Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Schuifvloertrailers voor land- en tuinbouw

In het Zeeuwse Axel is de fabriek van Kraker Trailers gevestigd. In deze fabriek worden schuifvloertrailers gemaakt: seriematig als het om het standaardvoertuig gaat of in een ander deel van de productiehal als het om trailers op maat gaat. Twee Kraker-voertuigen die hun inzetgebeid in de land- en tuinbouw vinden, zijn de CF-ISO en de CF-Agri.

CF-ISO, voor gekoeld transport
Deze koeltrailer met schuifvloer is net zoals de andere Kraker voertuigen multifunctioneel en geschikt voor transport van meerdere producten. De uitwendige breedte van Kraker's CF-ISO is 2600 mm, de inwendige breedtemaat is 2500 mm.
Het meeloopschot is zo ontwikkeld dat de gekoelde lucht door de trailer kan circuleren. Bij de CF-ISO zijn het kopschot, de vloer (front drive system), de wanden en de deuren geïsoleerd. Verder heeft de CF-ISO een koeltrailer-chassis met lage nek. De CF-ISO heeft een laag eigen gewicht.



CF-Agri, voor laden tijdens het oogsten
Agrarische producten worden nog vaak over korte afstanden over de weg vervoerd in een tractor-landbouwvoertuig-combinatie. Hier zijn deze voertuigen echter niet voor gebouwd. De maximumsnelheid van deze voertuigen is 25 kilometer per uur: dit zorgt voor gevaarlijke situaties in het huidige transportlandschap.

 

Kraker Trailers biedt een oplossing met de CF-Agri. De CF-Agri is 10,4 meter lang, voorzien van 3 luchtgeveerde en gestuurde assen en 6 landbouwbanden. Het voertuig heeft een laag eigen gewicht. Het volume van de CF-Agri is 65m³.

Het landbouwproduct wordt bij inzet van de CF-Agri slechts éénmaal geladen, in plaats van het laden op het land in een voertuig dat daarna op een betonplaat kiept en waar het vervolgens wordt overgeladen in een ander voertuig om zo verder te worden getransporteerd. De CF-Agri rijdt achter een landbouwtractor door het land, met een dissel en koppeling. Vervolgens wordt de CF-Agri aan een truck gekoppeld met een standaardkingpin op de koppelschotel. De dissel, die in het land wordt gebruikt, is opklapbaar, zodat er geen problemen zijn bij het aankoppelen aan de truck.

De CF-Agri combineert off road gebruik met on road snelverkeer. Het voertuig kan laden tijdens het oogsten en daarna de lading over de weg vervoeren, ook als LZV-combinatie. Dit alles bij elkaar zorgt voor minder productverlies, minder brandstofverbruik en voldoet tevens aan de huidige veiligheidseisen.

Publicatiedatum: 14-6-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-2-2018 Verkeersintensiteit nauwelijks toegenomen sinds 2015
21-2-2018 Nieuwe kade voor verdere groei Stena Line
20-2-2018 Allers Bedrijfswagens Venlo levert nieuwe DAF aan Kempen Transport
20-2-2018 Kingtrans wilt zich meer richten op AGF transport
19-2-2018 Maersk bestelt nog twee zeereuzen
19-2-2018 Plus verduurzaamt wagenpark met dubbeldekstrailers
19-2-2018 Moeten chauffeurs de weg op tijdens een storm?
16-2-2018 Russen achter cyberaanval Maersk en APM Terminals
15-2-2018 Rotterdamse haven ziet containeroverslag sterk groeien
14-2-2018 Is de trolley-truck het vervoermiddel van de toekomst?
14-2-2018 DB Schenker brengt eerste Chinese AGF-trein naar Moskou
13-2-2018 "Wij gaan het transport van vloeistoffen veranderen"
12-2-2018 Port of Antwerp mikt op 10 miljoen ton overslag
12-2-2018 Kansen voor peren per trein naar China
12-2-2018 Prins Transport bereikt akkoord overname Müller Fresh Food Logistics
7-2-2018 Met analyseren hele van big data is hele keten te verbeteren
6-2-2018 Groei in containervervoer Rotterdam
6-2-2018 Transportplatform zorgt voor volle wagens
6-2-2018 Wat kost een Airbus vliegtuig?
5-2-2018 Efficiëntere logistiek verhoogt verdienvermogen foodbedrijven