Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jungheinrich introduceert nieuwe LPG-heftrucks met koppelomvormer

Jungheinrich introduceert een nieuwe range LPG-heftrucks. De TFG 5-serie biedt capaciteiten van 4, 4½ en 5 ton en beschikt over een hydrodynamische aandrijving (koppelomvormer). De trucks geschikt voor middellange tot lange rijafstanden, vanwege een soepele acceleratie en efficiënte overbrenging op hogere snelheden.



De nieuwe vorkheftrucks zijn gebaseerd op de kleinere 3- en 4-series van Jungheinrich. De trucks beschikken over Kubota LPG-motoren. De motoren hebben een hoog koppel bij een laag toerental. Daardoor blijft het geluidsniveau beperkt en is het brandstofverbruik relatief laag.

De slijtagevrije, natte multi-disc schijfremmen zijn geïntegreerd in de transmissie. De remmen zijn betrouwbaarder dan conventionele trommelremmen. De remmen hebben geen onderhoud nodig. Doordat de remmen ingekapseld zijn, worden de remprestaties niet beïnvloed door de externe omstandigheden. Daardoor kunnen de LPG-heftrucks worden ingezet in zowel stoffige omstandigheden als andere onderscheidende klimaten.
 
Het speciaal ontworpen contragewicht houdt het zwaartepunt laag en veilig tussen de beide assen. De trucks beschikken dan ook over hoge restdraagvermogens (ook bij grote hefhoogtes) en een hoge stabiliteit. De stabiliteit wordt verder verhoogd door de hoog aangehangen pendelas achter. Dit zorgt voor een gereduceerde beweging van de pendelas, waardoor de zijdelingse stabiliteit ook zonder elektronische assistentiesystemen gewaarborgd is.

Ergonomie
De werkplek van de TFG 5-serie is functioneel ontworpen. De cabine biedt veel beenruimte en de stuurkolom is verstelbaar. De geveerde stoel kan ook versteld worden. De slangen en kettingen in de hefmast zijn zo geplaatst dat de chauffeur te allen tijde goed zicht heeft in alle richtingen. De traverse van de uitvoeringen met vrije heffing beschikt over 'kijkgaten', zodat de vorkpunten tijdens heffen zichtbaar blijven.
 
De complete aandrijflijn van de trucks is verend opgehangen, waardoor trillingen voor de bestuurder worden gedempt. Op de voetplaat ligt verder een trilling-absorberende mat en ook de cabine is op rubbers gedempt.
 
Reparatie en onderhoud
Jungheinrich produceert de nieuwe vorkheftrucks in haar fabriek in het Beierse Moosburg. De fabrikant ontwikkelt componenten als de hefmast, chassis en stuuras zelf in eigen huis. De robuuste constructie, onderhoudsvrije remmen en uitstekende bereikbaarheid van de motor maken onderhoud eenvoudig, snel en voordelig.

De trucks kunnen worden onderhouden door mensen zonder specifieke heftruckexpertise, speciale gereedschappen of diagnose software. Het elektrische systeem is spatwaterdicht en de zekeringenkast is gemonteerd aan de cabine, waardoor hij altijd direct bereikbaar is. Doordat de trucks standaard zijn uitgerust met een gesloten high-performance radiateur, is het mogelijk om deze ook bij hoge temperaturen in te zetten.


Voor meer informatie:
Jungheinrich Nederland BV
H.A. Lorentzweg 3
2408AS Alphen aan den Rijn
W: www.jungheinrich.nl
E: marketing@jungheinrich.nl
T. +31 (0)172 446 810
Publicatiedatum: