Verse Oogst weer genomineerd voor Website van het jaar
Oorsprong bij de telers
De oorsprong van Verse Oogst ligt bij de telers. Zij merkten op dat er vanuit de consument steeds meer behoefte is om te weten waar een product vandaan komt. Daarom vertellen sinds 2009 meer dan 400 telers op hun bedrijfspagina persoonlijk over hun producten, de teelt en de unieke eigenschappen ervan. "Toch zien we ook dat consumenten steeds meer op zoek zijn naar gemak in de keuken. Uit onderzoek blijkt dat vooral jonge moeders graag vers en gezond willen eten, maar vaak niet weten hoe ze op een makkelijke manier een maaltijd kunnen bereiden. Verse Oogst speelt in op deze trend en probeert deze doelgroep te ontzorgen door verrassend simpele, snelle en slimme receptinspiratie aan te bieden," aldus manager Marketing & Communicatie Harm-Jan Eikelenboom.
Met de nieuwe website gaan we zelfs een stapje verder, zegt hij: "Door informatie beter af te stemmen met tijdstip van het sitebezoek, willen we consumenten nog beter inspireren een maaltijd met voldoende groente en fruit te bereiden en laten we zien hoe gemakkelijk vers kan zijn."
Slim, snel en simpel
Verse Oogst ontwikkelt zich steeds meer in magazine-stijl waarbij meer gebruik gemaakt wordt van (bewegend) beeld. Bezoekers vinden er slimme recepten die samengesteld zijn op basis van een specifiek weekritme en zal er een nieuwe rubriek komen met blogs van (voedings-)experts. Ook zullen er meer telertips voorbij komen en worden bereidingswijze van recepten op een speelse en makkelijke manier weergegeven. Het platform behandelt door het jaar heen verschillende thema's die vers eten weer gewoon lekker en leuk maken.
Teelt van groenten en fruit begrijpelijk uitgelegd
De telers werken dagelijks aan een optimale zorg voor plant, vrucht en omgeving. Iets wat we graag met iedereen willen delen. Maar dit zijn vaak teeltechnische en complexe onderwerpen. Om begrippen als biologisch en duurzaamheid beter aan de consument uit te leggen, maken we steeds meer gebruik van foto en video. Op deze manier worden onderdelen uit de teelt op een begrijpelijke manier in beeld gebracht. Zo begrijpt de consument steeds beter wat er allemaal gebeurd voordat groente en fruit gegeten kan worden.
Stem op Verse Oogst
Ben jij ook fan van groenten en fruit en steun jij de telers? Stem dan op Verse Oogst via www.websitevanhetjaar.nl/vote/verseoogst in de categorie 'culinair'. Je kunt t/m 4 november jouw stem uitbrengen waarbij je ook nog kans maakt op mooie prijzen.