Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Hessing AGF-winnaar Industributietrofee

De Nederlandse supermarktketens hebben Hessing uitgeroepen tot winnaar van de Industributietrofee in de categorie AGF en Brood. De Industributietrofee is een initiatief van vaktijdschrift Foodmagazine. Beoordelingen van vakmensen op sleutelposities bij supermarktketens bepalen aan wie de trofee wordt toegekend. Het onderzoek is een initiatief van Foodmagazine en wordt uitgevoerd door Efmi Business School.

Hessing levert een breed assortiment van voorgesneden groente en diverse fruitproducten aan meerdere supermarktketens.  Het bedrijf ontwikkelde zich van ambachtelijk werk in een klein schuurtje naar een toonaangevende speler op het gebied van versgesneden groente. De groenteverwerker nam in de loop der jaren flink wat bedrijven over. In 2014 kocht Hessing na 12 jaar een belang van 45% terug van The Greenery, waarmee de onderneming weer voor 100% in de handen van de familie kwam.

Verder blijkt uit het jaarlijkse industributie-onderzoek dat Lidl de meest gewaardeerde discounter is. Hoogvliet is voor de derde keer op rij overall winnaar aan retailkant. In de top drie verandert hier niets ten opzichte van het vorig jaar: op plek staat nog steeds Plus. Albert Heijn bezet de derde positie. Op categorieniveau wint Hoogvliet op het onderdeel 'category management'. Albert Heijn heeft het beste 'formulemanagement'. Meest gewaardeerde inkoopclub is Superunie.

Bron: Foodmagazine

Publicatiedatum: 11-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-1-2017 Deskundigheid en beleving nieuwe pijlers voor waardetoevoeging retail
18-1-2017 App voor prijscheck van groenten en fruit in supermarkt
17-1-2017 Aldi van start in ItaliŽ
17-1-2017 Analisten: omzet Ahold Delhaize daalt met 2% maar Ä15,4 mld
16-1-2017 Spar opent biologische supermarkt
13-1-2017 Jan Willem Grievink: "Blurren wordt alleen maar belangrijker"
13-1-2017 Lidl en Eurospin groeien het meest in Italiaanse sector
13-1-2017 "Generatie X koopt het meest online"
12-1-2017 Alibaba wil supermarkten opzetten
11-1-2017 Aldi wil ItaliŽ veroveren
11-1-2017 Netto focust in Zweden op biologisch
11-1-2017 Omzet Zwitserse Coop stijgt met 5,1 procent
11-1-2017 Duitse Real,- schaft per direct plastic tassen af
11-1-2017 Amazon deelt zijn miljoenste banaan uit
9-1-2017 Vomar stopt in Almere online bezorgdienst
9-1-2017 Stevige groei voor Jan Linders Supermarkten
9-1-2017 Spar gaat voor twintig nieuwe stadswinkels
9-1-2017 Tilburg krijgt Ďgrootste Poolse supermarktí
9-1-2017 Colruyt-groep voorziet twee supermarkten van propeenkoeling
9-1-2017 Oostenrijk: Merkur is supermarkt van het jaar 2016