Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Open Dag Week van de Akkerbouw trekt 20.000 bezoekers

De Open Dag waarmee de Week van de Akkerbouw op zaterdag 25 juni is afgesloten, heeft naar schatting 20 duizend bezoekers getrokken. Bij zo'n 100 bedrijven, van Zeeuws-Vlaanderen tot Noordoost-Groningen, konden bezoekers met eigen ogen (en andere zintuigen) aanschouwen wat de herkomst van hun voeding is. Telers vertelden uitgebreid over het telen van gewassen zoals aardappelen, wortelen en uien.

Klik hier voor onze eigen fotoreportage (Open Dag bij Van Meir Uien)



Nederlandse akkerbouwers maken het menu van de toekomst
De Nederlandse akkerbouw is goed voorgesorteerd om in een duurzaam en plantaardig menu van de toekomst te voorzien. Wel gaat de akkerbouw meer en beter communiceren met burgers en consumenten. Dat was de belangrijkste conclusie van het seminar 'Het Menu van de Toekomst' dat 23 juni op het bedrijf van akkerbouwer Jan Blitterswijk in Biddinghuizen werd gehouden.

 

Samenwerking maakt Week van de Akkerbouw tot een succes
Verschillende organisaties en bedrijven uit de agrofoodsector hebben de Week van de Akkerbouw actief ondersteund. Van partijen uit het onderwijs, tot verwerkende industrie en van supermarkt tot (agrarische) natuurorganisaties. Dankzij de samenwerking met CAH Vilentum, Groenhorst Emmeloord, AOC Terra en Van Hall Larenstein hebben de akkerbouwers en agrofood professionals van de toekomst kennis gemaakt met de Week van de Akkerbouw. Agrico, het AgroFoodCluster, Avebe, Farm Frites, Lamb Weston, McCain, Stichting Veldleeuwerik en ANV Het Greppelveld hebben akkerbouwers en andere bedrijven enthousiast gemaakt voor deelname aan de Open Dag, waardoor dit jaar een recordaantal akkerbouwers hun deuren hebben geopend.

Door de samenwerking met Super Supermarkt Keurmerk (SSK) hebben 16 franchise ondernemers van Albert Heijn, COOP en Jumbo zich aangesloten bij de Week van de Akkerbouw. Op verschillende plekken in het land vertelden akkerbouwers in supermarkten over de herkomst van voeding aan consumenten en werden klanten met posters en flyers op de Open Dag geattendeerd.



Veel inzendingen winactie Akkerselfie
Akkerselfies in het veld, op de trekker of voor het machinepark. Met deze winactie roepen we iedereen op om een selfie (of foto) te maken op een akker of met een akkerbouwer of akkerbouwproduct. U kunt uw Akkerselfie nog insturen tot en met woensdag 6 juli. Op donderdag 7 juli maken we de winnaar van de wedstrijd bekend.
Kijk op de Instagram van Week van de Akkerbouw of op website van de Week van de Akkerbouw voor een overzicht van alle inzendingen.


Publicatiedatum: