Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




De formats van Dixy Group

Rusland: Supermarktketen succesvol ondanks recessie

De Dixy Group opende zijn eerste supermarktvestiging in 1999 in Moskou. Vervolgens is de keten uitgegroeid tot een van de Russische marktleiders in de supermarktsector. Per 31 mei heeft de Dixy Group een netwerk van in totaal 2.600 buurtwinkels in 750 Russische gemeentes. Ondanks het moeilijke economische klimaat van de laatste jaren is de supermarktafdeling van Dixy goed voor 80% van de totale omzet.



Juan Giralt Silva is commercieel onderdirecteur van de DIXY Group. Hij verklaart het succes door de aandacht die het bedrijf geeft aan alle aspecten van de bedrijfsvoering. Het assortiment is toegespitst op alles wat consumenten dicht bij huis nodig zouden kunnen hebben. Ook investeert het bedrijf in promotieactiviteiten, worden er wekelijks kortingsacties van 50% gehouden en worden er eigen merken ontwikkeld. 90% van de producten van Dixy komt uit Rusland, waardoor de logistieke kosten en daarmee ook de winkelprijzen laag kunnen worden gehouden.

"We beseffen ons dat ondanks de economische omstandigheden de keuze van consumenten voor hun supermarkt nog steeds gevoelsmatig wordt gemaakt. Dat geldt met name sterk voor de dagelijkse boodschappen. Daarom hanteert Dixy een hoge standaard met betrekking tot service. We houden voor het personeel regelmatig trainingen die gericht zijn op de principes van service. Daarin komt alles aan bod, van persoonlijk voorkomen tot communicatie met de consument."

Verschillende formats in een brede markt
De Dixy Group werkt al 15 jaar aan formats als de compacte hypermarkt en de Minimarkt-supermarkten in de regio's Sverdlovsk en Ekaterinburg. De winkels hebben een breed assortiment aan lokale producten en hebben een stabiele groei aan klanten met een winkelpas.

In de regio's van Moskou en Kalininingrad bevinden zich de Victoria Division-supermarkten, waar sterk wordt gefocust op kwalitatief hoogwaardige AGF. De nadruk ligt hier op een assortiment dat direct geschikt is voor consumptie, die in de winkel zelf worden voorbereid.



Giralt is van mening dat de buurtwinkel in elk economisch klimaat relevant is. De buurtwinkels van Dixy hebben een assortiment aan kwaliteitsproducten met een lage prijs. Hieronder valt onder andere het huismerk. 

"We geloven in handel via meerdere formats. Elk format heeft zijn eigen voordelen en zijn eigen doelgroep. Een hypermarkt is bijvoorbeeld gericht op de consument die een keer per week of twee weken zijn boodschappen doet. Deze consument richt zich op producten die lang houdbaar zijn. Buurtwinkels daarentegen worden vaker bezocht om basisgoederen als vers brood, groenten en fruit of vlees te halen. Dat zijn het soort producten die je niet een of twee weken van te voren in kunt slaan. Ik denk echter wel dat de toekomst veel meer ligt bij kleinschalige formats als de buurwinkel," besluit Juan Giralt Silva.

Voor meer informatie: 
Anastasia Orlova
DIXY Group
Tel.: +7 495 933-14-50
Fax: +7 495 933-02-59
Email: A.Orlova@hq.dixy.ru
www.dixygroup.com

Publicatiedatum: 1-7-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Ocado gebruikt nieuwe robottechnologie
20-7-2018 Sluipt de gele olifant weg bij de blauwe reus?
20-7-2018 PLUS wil af van plastic
20-7-2018 AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers
20-7-2018 Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit
19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 EmtÚ verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize