Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Schuifvloertrailers voor land- en tuinbouw

In het Zeeuwse Axel is de fabriek van Kraker Trailers gevestigd. In deze fabriek worden schuifvloertrailers gemaakt: seriematig als het om het standaardvoertuig gaat of in een ander deel van de productiehal als het om trailers op maat gaat. Twee Kraker-voertuigen die hun inzetgebeid in de land- en tuinbouw vinden, zijn de CF-ISO en de CF-Agri.

CF-ISO, voor gekoeld transport
Deze koeltrailer met schuifvloer is net zoals de andere Kraker voertuigen multifunctioneel en geschikt voor transport van meerdere producten. De uitwendige breedte van Kraker's CF-ISO is 2600 mm, de inwendige breedtemaat is 2500 mm.
Het meeloopschot is zo ontwikkeld dat de gekoelde lucht door de trailer kan circuleren. Bij de CF-ISO zijn het kopschot, de vloer (front drive system), de wanden en de deuren geïsoleerd. Verder heeft de CF-ISO een koeltrailer-chassis met lage nek. De CF-ISO heeft een laag eigen gewicht.



CF-Agri, voor laden tijdens het oogsten
Agrarische producten worden nog vaak over korte afstanden over de weg vervoerd in een tractor-landbouwvoertuig-combinatie. Hier zijn deze voertuigen echter niet voor gebouwd. De maximumsnelheid van deze voertuigen is 25 kilometer per uur: dit zorgt voor gevaarlijke situaties in het huidige transportlandschap.

 

Kraker Trailers biedt een oplossing met de CF-Agri. De CF-Agri is 10,4 meter lang, voorzien van 3 luchtgeveerde en gestuurde assen en 6 landbouwbanden. Het voertuig heeft een laag eigen gewicht. Het volume van de CF-Agri is 65m³.

Het landbouwproduct wordt bij inzet van de CF-Agri slechts éénmaal geladen, in plaats van het laden op het land in een voertuig dat daarna op een betonplaat kiept en waar het vervolgens wordt overgeladen in een ander voertuig om zo verder te worden getransporteerd. De CF-Agri rijdt achter een landbouwtractor door het land, met een dissel en koppeling. Vervolgens wordt de CF-Agri aan een truck gekoppeld met een standaardkingpin op de koppelschotel. De dissel, die in het land wordt gebruikt, is opklapbaar, zodat er geen problemen zijn bij het aankoppelen aan de truck.

De CF-Agri combineert off road gebruik met on road snelverkeer. Het voertuig kan laden tijdens het oogsten en daarna de lading over de weg vervoeren, ook als LZV-combinatie. Dit alles bij elkaar zorgt voor minder productverlies, minder brandstofverbruik en voldoet tevens aan de huidige veiligheidseisen.

Publicatiedatum: 14-6-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

24-11-2017 Slimme Aviobrug laat sneller in- en uitstappen
24-11-2017 Hoge transporttarieven tussen Europa en Brazilië door fruitexport
24-11-2017 Allard Castelein herbenoemd als CEO Havenbedrijf Rotterdam
24-11-2017 "Wij gaan onderzoeken wat de mogelijkheden van binnenvaartvervoer zijn"
23-11-2017 Logistiek Prijs Zeeland gaat naar Kloosterboer Vlissingen
23-11-2017 Simacan Control Tower bij DailyFresh Logistics
23-11-2017 Russische luchtvaartmaatschappij UTair kiest nieuwe agent in Moskou
23-11-2017 "Als iedereen zijn verkeers-app blijft volgen, zullen we overal stilstaan"
22-11-2017 Directe zeeroute naar Europa voor Braziliaans fruit
22-11-2017 Netto test trucks met duurzame CO2-koeltechnologie
22-11-2017 België gaat per 1 januari tol heffen op BE-combinaties
22-11-2017 Hapag-Lloyd zet milieuvriendelijke koelcontainers in
21-11-2017 Vandaag stakingsdag in Frankrijk
21-11-2017 File op A29 door tomaten op de weg
20-11-2017 Containers 30% koeler tijdens overzees transport met OTFLOW
20-11-2017 Brussels Airlines vervoert kwart meer vrachtvluchten van en naar Afrika
20-11-2017 Maersk wil lagere CO2 uitstoot scheepvaart
20-11-2017 "Kilometerheffing trucks snel invoeren voor effecten klimaat"
17-11-2017 Dreiging staking haven van Antwerpen
17-11-2017 Nieuwe witlof op weg