Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Hyster presenteert nieuwe XT-serie vorkheftrucks

Hyster heeft in Europa een nieuwe serie vorkheftrucks geÔntroduceerd. De 'XT serie' is een aanvulling in het 2 tot 3-ton segment voor verbrandingsheftrucks en is verkrijgbaar met een diesel of LPG motor. De nieuwe XT is een heftruck met eenvoudige technologie, gemaakt voor talloze alledaagse toepassingen.


"De XT serie is perfect voor binnen en buitentoepassingen in applicaties zoals logistiek, distributie en productie" zegt Karen Calver, Product Strategy Manager voor Hyster in Europa. "We verwachten daardoor dat deze machine populair wordt". De toevoeging van de XT serie aan het Hyster productaanbod betekent dat bedrijven meer mogelijkheden hebben om een machine te kiezen die aan hun behoeften en budget voldoet. De nieuwe XT-serie wordt in Europa geproduceerd in de Hyster fabriek in Craigavon (Noord-Ierland).

Vermogen en betrouwbaarheid  
De XT serie is uitgerust met efficiŽnte motoren, die zorgen voor een levensduur van minimaal 10.000 werkuren. De PSI 2.4 liter LPG-motor heeft twee standen. De High performance stand (HiP) zorgt voor een maximale productiviteit. Terwijl de ECO-eLo stand voor een efficiŽnt brandstofverbruik zorgt tegen prima prestaties. De dieselmotor van Yanmar is een stuk schoner en start snel onder koude omstandigheden.



Comfort
Om het bestuurderscomfort te vergroten, zijn de motoren van de XT-serie  geÔsoleerd. Hierdoor is de blootstelling aan motorgeluid voor de chauffeur minimaal. Ook is het trillingsniveau verlaagd en kan de geveerde stoel aan de lengte en het gewicht van de bestuurder worden aangepast. Dit verhoogt het bedieningsgemak en de productiviteit. Andere kenmerken die hieraan bijdragen zijn de bedieningselementen en een lage opstap.

Prestaties
Pallets en zware lasten worden kunnen door de aandrijving en hydroliek verplaatst worden. De O-ring afgedichte fittingen zorgen voor een maximale uptime. De masten van XT zijn te doseren tijdens het heffen en dalen van ladingen.

Opties
De trucks van de XT-serie kunnen aan specifieke bedrijfsomstandigheden worden aangepast. Zo zijn er meerdere opties rechtstreeks af fabriek leverbaar zoals een snelheidsbegrenzer, een handgreep voor achteruitrijden, verlichtingsets, waarschuwingslampen (pedestrian awareness light), vierde functie, vorkenversteller met sideshift en Hyster Tracker. Deze laatste optie brengt data in kaart van de prestaties van de heftruck, zoals draaiuren en onderhoudsmeldingen. Tevens is er een ruim aanbod van cabines beschikbaar die zowel af fabriek als achteraf kunnen worden opgebouwd.



Servicegemak
Hyster biedt een uitgebreide beschikbaarheid van onderdelen. Zo kan de machine efficiŽnt blijven werken en blijven de gebruikskosten beperkt. De heftrucks hebben een onderhoudsinterval van 500 uur. Zowel de bedrading als de hydraulica is  weggewerkt. Daarbij is rekening gehouden met de toegang tot de onderdelen. Dit zorgt voor een aanzienlijke tijdsbesparing bij service of onderhoud. Eigenaren van de nieuwe truck profiteren hierdoor van lage operationele kosten.

Gebouwd in het Verenigd Koninkrijk
De XT serie wordt geproduceerd in de Hyster fabriek in Craigavon (Noord-Ierland). Deze fabriek viert dit jaar zijn 35-jarige bestaan. "De fabriek in Craigavon heeft in de afgelopen 35 jaar een grote rol gespeeld bij veel innovatieve Hyster-producten. We zijn trots dat ons nieuwste product Ė de XT-serie Ė in Europa wordt geproduceerd en naar de rest van de wereld wordt geŽxporteerd", concludeert Karen Calver. De XT serie wordt in Nederland ondersteund door Heffiq, de officiŽle en exclusieve Hyster dealer van Nederland.


Voor meer informatie:
Heffiq BV
Witboom 1
4131 PL Vianen
W: www.heffiq.nl 

Publicatiedatum: 24-6-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-11-2017 Hapag-Lloyd zet milieuvriendelijke koelcontainers in
22-11-2017 Directe zeeroute naar Europa voor Braziliaans fruit
22-11-2017 Netto test trucks met duurzame CO2-koeltechnologie
22-11-2017 BelgiŽ gaat per 1 januari tol heffen op BE-combinaties
21-11-2017 Vandaag stakingsdag in Frankrijk
21-11-2017 File op A29 door tomaten op de weg
20-11-2017 Containers 30% koeler tijdens overzees transport met OTFLOW
20-11-2017 Brussels Airlines vervoert kwart meer vrachtvluchten van en naar Afrika
20-11-2017 Maersk wil lagere CO2 uitstoot scheepvaart
20-11-2017 "Kilometerheffing trucks snel invoeren voor effecten klimaat"
17-11-2017 Dreiging staking haven van Antwerpen
17-11-2017 Nieuwe witlof op weg
16-11-2017 Sectorplan succesvol: 2.600 nieuwe vrachtwagenchauffeurs
15-11-2017 AGF-sector kan met DHL voedselverspilling tegengaan
14-11-2017 Vijf manieren om brandstofkosten door personeel te beperken
14-11-2017 ALDI S‹D test alternatieve brandstoffen voor distributie
13-11-2017 Vertragingen AGF-transport vanwege stakingen CataloniŽ vallen mee
10-11-2017 Extra luchtvracht capaciteit positief voor Keniaanse groentenexport naar EU
9-11-2017 De vrachtwagen wordt steeds schoner
9-11-2017 "Continu ben ik op zoek naar nieuwe AGF-markten en -producten"