Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Structureel jaar- en seizoensaanbiedingen

Nieuwe campagne Jumbo zet wintergroenten centraal

Afvallen, sporten en stoppen met roken: ruim de helft van de goede voornemens gaat over gezond leven. Supermarktketen Jumbo wil haar klanten daarin blijvend ondersteunen en zet in 2017 daarom vol in op gezondheid en bewijst dat gezond eten niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. Vandaag start Jumbo met de nieuwe wintercampagne, die in het teken staat van wintergroenten. Het hele jaar zijn groenten en fruit structureel onderdeel van de jaar- en seizoensaanbiedingen. Jumbo presenteert ook nieuwe gezonde 'Schijf van Vijf' recepten in samenwerking met het Voedingscentrum. Tevens lanceert Jumbo in 2017 minimaal 200 gezonde(re) producten en is er meer aandacht voor vers. De supermarktketen let bij productvernieuwingen op het terugdringen van suiker, zout en verzadigde vetten. Ook traint Jumbo haar 65.000 medewerkers dit jaar in gezonde voeding.
 
Jumbo moedigt met de jaar- en seizoensaanbiedingen haar klanten aan om meer groenten en fruit te eten. Zo zijn tijdens het winterseizoen de echte wintergroentes in de aanbieding. Ook helpt Jumbo klanten gezondere keuzes te maken door dit jaar maar liefst 200 gezonde of gezondere varianten van producten te lanceren. De supermarktketen let bij het vernieuwen van bestaande producten meer op het terugdringen van suiker, zout en verzadigde vetten. Zo gaat Jumbo minder suiker verwerken in huismerkproducten en is Jumbo in 2016 al gestart met het terugbrengen van de hoeveelheid suiker in haar huismerkfrisdranken en -sappen met 10 procent.
 
Gezond eten duur?
Uit onderzoek onder ruim 1.200 Nederlanders in opdracht van Jumbo blijkt dat 58 procent denkt dat gezond eten vaak duurder is dan ongezond eten. Bovendien is 37 procent van de Nederlanders van mening dat het bereiden van een gezonde maaltijd vaak meer tijd kost dan de bereiding van een ongezonde maaltijd. "Uiteindelijk willen mensen het liefst dat lekker en gezond eten gewoon snel en eenvoudig te bereiden is, zonder dat het veel kost", vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie Jumbo Supermarkten. "Wij willen daarom laten zien dat gezond eten niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. In 2017 willen we lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen."
 
Vernieuwde Schijf van Vijf
Jumbo heeft de handen ineengeslagen met het Voedingscentrum. Samen hebben zij een aantal gezonde recepten ontwikkeld die voldoen aan de vernieuwde Schijf van Vijf. Klanten worden wekelijks voorzien van nieuwe recepten waarin elke week een andere groente de hoofdrol speelt.

Deze recepten dragen bij aan het eten van meer groenten en zijn ook heel eenvoudig te bereiden. Ze bestaan uit slechts vijf ingrediŽnten en zijn binnen 30 minuten klaar. "Samen met Jumbo hebben we een aantal recepten ontwikkeld die helemaal Schijf van Vijf-proof zijn. Met deze recepten laten we zien hoe makkelijk gezond eten is", zegt Gerda Feunekes, directeur van het Voedingscentrum. Tijdens de wintercampagne staan de recepten in het teken van echte wintergroenten zoals boerenkool, spruiten, andijvie en broccoli.
 
Gezondheidsprogramma voor medewerkers
Jumbo zet nog een stap extra om klanten te helpen gezondere keuzes te maken. "Dat begint bij onze eigen kennis van gezonde voeding", vertelt Colette Cloosterman-van Eerd. "Om ervoor te zorgen dat al onze 65.000 medewerkers weten wat gezonde voeding precies is, volgen zij dit jaar allemaal een training bij de Jumbo Academy waarin zij vertrouwd worden gemaakt met de vernieuwde Schijf van Vijf. Met deze kennis kunnen zij klanten in de winkel nog beter helpen bij het vinden van de juiste ingrediŽnten voor een lekker, simpel en gezond gerecht."
 
Bron: Jumbo

Publicatiedatum: 26-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-8-2017 Sainsburyís stelt overname uit
17-8-2017 Eerste Canadese supermarktketen met groententeelt op dak
16-8-2017 Auchan opent eerste supermarkt in RoemeniŽ
16-8-2017 Picnic bouwt nieuw DC in Utrecht
16-8-2017 Carrefour op lokale tour, niet op lokale inkoop
15-8-2017 Aldi VS bezorgt boodschappen binnen uur aan huis
15-8-2017 Ocado doet proef met automatische bestelbus
15-8-2017 Meer omzet en verlies voor HelloFresh in eerste halfjaar
14-8-2017 4,6% meer omzet voedingswinkels in juni dan vorig jaar
14-8-2017 Amazon werkt aan ongekoeld lang houdbare magnetronmaaltijd
14-8-2017 Waitrose-campagne tegen voedselverspilling
11-8-2017 Niet-verkochte AH Groenplaats in Antwerpen blokkeert fusie AH-Delhaize
11-8-2017 Noorwegen: NorgesGruppen behaalt 3,5% meer marktaandeel
11-8-2017 Millennials en aantrekkelijke displays versterken verkoop versproducten
10-8-2017 Jumbo bezorgt boodschappen op de camping
10-8-2017 Aldi stopt met verkoop eenmalige plastic- en papieren boodschappentas
10-8-2017 Japanse Blokker gaat AGF verkopen
10-8-2017 Carrefour bezorgt nu ook aan huis in West-Vlaanderen
9-8-2017 Bijna 70 procent meer winst voor Ahold Delhaize
9-8-2017 Emtť heeft overnamekandidaten voor het uitkiezen