Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Albert Heijn en Lidl groeien, Aldi verliest marktaandeel

Het marktaandeel van prijsvechter Aldi is in 2016 verder gedaald, terwijl Albert Heijn en Lidl juist groeien. Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeker Nielsen maandag heeft bekendgemaakt. Aldi en de winkelformules van Detailresult (Dirk van den Broek en Dekamarkt) verliezen het meeste terrein. Aldi, dat tien jaar geleden in Nederland nog 8,9% marktaandeel had, zakte in 2016 met één winkel meer 0,3 procentpunt naar 7%. Dirk van den Broek en Dekamarkt, twee ketens van Detailresult, leverden beide 0,1 procentpunt in.

Albert Heijn heeft zijn marktaandeel uitgebreid van 35 naar 35,2% en dat van Lidl groeit van 10 naar 10,3%. De Jumbo-supermarkten groeiden door de ombouw van de laatste C1000-winkels naar 18,4% marktaandeel. Dat is 0,1% procentpunt lager dan de opgetelde marktaandelen van de twee formules een jaar eerder. Coop en Deen wisten allebei een procentpunt te groeien in marktaandeel. Dat werd ingeleverd door Sligro's Emté, MCD en Attent, de formule die Spar Holding gaat opheffen.


Klik hier voor een uitvergroting. Bron: FMCG Opleidingen

Publicatiedatum: 24-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

29-3-2017 Rusland: X5 wil in 2017 2.000 vestigingen openen
29-3-2017 "Onlineverkoop van verse voeding zal niche blijven"
29-3-2017 Albert Heijn zet steviger in op B2B-markt
29-3-2017 De supermarkt als vers-theater: do’s & don’ts
29-3-2017 Supermarkt van de toekomst: Technologie, innovatieve verpakkingen en 3D-printing
29-3-2017 Wijzigingen in de raad van beheer van Aldi Süd
28-3-2017 Lidl opent vijfde Belgische distributiecentrum
28-3-2017 Picnic krijgt investering 100 miljoen
28-3-2017 Walmart opent 50 nieuwe vestigingen in India
28-3-2017 WWF Earth Hour: hoofdkantoor Edeka schakelt het licht uit
28-3-2017 Lidl is één van de beste Duitse werkgevers van 2017
27-3-2017 AGF-afdeling supermarkt Lissabon in beeld
27-3-2017 Ahold Delhaize wil Delhaize populairste keten van België maken
27-3-2017 Testformule Aldi krijgt uitgebreide AGF-afdeling
27-3-2017 Aldi maakt zich klaar voor Belgische webshop
27-3-2017 Deutsche Post gaat Amazon Fresh-bestellingen leveren
27-3-2017 Jumbo Panningen schilt asperges voor de klanten
24-3-2017 In 2019 besluit over toekomst Albert Heijn in België
23-3-2017 Lidl Bulgaria werkt steeds meer met lokale leveranciers
23-3-2017 Lidl belooft Britse telers te ondersteunen