Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Ondernemers van PLUS staan open voor lokale handel

Tholen – Eigenaren van PLUS supermarkten kunnen het AGF-assortiment zelf bepalen. Bedrijfsleider Rik Linssen, rechterhand van PLUS-ondernemer Chris Grinwis zoekt daarom bewust naar samenwerking met lokale handelaren en telers. "Wij hebben bijvoorbeeld zeer goede afspraken kunnen maken met een lokale aardbeienteler", vertelt hij. Lokale deals zijn echter niet alledaags. "Het zou best prettig zijn als een handelaar naar ons toe komt met een voorstel, we kunnen hier grote volumes neerzetten." Rik verwacht dat meer ondernemers binnen PLUS openstaan voor lokale deals. PLUS heeft 280 filialen die voor 95 procent in handen zijn van zelfstandig ondernemers. Het grootste deel van het AGF-assortiment komt via de centrale inkoop van PLUS Nederland.


AGF-chef Arie van Strien vult de schappen bij. FOTO Rik Linssen

Focus op AGF
Bij PLUS zijn brood en AGF de focusafdelingen. Rik: "Als PLUS markt merkten we dat er op de AGF-afdeling onvoldoende werd ingesprongen op de seizoenen en grote partijen. 3 maanden geleden hebben we de AGF-afdeling helemaal vernieuwd, waarbij we het volume en lekkergehalte van groenten en fruit beter uit laten komen. Door het goed weg te zetten en er extra aandacht aan te geven, merken we dat de omzet groeit. Dat spel zijn we steeds beter aan het spelen."

Monitoren
De groenten die consumenten kopen liggen 's avonds op het bord. "Dus de kwaliteit moet gewoon goed zijn. We monitoren dat regelmatig gedurende de dag", aldus Rik. Twee keer per dag is er verse aanvoer, van zowel losse als versgesneden en verpakte producten. Rik: "De klant kiest vooral voor gemak, zeker als het prijsverschil met de losse, ongesneden producten niet heel groot is. De koeling is een belangrijk onderdeel van de AGF-afdeling."

Bio-AGF
Momenteel loopt een proef waarbij Bio-AGF in een apart schap staat uitgestald, met groenten in opvallende houten kistjes. De markt voor biologisch trekt aan, dus daar moeten we zeker aandacht aan geven", vertelt Rik. Hoe deze gescheiden presentatie uitpakt is nog niet duidelijk. "Mensen die uit principe biologisch eten vinden biologische producten sowieso wel. Maar nu we het apart aanbieden is de vraag of de twijfelende klant het biologische alternatief voldoende kan vinden."


AGF-chef Arie van Strien. FOTO Rik Linssen

Voor een goedlopende AGF-afdeling zijn creatieve mensen met vakkennis nodig. Een AGF-chef moet kunnen inspelen op de seizoenen, de weersverwachting en de trends en dat alles combineren met het aanbod. Rik constateert dat echte goede groentemannen onder de jeugd lastig te vinden zijn. Het is dus zaak om mensen intern in op te leiden. "De belangrijkste stempel die je op de winkel drukt ben je immers zelf", besluit Rik.

Voor meer informatie:

Rik Linssen
PLUS Grinwis Halsteren
Dorpsstraat 75
4661 HN Halsteren
T: 0164 683 271

Publicatiedatum: 25-11-2016
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-2-2018 Kassaloos winkelen met AI technologie
23-2-2018 Vrolijke Versbox Jan Linders stimuleert kinderen om AGF te kopen
23-2-2018 Plus zet biologische AGF op de A-locatie
22-2-2018 Meer Ierse export via Lidl
22-2-2018 5 moestuinpotjes in spaaractie AH
22-2-2018 "De gesloten keten is onze kracht"
21-2-2018 Duitsland: Rewe plaatst orderbrieven ter waarde van €1 mld
21-2-2018 Lidl opent drie filialen in Brussel
21-2-2018 Belgische Colruyt met eigen merk in internet boodschappendienst Stockton
21-2-2018 Aanbiedingen Vomar niet meer beschikbaar in de webwinkel
21-2-2018 Walmart ziet online verkopen dalen
20-2-2018 Belgische pilot om AGF te leveren via Openbaar Vervoer
20-2-2018 Waitrose verkoopt chocolade avocado's
20-2-2018 Zwitserland: meer omzet en marktaandeel voor Coop
20-2-2018 Is het einde van de online supermarkt in zicht?
20-2-2018 "Medestanders in AGF gezocht om voedingssysteem positief om te buigen!"
20-2-2018 Zwitserland: Coop groeit en wint markaandeel
19-2-2018 Bijzondere prijsbewegingen in de AGF monitor week 7
19-2-2018 Aldi gaat Italiaanse markt op
19-2-2018 Op 1 maart openen 10 Aldi winkels in Italië.