Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Albert Heijn en Lidl groeien, Aldi verliest marktaandeel

Het marktaandeel van prijsvechter Aldi is in 2016 verder gedaald, terwijl Albert Heijn en Lidl juist groeien. Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeker Nielsen maandag heeft bekendgemaakt. Aldi en de winkelformules van Detailresult (Dirk van den Broek en Dekamarkt) verliezen het meeste terrein. Aldi, dat tien jaar geleden in Nederland nog 8,9% marktaandeel had, zakte in 2016 met ťťn winkel meer 0,3 procentpunt naar 7%. Dirk van den Broek en Dekamarkt, twee ketens van Detailresult, leverden beide 0,1 procentpunt in.

Albert Heijn heeft zijn marktaandeel uitgebreid van 35 naar 35,2% en dat van Lidl groeit van 10 naar 10,3%. De Jumbo-supermarkten groeiden door de ombouw van de laatste C1000-winkels naar 18,4% marktaandeel. Dat is 0,1% procentpunt lager dan de opgetelde marktaandelen van de twee formules een jaar eerder. Coop en Deen wisten allebei een procentpunt te groeien in marktaandeel. Dat werd ingeleverd door Sligro's Emtť, MCD en Attent, de formule die Spar Holding gaat opheffen.


Klik hier voor een uitvergroting. Bron: FMCG Opleidingen

Publicatiedatum: 24-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-1-2018 Frankrijk: Carrefour stelt winstverwachting omlaag bij
19-1-2018 Groentepizza Magioni verovert Europa
19-1-2018 Franse supermarkten blijven Amazon de baas
19-1-2018 Tegengestelde prijsbewegingen bij AGF hardlopers
19-1-2018 "Traditionele supermarkt zal verdwijnen"
19-1-2018 Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug
18-1-2018 Morrisons is goedkoopste Britse supermarkt van 2017
18-1-2018 Franse Casinogroep boekte Ä37,8 miljard omzet
17-1-2018 Emotionele spotjes & ijzersterke webcare zorgen voor populariteit supermarkten
17-1-2018 Vomar Voordeelmarkt viert 50-jarig bestaan met 6,4% omzetgroei
17-1-2018 CuraÁaose telers tillen lokale supermarkt
17-1-2018 Nieuwe inrichting Aldi Denemarken
17-1-2018 Metro gaat boekjaar 2017/18 succesvol van start
16-1-2018 Lidl bevordert bewuste voeding en beweging
16-1-2018 Ekoplaza neemt 'overschotten' Eosta af
16-1-2018 Dalende prijzen hardlopers supermarkt
15-1-2018 Donkere wolken pakken zich samen boven Carrefour
15-1-2018 Industributie Trofee: Hessing beste Private Label versleverancier
15-1-2018 Ruzie Johma en Albert Heijn zorgt voor lege schappen
15-1-2018 Kritiek op personeelscursus Albert Heijn