Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Verenigd Koninkrijk en China sluiten luchtvrachtovereenkomst

Het Verenigd Koninkrijk en China gaan nauwer samenwerken op het gebied van luchtvrachttransport. Ze zijn namelijk overeengekomen een onbeperkt aantal luchtvrachtverbindingen toe te staan en verdubbelen hiermee het aantal vluchten tussen de beide landen naar 100 per week.

Ook het aantal bestemmingen wordt uitgebreid, waardoor er verbindingen ontstaan tussen ieder punt in het Verenigd Koninkrijk en China. In juni van dit jaar had de luchthaven van Manchester de primeur door als eerste te starten met een rechtstreekse vlucht naar Beijing. Britisch Airways, Virgin Atlantic, China Eastern, Air China en China Sothern vliegen momenteel op Shanghai en Beijing vanaf het Londense vliegveld Heathrow, dat kampt met een beperkte capaciteit. Southern China is vorig jaar gestart met een tweewekelijks B777-vrachtverbinding tussen Londen Stansted en Guangzhou.

Ter vergelijking, Nederland vliegt op zes Chinese steden vanaf de luchthaven Schiphol met vijf landingsbanen. In Duitsland ging de luchthaven van Frankfurt vorige week een overeenkomst aan met de luchthaven Beijing Capital International Airport om het aantal vluchten van en naar Beijing te vergroten. 

Lord Ahmad, de Britse minister van Transport, legt uit dat het belangrijk is om na de Brexit de handelsbetrekkingen met grote markten zoals China te verbeteren om de export en het toerisme te bevorderen, zodat er banen gecreëerd worden en de binnenlandse economie versterkt wordt. 

Brexit-voorstander en staatssecretaris Chris Grayling vertelt dat de deal belangrijk is voor het Verenigd Koninkrijk. "Goede verbindingen met opkomende markten zoals China zijn voor ons land van vitaal belang om onze positie op de wereldmarkt te handhaven." Hij voegt er aan toe dat luchtvaartmaatschappijen zelf mogen bepalen in hoeverre zij van deze nieuwe mogelijkheden gebruik willen maken.

Bron: freightweek.org

Publicatiedatum: 14-10-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Zwaar vervoer op waterstof de toekomst?
22-2-2018 Netto Marken-Discount test duurzame CO2-transporttechnologie
22-2-2018 Kortere reistijd vanwege afnemend poolijs
21-2-2018 Verkeersintensiteit nauwelijks toegenomen sinds 2015
21-2-2018 Nieuwe kade voor verdere groei Stena Line
20-2-2018 Allers Bedrijfswagens Venlo levert nieuwe DAF aan Kempen Transport
20-2-2018 Kingtrans wilt zich meer richten op AGF transport
19-2-2018 Maersk bestelt nog twee zeereuzen
19-2-2018 Plus verduurzaamt wagenpark met dubbeldekstrailers
19-2-2018 Moeten chauffeurs de weg op tijdens een storm?
16-2-2018 Russen achter cyberaanval Maersk en APM Terminals
15-2-2018 Rotterdamse haven ziet containeroverslag sterk groeien
14-2-2018 Is de trolley-truck het vervoermiddel van de toekomst?
14-2-2018 DB Schenker brengt eerste Chinese AGF-trein naar Moskou
13-2-2018 "Wij gaan het transport van vloeistoffen veranderen"
12-2-2018 Port of Antwerp mikt op 10 miljoen ton overslag
12-2-2018 Kansen voor peren per trein naar China
12-2-2018 Prins Transport bereikt akkoord overname Müller Fresh Food Logistics
7-2-2018 Met analyseren hele van big data is hele keten te verbeteren
6-2-2018 Groei in containervervoer Rotterdam