Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




trends: bio en dure verpakkingen

Fotoreportage: Nederlanders op de PMA 2016

Tholen -  Dit weekend vond de PMA 2016 plaats in Florida Atlanta. De beurs trok een recordaantal bezoekers: bijna 21.000 uit 65 landen. Onder hen ook veel Nederlanders en Belgen.

Marketing
De beurs en de stands op de PMA zien er waanzinnig uit - en dat niet alleen: ook de AGF is fraai verpakt. Er is flink wat geld beschikbaar voor promotie en dat zie je er aan af. Er worden diverse materialen en unieke verpakkingen gebruikt en kostbare Disney- en tekenfilmfiguren worden ingezet om AGF ook bij kinderen aan de man brengen. Deze producten vinden hun weg naar de Amerikaanse supermarkten, waar de AGF ook in kostbare verpakkingen te vinden is. De prijs is behoorlijk en de klant heeft beperkte keus in het goedkopere segment.



Prijzenoorlog
De vraag is wat de intocht van discounter LIDL gaat doen. Die maakt in 2018 zijn entree op de Amerikaanse markt (de inkoper is al gespot) en zal naar verwachting voor flink wat opschudding gaan zorgen. De vraag is of retailers over tien jaar ook nog bereid zijn om te betalen voor de dure verpakkingen van de leveranciers of dat ze ook in de prijsstrijd belanden door de verwachte opmars van de Lidl.

Trends: biologisch en lelijk
Op de beurs struikelde je over Organic Produce en zijn de bedrijven zonder biologische lijn bijna in de minderheid. Anders dan in Europa duurt de omschakeling naar bioproductie geen twee jaar en dat is te merken. Het gaat niet alleen om wortelen en vollegrondsteelt, maar ook om kasgroenten en steeds meer exoten. Ook het aandeel Ugly Produce neemt toe. Steeds meer bedrijven creëren hier een aparte lijn voor, maar lang niet iedereen verkoopt dit ook onder eigen naam.

Bekijk hier de fotoreportage van de Nederlanders op de PMA.

Bekijk hier de internationale fotoreportage.


Publicatiedatum: 18-10-2016
Auteur: Arlette Sijmonsma
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-2-2018 Pastinaak-stamppot wint de Stamppotbokaal
20-2-2018 Ecuador organiseert belangrijk bananenevenement
20-2-2018 Al 100 deelnemers voor eerste editie Tropical Fruit Congress
16-2-2018 Innovatieve verkoopideeën voor groenten en fruit
14-2-2018 Een goede start voor je spruit begint bij de wortel
13-2-2018 BelOrta viert 5-jarig jubileum
13-2-2018 5 april kick off verkoopseizoen asperges
13-2-2018 Inspiratiesessie platform online sales activiteiten
12-2-2018 Fotoreportages Fruit Logistica 2018
7-2-2018 Nieuwe weeg- en verpakkingsmachine
7-2-2018 Perendag: 28 juni 2018
6-2-2018 Nederlandse en Belgische standhouders Fruit Logistica 2018
6-2-2018 Zuidkoop met 106 medewerkers en 38 trailers naar Berlijn
5-2-2018 Tuinbouw Zimbabwe krijgt nieuwe vakbeurs
2-2-2018 Programma AGF Trendcafé 2018 bekend
1-2-2018 Hotelkamer beschikbaar in Berlijn volgende week
1-2-2018 Volgende week sneeuw, kies voor een makkelijke reis naar de Fruit Logistica
31-1-2018 Has Food Experience trekt ruim 1500 bezoekers
31-1-2018 Belgische exporteurs mikken op Dubai
30-1-2018 Polymer Logistics presenteert innovatieve merchandisingproducten