Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Schuifvloertrailers voor land- en tuinbouw

In het Zeeuwse Axel is de fabriek van Kraker Trailers gevestigd. In deze fabriek worden schuifvloertrailers gemaakt: seriematig als het om het standaardvoertuig gaat of in een ander deel van de productiehal als het om trailers op maat gaat. Twee Kraker-voertuigen die hun inzetgebeid in de land- en tuinbouw vinden, zijn de CF-ISO en de CF-Agri.

CF-ISO, voor gekoeld transport
Deze koeltrailer met schuifvloer is net zoals de andere Kraker voertuigen multifunctioneel en geschikt voor transport van meerdere producten. De uitwendige breedte van Kraker's CF-ISO is 2600 mm, de inwendige breedtemaat is 2500 mm.
Het meeloopschot is zo ontwikkeld dat de gekoelde lucht door de trailer kan circuleren. Bij de CF-ISO zijn het kopschot, de vloer (front drive system), de wanden en de deuren geÔsoleerd. Verder heeft de CF-ISO een koeltrailer-chassis met lage nek. De CF-ISO heeft een laag eigen gewicht.



CF-Agri, voor laden tijdens het oogsten
Agrarische producten worden nog vaak over korte afstanden over de weg vervoerd in een tractor-landbouwvoertuig-combinatie. Hier zijn deze voertuigen echter niet voor gebouwd. De maximumsnelheid van deze voertuigen is 25 kilometer per uur: dit zorgt voor gevaarlijke situaties in het huidige transportlandschap.

 

Kraker Trailers biedt een oplossing met de CF-Agri. De CF-Agri is 10,4 meter lang, voorzien van 3 luchtgeveerde en gestuurde assen en 6 landbouwbanden. Het voertuig heeft een laag eigen gewicht. Het volume van de CF-Agri is 65m≥.

Het landbouwproduct wordt bij inzet van de CF-Agri slechts ťťnmaal geladen, in plaats van het laden op het land in een voertuig dat daarna op een betonplaat kiept en waar het vervolgens wordt overgeladen in een ander voertuig om zo verder te worden getransporteerd. De CF-Agri rijdt achter een landbouwtractor door het land, met een dissel en koppeling. Vervolgens wordt de CF-Agri aan een truck gekoppeld met een standaardkingpin op de koppelschotel. De dissel, die in het land wordt gebruikt, is opklapbaar, zodat er geen problemen zijn bij het aankoppelen aan de truck.

De CF-Agri combineert off road gebruik met on road snelverkeer. Het voertuig kan laden tijdens het oogsten en daarna de lading over de weg vervoeren, ook als LZV-combinatie. Dit alles bij elkaar zorgt voor minder productverlies, minder brandstofverbruik en voldoet tevens aan de huidige veiligheidseisen.

Publicatiedatum: 14-6-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-5-2018 Gambiaanse President bezoekt haven Antwerpen
25-5-2018 Nationale staking vrachtwagenchauffeurs legt delen BraziliŽ lam
25-5-2018 Tarief tachograafkaarten omlaag
25-5-2018 Komend weekend wegwerkzaamheden A27
25-5-2018 Edeka Foodservice vernieuwt levering aan grootverbruikers
24-5-2018 Chinese groep Lingan investeert 85 miljoen in Zeebrugse Achterhaven
23-5-2018 Rotonde Hoogstraten opgetuigd met mega-aardbei
22-5-2018 Meer verplichtingen voor verladers in Vlaanderen
22-5-2018 Nederlandse expeditievoorwaarden gewijzigd
18-5-2018 Plannen Europese Commissie goed voor transportsector
18-5-2018 Containerrederij MSC neemt geen nieuwe opdrachten voor Iran aan
18-5-2018 "Verhoging Duitse tol maakt vervoer in Duitsland onbetaalbaar"
17-5-2018 Elektrische truck gepresenteerd
17-5-2018 Kabelbaan geeft impuls aan AGF-sector Zuidwest-China
17-5-2018 LZV zit in de lift
16-5-2018 Brussels Airlines steunt export Afrikaanse AGF
15-5-2018 Vrachtwagen wil spinazie laden maar richt ravage aan
15-5-2018 Drukke avondspits Pinksterweekend verwacht
15-5-2018 Nieuw meetsysteem moet klapband vrachtverkeer voorkomen
14-5-2018 500 kilo drugs gevonden bij logistiek bedrijf Westland