Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vijf restauranttrends voor Foodservice 2017

Internationaal onderzoeksbureau Technomic signaleert vijf foodtrends voor Canada, die we zeker ook in Nederland terug gaan zien. 2017 wordt een jaar van bijzondere koffies, plantaardig comfortfood en etnische keukens. Daarbij moet dit alles passen in de huidige tijd, de gerechten moeten niet alleen mooi zijn (Instagram-waardig) maar ook verantwoord op het gebied van milieu en maatschappij.

1. Etnische keukens inspireren onze menu's
Mainstream keukens zoals de Chinese en Mexicaanse maken plek voor intrigerende globale gerechten. Nieuwkomers van over de hele wereld nemen exotische recepten en ingrediƫnten met zich mee, die dienen als nieuwe inspiratie voor koks.
 
2. Plantaardig comfortfood
Groenten nemen een prominente plek in op het bord als mensen besluiten om minder vaak of geen vlees te eten. Deze eet- en dieettrends, gecombineerd met milieuoverwegingen, zorgen voor de groei van plantaardige restaurants. In 2017 gaan we zeker plantaardige pizza's, burgers en burrito's zien.

3. Speciale zoetigheid
Dessert-gerichte concepten blijven in. Speciale smaken, mooie toppings en opvallende presentatie zullen zorgen dat toetjes gewild blijven. Daarnaast komen er meer etnische specialiteiten kijken in dessertwereld, zoals Taiwanees ijs en Japanse cheesecake.
 
4. Creatieve koffies
Terwijl koffie vooral het luxe segment in wordt getrokken, gaan creatievelingen de andere kant op. Ze onderscheiden zich met creatieve koffies zoals citroenkoffie, Indonesische avocado espresso's en koffie met boter of zout.

5. Gen Z
Operators zullen meer aandacht besteden aan de Gen Z, de digital natives die gewend zijn aan social sharing en een snel veranderende wereld. Zij zoeken naar meer etnische gerechten, dessert en drankjes die Instagram-waardig zijn. Daarnaast hebben ze veel aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en milieubeheer.

Bron: Technomic
Publicatiedatum: