Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Hyster presenteert nieuwe XT-serie vorkheftrucks

Hyster heeft in Europa een nieuwe serie vorkheftrucks geÔntroduceerd. De 'XT serie' is een aanvulling in het 2 tot 3-ton segment voor verbrandingsheftrucks en is verkrijgbaar met een diesel of LPG motor. De nieuwe XT is een heftruck met eenvoudige technologie, gemaakt voor talloze alledaagse toepassingen.


"De XT serie is perfect voor binnen en buitentoepassingen in applicaties zoals logistiek, distributie en productie" zegt Karen Calver, Product Strategy Manager voor Hyster in Europa. "We verwachten daardoor dat deze machine populair wordt". De toevoeging van de XT serie aan het Hyster productaanbod betekent dat bedrijven meer mogelijkheden hebben om een machine te kiezen die aan hun behoeften en budget voldoet. De nieuwe XT-serie wordt in Europa geproduceerd in de Hyster fabriek in Craigavon (Noord-Ierland).

Vermogen en betrouwbaarheid  
De XT serie is uitgerust met efficiŽnte motoren, die zorgen voor een levensduur van minimaal 10.000 werkuren. De PSI 2.4 liter LPG-motor heeft twee standen. De High performance stand (HiP) zorgt voor een maximale productiviteit. Terwijl de ECO-eLo stand voor een efficiŽnt brandstofverbruik zorgt tegen prima prestaties. De dieselmotor van Yanmar is een stuk schoner en start snel onder koude omstandigheden.



Comfort
Om het bestuurderscomfort te vergroten, zijn de motoren van de XT-serie  geÔsoleerd. Hierdoor is de blootstelling aan motorgeluid voor de chauffeur minimaal. Ook is het trillingsniveau verlaagd en kan de geveerde stoel aan de lengte en het gewicht van de bestuurder worden aangepast. Dit verhoogt het bedieningsgemak en de productiviteit. Andere kenmerken die hieraan bijdragen zijn de bedieningselementen en een lage opstap.

Prestaties
Pallets en zware lasten worden kunnen door de aandrijving en hydroliek verplaatst worden. De O-ring afgedichte fittingen zorgen voor een maximale uptime. De masten van XT zijn te doseren tijdens het heffen en dalen van ladingen.

Opties
De trucks van de XT-serie kunnen aan specifieke bedrijfsomstandigheden worden aangepast. Zo zijn er meerdere opties rechtstreeks af fabriek leverbaar zoals een snelheidsbegrenzer, een handgreep voor achteruitrijden, verlichtingsets, waarschuwingslampen (pedestrian awareness light), vierde functie, vorkenversteller met sideshift en Hyster Tracker. Deze laatste optie brengt data in kaart van de prestaties van de heftruck, zoals draaiuren en onderhoudsmeldingen. Tevens is er een ruim aanbod van cabines beschikbaar die zowel af fabriek als achteraf kunnen worden opgebouwd.



Servicegemak
Hyster biedt een uitgebreide beschikbaarheid van onderdelen. Zo kan de machine efficiŽnt blijven werken en blijven de gebruikskosten beperkt. De heftrucks hebben een onderhoudsinterval van 500 uur. Zowel de bedrading als de hydraulica is  weggewerkt. Daarbij is rekening gehouden met de toegang tot de onderdelen. Dit zorgt voor een aanzienlijke tijdsbesparing bij service of onderhoud. Eigenaren van de nieuwe truck profiteren hierdoor van lage operationele kosten.

Gebouwd in het Verenigd Koninkrijk
De XT serie wordt geproduceerd in de Hyster fabriek in Craigavon (Noord-Ierland). Deze fabriek viert dit jaar zijn 35-jarige bestaan. "De fabriek in Craigavon heeft in de afgelopen 35 jaar een grote rol gespeeld bij veel innovatieve Hyster-producten. We zijn trots dat ons nieuwste product Ė de XT-serie Ė in Europa wordt geproduceerd en naar de rest van de wereld wordt geŽxporteerd", concludeert Karen Calver. De XT serie wordt in Nederland ondersteund door Heffiq, de officiŽle en exclusieve Hyster dealer van Nederland.


Voor meer informatie:
Heffiq BV
Witboom 1
4131 PL Vianen
W: www.heffiq.nl 

Publicatiedatum: 24-6-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Zwaar vervoer op waterstof de toekomst?
22-2-2018 Netto Marken-Discount test duurzame CO2-transporttechnologie
22-2-2018 Kortere reistijd vanwege afnemend poolijs
21-2-2018 Verkeersintensiteit nauwelijks toegenomen sinds 2015
21-2-2018 Nieuwe kade voor verdere groei Stena Line
20-2-2018 Allers Bedrijfswagens Venlo levert nieuwe DAF aan Kempen Transport
20-2-2018 Kingtrans wilt zich meer richten op AGF transport
19-2-2018 Maersk bestelt nog twee zeereuzen
19-2-2018 Plus verduurzaamt wagenpark met dubbeldekstrailers
19-2-2018 Moeten chauffeurs de weg op tijdens een storm?
16-2-2018 Russen achter cyberaanval Maersk en APM Terminals
15-2-2018 Rotterdamse haven ziet containeroverslag sterk groeien
14-2-2018 Is de trolley-truck het vervoermiddel van de toekomst?
14-2-2018 DB Schenker brengt eerste Chinese AGF-trein naar Moskou
13-2-2018 "Wij gaan het transport van vloeistoffen veranderen"
12-2-2018 Port of Antwerp mikt op 10 miljoen ton overslag
12-2-2018 Kansen voor peren per trein naar China
12-2-2018 Prins Transport bereikt akkoord overname MŁller Fresh Food Logistics
7-2-2018 Met analyseren hele van big data is hele keten te verbeteren
6-2-2018 Groei in containervervoer Rotterdam