Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Structureel jaar- en seizoensaanbiedingen

Nieuwe campagne Jumbo zet wintergroenten centraal

Afvallen, sporten en stoppen met roken: ruim de helft van de goede voornemens gaat over gezond leven. Supermarktketen Jumbo wil haar klanten daarin blijvend ondersteunen en zet in 2017 daarom vol in op gezondheid en bewijst dat gezond eten niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. Vandaag start Jumbo met de nieuwe wintercampagne, die in het teken staat van wintergroenten. Het hele jaar zijn groenten en fruit structureel onderdeel van de jaar- en seizoensaanbiedingen. Jumbo presenteert ook nieuwe gezonde 'Schijf van Vijf' recepten in samenwerking met het Voedingscentrum. Tevens lanceert Jumbo in 2017 minimaal 200 gezonde(re) producten en is er meer aandacht voor vers. De supermarktketen let bij productvernieuwingen op het terugdringen van suiker, zout en verzadigde vetten. Ook traint Jumbo haar 65.000 medewerkers dit jaar in gezonde voeding.
 
Jumbo moedigt met de jaar- en seizoensaanbiedingen haar klanten aan om meer groenten en fruit te eten. Zo zijn tijdens het winterseizoen de echte wintergroentes in de aanbieding. Ook helpt Jumbo klanten gezondere keuzes te maken door dit jaar maar liefst 200 gezonde of gezondere varianten van producten te lanceren. De supermarktketen let bij het vernieuwen van bestaande producten meer op het terugdringen van suiker, zout en verzadigde vetten. Zo gaat Jumbo minder suiker verwerken in huismerkproducten en is Jumbo in 2016 al gestart met het terugbrengen van de hoeveelheid suiker in haar huismerkfrisdranken en -sappen met 10 procent.
 
Gezond eten duur?
Uit onderzoek onder ruim 1.200 Nederlanders in opdracht van Jumbo blijkt dat 58 procent denkt dat gezond eten vaak duurder is dan ongezond eten. Bovendien is 37 procent van de Nederlanders van mening dat het bereiden van een gezonde maaltijd vaak meer tijd kost dan de bereiding van een ongezonde maaltijd. "Uiteindelijk willen mensen het liefst dat lekker en gezond eten gewoon snel en eenvoudig te bereiden is, zonder dat het veel kost", vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie Jumbo Supermarkten. "Wij willen daarom laten zien dat gezond eten niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. In 2017 willen we lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen."
 
Vernieuwde Schijf van Vijf
Jumbo heeft de handen ineengeslagen met het Voedingscentrum. Samen hebben zij een aantal gezonde recepten ontwikkeld die voldoen aan de vernieuwde Schijf van Vijf. Klanten worden wekelijks voorzien van nieuwe recepten waarin elke week een andere groente de hoofdrol speelt.

Deze recepten dragen bij aan het eten van meer groenten en zijn ook heel eenvoudig te bereiden. Ze bestaan uit slechts vijf ingrediŽnten en zijn binnen 30 minuten klaar. "Samen met Jumbo hebben we een aantal recepten ontwikkeld die helemaal Schijf van Vijf-proof zijn. Met deze recepten laten we zien hoe makkelijk gezond eten is", zegt Gerda Feunekes, directeur van het Voedingscentrum. Tijdens de wintercampagne staan de recepten in het teken van echte wintergroenten zoals boerenkool, spruiten, andijvie en broccoli.
 
Gezondheidsprogramma voor medewerkers
Jumbo zet nog een stap extra om klanten te helpen gezondere keuzes te maken. "Dat begint bij onze eigen kennis van gezonde voeding", vertelt Colette Cloosterman-van Eerd. "Om ervoor te zorgen dat al onze 65.000 medewerkers weten wat gezonde voeding precies is, volgen zij dit jaar allemaal een training bij de Jumbo Academy waarin zij vertrouwd worden gemaakt met de vernieuwde Schijf van Vijf. Met deze kennis kunnen zij klanten in de winkel nog beter helpen bij het vinden van de juiste ingrediŽnten voor een lekker, simpel en gezond gerecht."
 
Bron: Jumbo

Publicatiedatum: 26-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

29-3-2017 Rusland: X5 wil in 2017 2.000 vestigingen openen
29-3-2017 "Onlineverkoop van verse voeding zal niche blijven"
29-3-2017 Albert Heijn zet steviger in op B2B-markt
29-3-2017 De supermarkt als vers-theater: doís & doníts
29-3-2017 Supermarkt van de toekomst: Technologie, innovatieve verpakkingen en 3D-printing
29-3-2017 Wijzigingen in de raad van beheer van Aldi SŁd
28-3-2017 Lidl opent vijfde Belgische distributiecentrum
28-3-2017 Picnic krijgt investering 100 miljoen
28-3-2017 Walmart opent 50 nieuwe vestigingen in India
28-3-2017 WWF Earth Hour: hoofdkantoor Edeka schakelt het licht uit
28-3-2017 Lidl is ťťn van de beste Duitse werkgevers van 2017
27-3-2017 AGF-afdeling supermarkt Lissabon in beeld
27-3-2017 Ahold Delhaize wil Delhaize populairste keten van BelgiŽ maken
27-3-2017 Testformule Aldi krijgt uitgebreide AGF-afdeling
27-3-2017 Aldi maakt zich klaar voor Belgische webshop
27-3-2017 Deutsche Post gaat Amazon Fresh-bestellingen leveren
27-3-2017 Jumbo Panningen schilt asperges voor de klanten
24-3-2017 In 2019 besluit over toekomst Albert Heijn in BelgiŽ
23-3-2017 Lidl Bulgaria werkt steeds meer met lokale leveranciers
23-3-2017 Lidl belooft Britse telers te ondersteunen