Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Rambam: "Succes Award is doorgestoken kaart"

Een slechte beurt voor het RTL-programma De Succesfactor en de bijbehorende Succes Awards gisteravond. BNN-programma RamBam won een van de Awards met een niet bestaand bedrijf.

"Topp Recruitment is een zeer hoogwaardig bedrijf dat in de loop der tijd een opmerkelijke positie heeft opgebouwd. Absoluut een specialist op haar vakgebied. Gedrevenheid, innovatievermogen, durf en visie, plus een 100% focus op de klant maken van haar een absolute topper in haar wereld", was het waardeoordeel over het bedrijf - maar dat bestond dus helemaal niet. TV-programma Rambam zat erachter. Zij kregen de beoordeling tegen betaling van 12.750 euro en werden daarbij ook uitgeroepen tot branchewinnaar. RTL heeft De Succesfactor per direct geschrapt.

Toch trots
Ook verschillende tuinbouwbedrijven zijn uitgeroepen tot branchewinnaar. Vanuit de bedrijven wordt teleurgesteld gereageerd. "Dit past niet bij de kernwaarden waarop wij ons baseren. We nemen dan ook afstand van deze competitie en hebben besloten om u niet langer te vragen een sms-stem op Horticoop uit te brengen", vindt Horticoop. "Maar dat neemt niet weg dat we nog steeds heel trots kunnen zijn op wat we met elkaar als coöperatie in de afgelopen jaren hebben bereikt. Deze competitie, met de in het vooruitzicht gestelde mogelijke hoofdprijs was dan misschien niet echt. Dat Horticoop een belangrijke positie in de tuinbouw inneemt en de wijze waarop we als coöperatie ons werk doen, samen met onze leden en klanten, is wel degelijk echt. En dat is iets waar we met z'n allen terecht trots op kunnen zijn én blijven."

Afstand genomen
Ook Yilmaz Radijs is er niet blij mee. "Met een uitgebreid juryrapport is de indruk gewekt dat er een gedegen onderzoek aan deze nominatie ten grondslag ligt. Daarom hebben we de pr-mogelijkheden rondom de nominatie aangegrepen om onze goede kwaliteit en reputatie te benadrukken. We vroegen onze relaties om per gratis sms een stem op ons uit te brengen", laten ze weten. Na de uitzending hebben ze besloten afstand te nemen van de publiciteit rond de award en roepen ze niet langer mensen op te stemmen. "We vinden de opschudding die is ontstaan uiteraard erg vervelend. Indien u de moeite heeft genomen om uw stem op ons uit te brengen, dan bedanken we u hartelijk voor uw vertrouwen. Wij willen benadrukken dat wij als organisatie geen enkele concessie doen als het aankomt op betrouwbaarheid."
Publicatiedatum: