Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Jungheinrich introduceert nieuwe LPG-heftrucks met koppelomvormer

Jungheinrich introduceert een nieuwe range LPG-heftrucks. De TFG 5-serie biedt capaciteiten van 4, 4½ en 5 ton en beschikt over een hydrodynamische aandrijving (koppelomvormer). De trucks geschikt voor middellange tot lange rijafstanden, vanwege een soepele acceleratie en efficiënte overbrenging op hogere snelheden.



De nieuwe vorkheftrucks zijn gebaseerd op de kleinere 3- en 4-series van Jungheinrich. De trucks beschikken over Kubota LPG-motoren. De motoren hebben een hoog koppel bij een laag toerental. Daardoor blijft het geluidsniveau beperkt en is het brandstofverbruik relatief laag.

De slijtagevrije, natte multi-disc schijfremmen zijn geïntegreerd in de transmissie. De remmen zijn betrouwbaarder dan conventionele trommelremmen. De remmen hebben geen onderhoud nodig. Doordat de remmen ingekapseld zijn, worden de remprestaties niet beïnvloed door de externe omstandigheden. Daardoor kunnen de LPG-heftrucks worden ingezet in zowel stoffige omstandigheden als andere onderscheidende klimaten.
 
Het speciaal ontworpen contragewicht houdt het zwaartepunt laag en veilig tussen de beide assen. De trucks beschikken dan ook over hoge restdraagvermogens (ook bij grote hefhoogtes) en een hoge stabiliteit. De stabiliteit wordt verder verhoogd door de hoog aangehangen pendelas achter. Dit zorgt voor een gereduceerde beweging van de pendelas, waardoor de zijdelingse stabiliteit ook zonder elektronische assistentiesystemen gewaarborgd is.

Ergonomie
De werkplek van de TFG 5-serie is functioneel ontworpen. De cabine biedt veel beenruimte en de stuurkolom is verstelbaar. De geveerde stoel kan ook versteld worden. De slangen en kettingen in de hefmast zijn zo geplaatst dat de chauffeur te allen tijde goed zicht heeft in alle richtingen. De traverse van de uitvoeringen met vrije heffing beschikt over 'kijkgaten', zodat de vorkpunten tijdens heffen zichtbaar blijven.
 
De complete aandrijflijn van de trucks is verend opgehangen, waardoor trillingen voor de bestuurder worden gedempt. Op de voetplaat ligt verder een trilling-absorberende mat en ook de cabine is op rubbers gedempt.
 
Reparatie en onderhoud
Jungheinrich produceert de nieuwe vorkheftrucks in haar fabriek in het Beierse Moosburg. De fabrikant ontwikkelt componenten als de hefmast, chassis en stuuras zelf in eigen huis. De robuuste constructie, onderhoudsvrije remmen en uitstekende bereikbaarheid van de motor maken onderhoud eenvoudig, snel en voordelig.

De trucks kunnen worden onderhouden door mensen zonder specifieke heftruckexpertise, speciale gereedschappen of diagnose software. Het elektrische systeem is spatwaterdicht en de zekeringenkast is gemonteerd aan de cabine, waardoor hij altijd direct bereikbaar is. Doordat de trucks standaard zijn uitgerust met een gesloten high-performance radiateur, is het mogelijk om deze ook bij hoge temperaturen in te zetten.


Voor meer informatie:
Jungheinrich Nederland BV
H.A. Lorentzweg 3
2408AS Alphen aan den Rijn
W: www.jungheinrich.nl
E: marketing@jungheinrich.nl
T. +31 (0)172 446 810

Publicatiedatum: 16-6-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

16-2-2018 Russen achter cyberaanval Maersk en APM Terminals
15-2-2018 Rotterdamse haven ziet containeroverslag sterk groeien
14-2-2018 Is de trolley-truck het vervoermiddel van de toekomst?
14-2-2018 DB Schenker brengt eerste Chinese AGF-trein naar Moskou
13-2-2018 "Wij gaan het transport van vloeistoffen veranderen"
12-2-2018 Port of Antwerp mikt op 10 miljoen ton overslag
12-2-2018 Kansen voor peren per trein naar China
12-2-2018 Prins Transport bereikt akkoord overname Müller Fresh Food Logistics
7-2-2018 Met analyseren hele van big data is hele keten te verbeteren
6-2-2018 Groei in containervervoer Rotterdam
6-2-2018 Transportplatform zorgt voor volle wagens
6-2-2018 Wat kost een Airbus vliegtuig?
5-2-2018 Efficiëntere logistiek verhoogt verdienvermogen foodbedrijven
2-2-2018 Minder cocaïne en meer vangsten in Rotterdam
2-2-2018 De Belgische tolboetes lopen weer op
2-2-2018 Wifi-verbinding tussen trucks: minder personeelskosten, meer veiligheid
2-2-2018 Ziet zo ons vervoer er in de toekomst uit?
30-1-2018 Koeltrans Angeren breidt Duitse activiteiten uit met eigen hub
30-1-2018 Havenbedrijf stelt extra 100 hectare Maasvlakte 2 beschikbaar
30-1-2018 Transporteurs blij met Belgische maatregelen migranten