Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




trends: bio en dure verpakkingen

Fotoreportage: Nederlanders op de PMA 2016

Tholen -  Dit weekend vond de PMA 2016 plaats in Florida Atlanta. De beurs trok een recordaantal bezoekers: bijna 21.000 uit 65 landen. Onder hen ook veel Nederlanders en Belgen.

Marketing
De beurs en de stands op de PMA zien er waanzinnig uit - en dat niet alleen: ook de AGF is fraai verpakt. Er is flink wat geld beschikbaar voor promotie en dat zie je er aan af. Er worden diverse materialen en unieke verpakkingen gebruikt en kostbare Disney- en tekenfilmfiguren worden ingezet om AGF ook bij kinderen aan de man brengen. Deze producten vinden hun weg naar de Amerikaanse supermarkten, waar de AGF ook in kostbare verpakkingen te vinden is. De prijs is behoorlijk en de klant heeft beperkte keus in het goedkopere segment.



Prijzenoorlog
De vraag is wat de intocht van discounter LIDL gaat doen. Die maakt in 2018 zijn entree op de Amerikaanse markt (de inkoper is al gespot) en zal naar verwachting voor flink wat opschudding gaan zorgen. De vraag is of retailers over tien jaar ook nog bereid zijn om te betalen voor de dure verpakkingen van de leveranciers of dat ze ook in de prijsstrijd belanden door de verwachte opmars van de Lidl.

Trends: biologisch en lelijk
Op de beurs struikelde je over Organic Produce en zijn de bedrijven zonder biologische lijn bijna in de minderheid. Anders dan in Europa duurt de omschakeling naar bioproductie geen twee jaar en dat is te merken. Het gaat niet alleen om wortelen en vollegrondsteelt, maar ook om kasgroenten en steeds meer exoten. Ook het aandeel Ugly Produce neemt toe. Steeds meer bedrijven creëren hier een aparte lijn voor, maar lang niet iedereen verkoopt dit ook onder eigen naam.

Bekijk hier de fotoreportage van de Nederlanders op de PMA.

Bekijk hier de internationale fotoreportage.


Publicatiedatum: 18-10-2016
Auteur: Arlette Sijmonsma
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-8-2018 Voorbereidingen Aardappeldemodag in volle gang
17-8-2018 PMA Fresh Connections van start in Pretoria
17-8-2018 Stijgende vraag voor pitahaja zwengelt teelt aan
16-8-2018 Soloberry zoekt uitbreiding in Aziatische markt
15-8-2018 In één middag weer helemaal bijgepraat over aardbeien
15-8-2018 Gediplomeerd Keurmeester in drie maanden
14-8-2018 Open dag proeftuin Randwijk donderdag 16 augustus
14-8-2018 Van one-bite komkommer tot Silky Pink-tomaten
14-8-2018 Internationaal gastenprogamma op Fruit Attraction beurs Madrid
13-8-2018 Seeka introduceert nieuw rode perenras in Hong Kong
10-8-2018 AGF retail factfinding missie Polen
9-8-2018 Champignondagen 2019
7-8-2018 Terugkombijeenkomst DatakwaliTijd 2.0 in AGF
7-8-2018 Thoolse appelplukdag op 11 augustus
20-7-2018 Interpom Primeurs 2018 uitverkocht
20-7-2018 Netwerkborrel Comité Importeurs en Exporteurs Derde Landen
19-7-2018 Programma open dagen Proeftuin Randwijk
19-7-2018 Vraag naar Europese biologische producten in de lift in Midden-Oosten
19-7-2018 Poolse AGF-beurs Fresh Market 2018 groeit dit jaar
18-7-2018 In Berlijn zonder stand: trend of incident?