Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaans bedrijf introduceert banaansjalot als alternatief voor Franse

De Italiaanse kweker Freddi Prodotti Ortofrutticoli heeft een nieuwe sjalot geïntroduceerd. Deze banaansjalot heeft een langwerpige vorm en een fel roze kleur. Qua smaak lijkt hij op semi-ovalen sjalotten, maar hij is veel makkelijker te pellen. Het bedrijf is ook bezig met de ontwikkeling van de verpakking van de nieuwe sjalot. 

"Eerst had je Franse sjalotten. Toen werd de markt veranderd door de sjalotten die vanuit Nederland werden geïntroduceerd. Maar dit seizoen lanceren we sjalot 3.0," zegt Matteo Freddi van Freddi Prodotti Ortofrutticoli. "Dankzij onderzoek zijn er nu veel sjalotrassen beschikbaar. Op de markt vind je echter alleen maar zaaisjalotten, ronde sjalotten en semi-langwerpige sjalotten. Wij hebben nu een echte langwerpige banaansjalot geïntroduceerd."

Het motto van Matteo Freddi is meer smaak, meer charme en meer waarde. "Meer smaak, omdat we hiervoor naar de beste teler in de regio's van Reggio Emilia, Parma en Piacenza hebben gezocht. Meer charme vanwege de vorm. En meer waarde verwijst naar de winstgevendheid van het product."


De sjalotten van Freddi.


"Ons doel is om een alternatief te geven voor de Franse sjalot. De Franse sjalot kost de ene dag €1 en de andere €2. Met ons project willen we alle spelers in de markt tevreden stellen. Als de telers tevreden zijn, investeren ze in certificaten en nieuwe machines en zijn ze bereid om te luisteren naar advies. Retailers zijn tegelijkertijd gegarandeerd dat ze een product van hoge kwaliteit in huis halen."

Volgens Matteo Freddi kunnen de volumes voor elk platform worden aangepast. "Als een product goed is, moet dit niet alleen worden beloond met een sterke prijs, maar ook met een goede planning. Niet iedereen doet dit, maar als wij het niet doen snijden we onszelf in de vingers."

"De zaaisjalot is een nicheproduct dat afhankelijk is van de vraag. Telers produceren alleen als ze zeker weten dat ze hun producten kunnen verkopen, te meer omdat de investering voor zaaisjalotten vrij hoog is. En dat willen we ook zo, anders lopen we risico op het soort situatie zoals met golden uien dit jaar." De teelt van deze uiensoort nam rap toe na een seizoen waarin sprake was van lucratieve prijzen. In het daaropvolgende seizoen stortte de markt echter in door een overschot in verband met de fors toegenomen productie. 


Contact:
Freddi Prodotti Ortofrutticoli S.n.c.
Via Lama, 41
Calerno di S. Ilario d'Enza (RE)
Tel.: (+39) 0522 679831
Fax: (+39) 0522 679854
Email: commerciale@cipollefreddi.it
Web: www.cipollefreddi.it
Publicatiedatum: