Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




De formats van Dixy Group

Rusland: Supermarktketen succesvol ondanks recessie

De Dixy Group opende zijn eerste supermarktvestiging in 1999 in Moskou. Vervolgens is de keten uitgegroeid tot een van de Russische marktleiders in de supermarktsector. Per 31 mei heeft de Dixy Group een netwerk van in totaal 2.600 buurtwinkels in 750 Russische gemeentes. Ondanks het moeilijke economische klimaat van de laatste jaren is de supermarktafdeling van Dixy goed voor 80% van de totale omzet.



Juan Giralt Silva is commercieel onderdirecteur van de DIXY Group. Hij verklaart het succes door de aandacht die het bedrijf geeft aan alle aspecten van de bedrijfsvoering. Het assortiment is toegespitst op alles wat consumenten dicht bij huis nodig zouden kunnen hebben. Ook investeert het bedrijf in promotieactiviteiten, worden er wekelijks kortingsacties van 50% gehouden en worden er eigen merken ontwikkeld. 90% van de producten van Dixy komt uit Rusland, waardoor de logistieke kosten en daarmee ook de winkelprijzen laag kunnen worden gehouden.

"We beseffen ons dat ondanks de economische omstandigheden de keuze van consumenten voor hun supermarkt nog steeds gevoelsmatig wordt gemaakt. Dat geldt met name sterk voor de dagelijkse boodschappen. Daarom hanteert Dixy een hoge standaard met betrekking tot service. We houden voor het personeel regelmatig trainingen die gericht zijn op de principes van service. Daarin komt alles aan bod, van persoonlijk voorkomen tot communicatie met de consument."

Verschillende formats in een brede markt
De Dixy Group werkt al 15 jaar aan formats als de compacte hypermarkt en de Minimarkt-supermarkten in de regio's Sverdlovsk en Ekaterinburg. De winkels hebben een breed assortiment aan lokale producten en hebben een stabiele groei aan klanten met een winkelpas.

In de regio's van Moskou en Kalininingrad bevinden zich de Victoria Division-supermarkten, waar sterk wordt gefocust op kwalitatief hoogwaardige AGF. De nadruk ligt hier op een assortiment dat direct geschikt is voor consumptie, die in de winkel zelf worden voorbereid.



Giralt is van mening dat de buurtwinkel in elk economisch klimaat relevant is. De buurtwinkels van Dixy hebben een assortiment aan kwaliteitsproducten met een lage prijs. Hieronder valt onder andere het huismerk. 

"We geloven in handel via meerdere formats. Elk format heeft zijn eigen voordelen en zijn eigen doelgroep. Een hypermarkt is bijvoorbeeld gericht op de consument die een keer per week of twee weken zijn boodschappen doet. Deze consument richt zich op producten die lang houdbaar zijn. Buurtwinkels daarentegen worden vaker bezocht om basisgoederen als vers brood, groenten en fruit of vlees te halen. Dat zijn het soort producten die je niet een of twee weken van te voren in kunt slaan. Ik denk echter wel dat de toekomst veel meer ligt bij kleinschalige formats als de buurwinkel," besluit Juan Giralt Silva.

Voor meer informatie: 
Anastasia Orlova
DIXY Group
Tel.: +7 495 933-14-50
Fax: +7 495 933-02-59
Email: A.Orlova@hq.dixy.ru
www.dixygroup.com

Publicatiedatum: 1-7-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-2-2018 Kassaloos winkelen met AI technologie
23-2-2018 Vrolijke Versbox Jan Linders stimuleert kinderen om AGF te kopen
23-2-2018 Plus zet biologische AGF op de A-locatie
22-2-2018 Meer Ierse export via Lidl
22-2-2018 5 moestuinpotjes in spaaractie AH
22-2-2018 "De gesloten keten is onze kracht"
21-2-2018 Duitsland: Rewe plaatst orderbrieven ter waarde van €1 mld
21-2-2018 Lidl opent drie filialen in Brussel
21-2-2018 Belgische Colruyt met eigen merk in internet boodschappendienst Stockton
21-2-2018 Aanbiedingen Vomar niet meer beschikbaar in de webwinkel
21-2-2018 Walmart ziet online verkopen dalen
20-2-2018 Belgische pilot om AGF te leveren via Openbaar Vervoer
20-2-2018 Waitrose verkoopt chocolade avocado's
20-2-2018 Zwitserland: meer omzet en marktaandeel voor Coop
20-2-2018 Is het einde van de online supermarkt in zicht?
20-2-2018 "Medestanders in AGF gezocht om voedingssysteem positief om te buigen!"
20-2-2018 Zwitserland: Coop groeit en wint markaandeel
19-2-2018 Bijzondere prijsbewegingen in de AGF monitor week 7
19-2-2018 Aldi gaat Italiaanse markt op
19-2-2018 Op 1 maart openen 10 Aldi winkels in Italië.