Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Open Dag Week van de Akkerbouw trekt 20.000 bezoekers

De Open Dag waarmee de Week van de Akkerbouw op zaterdag 25 juni is afgesloten, heeft naar schatting 20 duizend bezoekers getrokken. Bij zo'n 100 bedrijven, van Zeeuws-Vlaanderen tot Noordoost-Groningen, konden bezoekers met eigen ogen (en andere zintuigen) aanschouwen wat de herkomst van hun voeding is. Telers vertelden uitgebreid over het telen van gewassen zoals aardappelen, wortelen en uien.

Klik hier voor onze eigen fotoreportage (Open Dag bij Van Meir Uien)



Nederlandse akkerbouwers maken het menu van de toekomst
De Nederlandse akkerbouw is goed voorgesorteerd om in een duurzaam en plantaardig menu van de toekomst te voorzien. Wel gaat de akkerbouw meer en beter communiceren met burgers en consumenten. Dat was de belangrijkste conclusie van het seminar 'Het Menu van de Toekomst' dat 23 juni op het bedrijf van akkerbouwer Jan Blitterswijk in Biddinghuizen werd gehouden.

 

Samenwerking maakt Week van de Akkerbouw tot een succes
Verschillende organisaties en bedrijven uit de agrofoodsector hebben de Week van de Akkerbouw actief ondersteund. Van partijen uit het onderwijs, tot verwerkende industrie en van supermarkt tot (agrarische) natuurorganisaties. Dankzij de samenwerking met CAH Vilentum, Groenhorst Emmeloord, AOC Terra en Van Hall Larenstein hebben de akkerbouwers en agrofood professionals van de toekomst kennis gemaakt met de Week van de Akkerbouw. Agrico, het AgroFoodCluster, Avebe, Farm Frites, Lamb Weston, McCain, Stichting Veldleeuwerik en ANV Het Greppelveld hebben akkerbouwers en andere bedrijven enthousiast gemaakt voor deelname aan de Open Dag, waardoor dit jaar een recordaantal akkerbouwers hun deuren hebben geopend.

Door de samenwerking met Super Supermarkt Keurmerk (SSK) hebben 16 franchise ondernemers van Albert Heijn, COOP en Jumbo zich aangesloten bij de Week van de Akkerbouw. Op verschillende plekken in het land vertelden akkerbouwers in supermarkten over de herkomst van voeding aan consumenten en werden klanten met posters en flyers op de Open Dag geattendeerd.


    
Veel inzendingen winactie Akkerselfie     
Akkerselfies in het veld, op de trekker of voor het machinepark. Met deze winactie roepen we iedereen op om een selfie (of foto) te maken op een akker of met een akkerbouwer of akkerbouwproduct. U kunt uw Akkerselfie nog insturen tot en met woensdag 6 juli. Op donderdag 7 juli maken we de winnaar van de wedstrijd bekend.
Kijk op de Instagram van Week van de Akkerbouw of op website van de Week van de Akkerbouw voor een overzicht van alle inzendingen.



Publicatiedatum: 1-7-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

10-10-2017 Kleine knoflookteler groeit uit tot bedrijf van 600 hectare
19-7-2017 Populariteit Italiaans knoflook in de lift
11-7-2017 The Garlic Farm uitgeroepen tot beste Britse leverancier 2017
9-6-2017 Biesheuvel Knoflook mikt op verdere groei met nieuwbouw
8-3-2017 Geen ruimte voor Deense uienexport
27-1-2017 Fotoreportage excursie Van Meir Uien naar Nieuw-Zeeland
30-11-2016 Bostock Nieuw-Zeeland klaar voor de uienoogst
31-10-2016 Brits uienseizoen had dit jaar twee gezichten
1-7-2016 15% meer rode uien uit het Italiaanse Cavasso
22-6-2016 Deens uien- en rabarberseizoen in volle gang
10-6-2016 Uien als voorvrucht voor aardbeienplanten
29-4-2016 Rivapak introduceert roze ui in Australië
25-3-2016 Toch bijtelling voor auto die naar uien stinkt
14-3-2016 "Goede exportvraag naar Indiase uien"
6-10-2015 "Per afzetland werken we met één retailer en importeur"
17-7-2015 Aanpak overlast van uien in Steenbergse loods
30-6-2015 Franse Anjou sjalotten krijgen binnenkort Beschermde Geografische Afkomst
18-5-2015 Polen: Subsidiefraude uien- en worteltelers: 49 miljoen euro
16-2-2015 VS: Uienareaal blijft stabiel
12-2-2015 Geen stinkende adem en tranen door ui