeld transport
Deze koeltrailer met schuifvloer is net zoals de andere Kraker voertuigen multifunctioneel en geschikt voor transport van meerdere producten. De uitwendige breedte van Kraker's CF-ISO is 2600 mm, de inwendige breedtemaat is 2500 mm.
Het meeloopschot is zo ontwikkeld dat de gekoelde lucht door de trailer kan circuleren. Bij de CF-ISO zijn het kopschot, de vloer (front drive system), de wanden en de deuren geïsoleerd. Verder heeft de CF-ISO een koeltrailer-chassis met lage nek. De CF-ISO heeft een laag eigen gewicht.



CF-Agri, voor laden tijdens het oogsten
Agrarische producten worden nog vaak over korte afstanden over de weg vervoerd in een tractor-landbouwvoertuig-combinatie. Hier zijn deze voertuigen echter niet voor gebouwd. De maximumsnelheid van deze voertuigen is 25 kilometer per uur: dit zorgt voor gevaarlijke situaties in het huidige transportlandschap.

 

Kraker Trailers biedt een oplossing met de CF-Agri. De CF-Agri is 10,4 meter lang, voorzien van 3 luchtgeveerde en gestuurde assen en 6 landbouwbanden. Het voertuig heeft een laag eigen gewicht. Het volume van de CF-Agri is 65m³.

Het landbouwproduct wordt bij inzet van de CF-Agri slechts éénmaal geladen, in plaats van het laden op het land in een voertuig dat daarna op een betonplaat kiept en waar het vervolgens wordt overgeladen in een ander voertuig om zo verder te worden getransporteerd. De CF-Agri rijdt achter een landbouwtractor door het land, met een dissel en koppeling. Vervolgens wordt de CF-Agri aan een truck gekoppeld met een standaardkingpin op de koppelschotel. De dissel, die in het land wordt gebruikt, is opklapbaar, zodat er geen problemen zijn bij het aankoppelen aan de truck.

De CF-Agri combineert off road gebruik met on road snelverkeer. Het voertuig kan laden tijdens het oogsten en daarna de lading over de weg vervoeren, ook als LZV-combinatie. Dit alles bij elkaar zorgt voor minder productverlies, minder brandstofverbruik en voldoet tevens aan de huidige veiligheidseisen.

Publicatiedatum: 14-6-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Haven Rotterdam start fieldlab voor blockchain technologie
22-9-2017 30 nachten hinder op Antwerpse ring richting Gent
22-9-2017 17e hulpgoederentransport vanuit Hedel naar Oost-Europa.
20-9-2017 Frankrijk: Protestacties wegvervoer op 21 en 25 september
20-9-2017 Prinsjesdag 2017: Dit gaat er veranderen
19-9-2017 40% gecontroleerde vrachtwagens in overtreding tijdens Benelux-controle
18-9-2017 Swazilands eerste rechtstreekse verscheping van container met avocado's naar GB geslaagd
15-9-2017 Volkswagen Group maakt vanaf 2030 van elke auto elektrisch model
15-9-2017 Uien, perziken, druiven en sinaasappel over de A16
15-9-2017 Verladers betalen verhoging cao-loon chauffeurs
14-9-2017 Duitsland past regels winterbanden vrachtverkeer aan
14-9-2017 Brand in vrachtwagen bij DC Lidl
14-9-2017 TLN: Grote groei in transportsector zorgt voor tekort aan arbeidskrachten
14-9-2017 Zes vluchtelingen verstopt in vrachtwagen vol snijbonen
13-9-2017 Kuehne + Nagel breidt capaciteit uit in Geel
12-9-2017 Haven Duinkerke wil Peruaans fruit van Rotterdam afpakken
12-9-2017 Zes op tien automobilisten kan auto op parkeerplaats niet meer vinden
11-9-2017 Nieuwe strengere eisen voor winterbanden in Duitsland
11-9-2017 Mark van Mierlo nieuwe eigenaar A. Kanters Internationaal Transport
8-9-2017 "Snelweg dreunt 2 keer zo hard als 30 jaar geleden"