Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




trends: bio en dure verpakkingen

Fotoreportage: Nederlanders op de PMA 2016

Tholen -  Dit weekend vond de PMA 2016 plaats in Florida Atlanta. De beurs trok een recordaantal bezoekers: bijna 21.000 uit 65 landen. Onder hen ook veel Nederlanders en Belgen.

Marketing
De beurs en de stands op de PMA zien er waanzinnig uit - en dat niet alleen: ook de AGF is fraai verpakt. Er is flink wat geld beschikbaar voor promotie en dat zie je er aan af. Er worden diverse materialen en unieke verpakkingen gebruikt en kostbare Disney- en tekenfilmfiguren worden ingezet om AGF ook bij kinderen aan de man brengen. Deze producten vinden hun weg naar de Amerikaanse supermarkten, waar de AGF ook in kostbare verpakkingen te vinden is. De prijs is behoorlijk en de klant heeft beperkte keus in het goedkopere segment.



Prijzenoorlog
De vraag is wat de intocht van discounter LIDL gaat doen. Die maakt in 2018 zijn entree op de Amerikaanse markt (de inkoper is al gespot) en zal naar verwachting voor flink wat opschudding gaan zorgen. De vraag is of retailers over tien jaar ook nog bereid zijn om te betalen voor de dure verpakkingen van de leveranciers of dat ze ook in de prijsstrijd belanden door de verwachte opmars van de Lidl.

Trends: biologisch en lelijk
Op de beurs struikelde je over Organic Produce en zijn de bedrijven zonder biologische lijn bijna in de minderheid. Anders dan in Europa duurt de omschakeling naar bioproductie geen twee jaar en dat is te merken. Het gaat niet alleen om wortelen en vollegrondsteelt, maar ook om kasgroenten en steeds meer exoten. Ook het aandeel Ugly Produce neemt toe. Steeds meer bedrijven creëren hier een aparte lijn voor, maar lang niet iedereen verkoopt dit ook onder eigen naam.

Bekijk hier de fotoreportage van de Nederlanders op de PMA.

Bekijk hier de internationale fotoreportage.


Publicatiedatum: 18-10-2016
Auteur: Arlette Sijmonsma
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-11-2017 Spaanse en Italiaanse exporteurs en lokale telers op Horti China in Shanghai
23-11-2017 Chili promoot blauwe bessen, druiven, appelen en biologische producten op APS
23-11-2017 Kleinschalige vakbeurs FuturPera staat bol van innovaties
22-11-2017 Klimaat belangrijkste onderwerp voor fruittelers bij Obstbautage 2018
21-11-2017 Trends op Food Matters Live 2017
21-11-2017 AGF'ers doen kennis op tijdens keurmeestersseminar
21-11-2017 Vandaag is het zover: De AGF-Kennis(sen)dag 2017
21-11-2017 Teboza present op expoSE in Karlsruhe
20-11-2017 Belangrijke informatie AGF-Kennis(sen)dag voor deelnemers morgen
20-11-2017 Fotoreportage Amsterdam Produce Show
20-11-2017 Fico Eataly World: 's Werelds grootste agri-food park
17-11-2017 Oekraïense champignonsector blikt vooruit op toekomst
17-11-2017 Kwaliteit boven kwantiteit op Amsterdam Produce Show
17-11-2017 Introductie gouden sponsor AGF-Kennis(sen)dag: Dailyfresh Logistics
17-11-2017 Fotoreportage: Nederlandse AGF-inbreng op de Nordic Organic Food Fair
17-11-2017 350 bezoekers op Kennisdag fruit in Wageningen
16-11-2017 Introductie gouden sponsor AGF-Kennis(sen)dag: RPO ICT Solutions
15-11-2017 +Nature's Pride, Nico de Jong, Bel'Export, Nedato, Exsa, Hoofdman Roodzant
14-11-2017 De laatste plaatsen vrij voor AGF-handelaren!
13-11-2017 Nog 1 week voor de AGF-Kennis(sen)dag: vol = vol