Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Gaat afzet AGF binnenkort volledig online?

Fruit Logistica 2017 (8-10 februari) buigt zich over e-commerce

Bij het thema 'Online handel in groenten en fruit' verschillen de meningen nogal. Waar gaat dit naar toe? Sommigen vinden dat de stationaire handel door de toenemende activiteiten van Amazon Fresh of bezorgingsdiensten van verse waren wordt bedreigd. Anderen echter zijn eerder sceptisch vanwege de hoge kosten van de "last mile" aan de ene kant en bij anderen bestaan er twijfels over de online affiniteit, in het bijzonder bij deze productgroepen. "De Duitse consument hecht waarde op versheid, advies en direct contact met het product. Daarom zal de online handel het in Duitsland zwaar krijgen," voorspelt prof. Horst Lang, hoofd kwaliteitsborging van het Globus SB warenhuis, herhaaldelijk winnaar van de Retail Award.

Michael Meierhöfer, Managing Director van IFCO Systems GmbH, gaat er echter van uit dat het thema Omni-Channel in de toekomst een grote rol gaat spelen. "Het consumentengedrag zal zich op de middellange tot lange termijn volledig veranderen". Daarvan is hij overtuigd.

Allen zijn het er over eens, dat men de ontwikkelingen met een waakzaam oog moet volgen. Niet alleen de handel zelf, maar de gehele bevoorradingsketen worden door de mogelijke veranderingen getroffen. Zo zijn in e-commerce bijvoorbeeld de kansen en uitdagingen voor de verpakkingsindustrie gelijk en ook van specialisten in logistiek worden intelligente en kostenefficiënte oplossingen verwacht.

Er is dan ook veel stof ter discussie in de branche die zich van 8 tot 10 februari op de Fruit Logistica in Berlijn zal treffen. Op deze meest toonaangevende vakbeurs voor de handel in groenten en fruit van de wereld worden opnieuw ongeveer 70.000 bezoekers verwacht. Ondernemingen kunnen zich nog tot 31 juli 2016 voor de Fruit Logistica2017 registreren. De registratie wordt online gedaan. Het team van de Fruit Logistica in Berlijn of een van de representanten van de beurs, die wereldwijd in 150 landen in de lokale taal beschikbaar zijn voor advies, helpen u graag verder bij eventuele vragen.

Wilfried Wollbold, Global Brand Manager van de Fruit Logistica is zeker: "In een steeds meer digitale wereld wordt het almaar belangrijker ten minste een maal per jaar bij zichzelf te rade te gaan. De handel in groenten en fruit is namelijk gebaseerd op vertrouwen, wat niet door een eenvoudige uitwisseling van e-mails ontstaat, echter uitsluitend door persoonlijk contact."

Publicatiedatum: 8-7-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-11-2017 Trends op Food Matters Live 2017
21-11-2017 AGF'ers doen kennis op tijdens keurmeestersseminar
21-11-2017 Vandaag is het zover: De AGF-Kennis(sen)dag 2017
21-11-2017 Teboza present op expoSE in Karlsruhe
20-11-2017 Belangrijke informatie AGF-Kennis(sen)dag voor deelnemers morgen
20-11-2017 Fotoreportage Amsterdam Produce Show
20-11-2017 Fico Eataly World: 's Werelds grootste agri-food park
17-11-2017 Oekraïense champignonsector blikt vooruit op toekomst
17-11-2017 Kwaliteit boven kwantiteit op Amsterdam Produce Show
17-11-2017 Introductie gouden sponsor AGF-Kennis(sen)dag: Dailyfresh Logistics
17-11-2017 Fotoreportage: Nederlandse AGF-inbreng op de Nordic Organic Food Fair
17-11-2017 350 bezoekers op Kennisdag fruit in Wageningen
16-11-2017 Introductie gouden sponsor AGF-Kennis(sen)dag: RPO ICT Solutions
15-11-2017 +Nature's Pride, Nico de Jong, Bel'Export, Nedato, Exsa, Hoofdman Roodzant
14-11-2017 De laatste plaatsen vrij voor AGF-handelaren!
13-11-2017 Nog 1 week voor de AGF-Kennis(sen)dag: vol = vol
13-11-2017 Kennisdag fruit 2017
13-11-2017 Euro Pool System viert 25-jarig jubileum en opent depot Barendrecht
13-11-2017 Britse bonen- en erwtenconferentie in aantocht
10-11-2017 + Special Fruit, Greenco, Port International Dutch Growers