Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Verdubbeling assortiment Bio+

Bio krijgt prio bij PLUS: meer dan 1500 artikelen in 2017

Steeds meer consumenten weten de biologische producten in de schappen van de supermarkt te vinden. Zo was 8 procent van ons eten en drinken in 2015 duurzaam. Een teken dat biologisch eten niet zomaar een trend of keurmerk is. Dat is goed nieuws, want biologisch is beter voor boer, dier en milieu. Daarom investeert PLUS het komende jaar extra in haar biologische producten. Zo verdubbelt PLUS het assortiment van het merk Bio+ en geeft ze extra aandacht aan biologische producten. In 2017 is er keuze uit meer dan 1.500 biologische producten.



Onlangs voegde PLUS al producten als conservenbonen, muesli en deegwaren aan het assortiment toe van het merk Bio+. In 2017 komen daar onder andere kokosolie en speltpasta bij. Deze extra focus op het biologische assortiment komt niet zomaar uit de lucht vallen: de afgelopen tijd kreeg biologisch al volop aandacht in de folder, PLUS magazines en online. Consumenten kregen er al extra (achtergrond)informatie over de producten en deden inspiratie op in de vorm van recepten met biologische producten.

Bio-logica

PLUS heeft biologisch hoog in het vaandel staan. PLUS was in 2011 de eerste supermarkt die biologische huiswijnen introduceerde. Daarnaast zijn onder meer een groot aantal biologische groenten, fruit en vlees vast onderdeel van het ruime assortiment aan biologische producten. Dat assortiment wordt de komende tijd dus ruimer. Benieuwd naar de 'bio-logica' achter elk product? In de winkel vind je volop informatie over de afkomst en keurmerken ervan.

Bio+ in een nieuw jasje

Niet alleen het Bio+ assortiment breidt uit, ook worden de Bio+ producten voorzien van een nieuwe verpakking. Momenteel heeft zo'n 60% van de Bio+ artikelen al zo'n nieuw Bio+ jasje; begin 2017 worden ook producten als zuivel, vlees en vis voorzien van de nieuwe verpakking. De producten blijven herkenbaar als Bio+. Biologisch betekent overigens niet meteen dat de producten duurder zijn. Bio+ producten hebben over het algemeen dezelfde prijs als A-merkproducten of zijn zelfs iets goedkoper.

Bron: PLUS

Publicatiedatum: 13-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Daisy Girl best verkochte bio-appelmerk in de VS
21-9-2017 Chinese Fuji appelen weer op de markt
20-9-2017 "Respect voor milieu voorwaarde voor succes op Noord-Europese markt"
20-9-2017 Poolse Bio Planet ziet omzet in augustus met 7% groeien
18-9-2017 Zwitserland: veel vraag naar bio-kruiden deze zomer
15-9-2017 Ook Aldi en Lidl achter convenant voor meer resistente bio-aardappelrassen
15-9-2017 Peter van der Schoot nieuwe voorzitter Comité Bio GroentenFruitHuis
12-9-2017 Meer dan 6.000 biologische producten bij Alnatura
11-9-2017 Duitsers geven meer geld uit aan bio
8-9-2017 Liquidseal nu ook te gebruiken op biologisch fruit
7-9-2017 Afzet biologische fruit in VS +12%
6-9-2017 "Bio-consument gaat af op onderbuikgevoelens"
6-9-2017 "Kwestie van er gelikt uitzien of gelikt willen worden"
6-9-2017 VS: AGF verkoop valt tegen - biologisch verdubbeld
4-9-2017 "In 30 jaar nog nooit een product geschrapt"
4-9-2017 Veilige bio-import uit derde wereldlanden met TRACES
1-9-2017 Bio steeds vaker de norm
1-9-2017 Zweedse importeur koopt alleen biologische gember in
1-9-2017 Frankrijk: "Buitensporige" marges op biologische groenten en fruit
31-8-2017 Bio-appel Natyra opvallend lang houdbaar