Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Dijkstra AGF neemt bedrijfswagens met zonne-energie in gebruik

Groentegroothandel Dijkstra AGF uit Drachten heeft een nieuwe Renault Trucks D en twee Renault Master koelwagens in gebruik genomen. Bijzonder is dat de volledig elektrische koelinstallaties worden aangedreven via zonne-energie. De distributievoertuigen werden geleverd door Renault Trucks-dealer M.S. de Vries & Company in Bitgum.



Dijkstra AGF brengt met in totaal vier Renault Trucks-bedrijfswagens klantbestellingen naar horeca en instellingen in Noord-Nederland van de kop van Overijssel tot op de Waddeneilanden. Drie van de vier voertuigen in het wagenpark zijn onlangs vervangen door nieuwe modellen en voorzien van koelinstallaties die van stroom worden voorzien door zonnepanelen. Bij de configuratie van de voertuigen is het laadvermogen geoptimaliseerd voor de verschillende transportroutes. Zo koos Dijkstra voor een Renault Master lengte 1 en hoogte 1 met 110 pk voor ritten waar minder klanten beleverd worden. De grotere lengte 3 en hoogte 2 135 pk met Twin Turbo-technologie wordt ingezet op routes die meer laadvolume vragen. De 7,5-tons Renault Trucks D koelwagen, met 180 pk motorvermogen, blijft binnen de lengte van 7 meter: "De tarieven van de veerdiensten verschillen, maar in principe betaal je per strekkende meter. Met deze laadbak hebben we een zo maximaal mogelijk laadvermogen tegen een zo gunstig mogelijk vaartarief."



Duurzaam koelen
De Sol(c)ar koelinstallaties zijn opgebouwd door Carrosseriefabriek Harderwijk. Gerard Dijkstra, directeur-eigenaar van Dijkstra AGF: "Zonne-energie past goed bij ons bedrijf. We zijn altijd bezig met vernieuwing en houden het wagenpark graag up-to-date. Doordat de koelmotoren met zonne-energie worden aangedreven, kan de motor uit op de veerboot en tijdens laden en lossen. Dat is goed voor het milieu en uiteraard besparen we hiermee op brandstofkosten."



Kwaliteit en flexibiliteit
Het in eigen hand houden van de transportlijnen is voor Dijkstra een vereiste om de gewenste kwaliteit en flexibiliteit te bieden. Na goede ervaringen met de betrouwbaarheid van Renault Trucks rijdt de groothandel sinds enkele jaren uitsluitend met distributievoertuigen van dit merk. "Onze vierde bedrijfswagen is een tien jaar oude Renault Midlum die nog steeds prima presteert. De eerste Renault-trucks kwamen van Truckservice Jager, dat twee jaar geleden is overgenomen door M.S. de Vries & Company. Zoals we al gewend waren, heeft onze verkoopadviseur een nette offerte neergelegd en het traject goed begeleid. We krijgen veel complimenten over onze frisse, nieuwe bedrijfswagens!"



Bron: Renault Trucks

Publicatiedatum: 3-2-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-1-2018 Wegenbelasting voor vrachtverkeer in Frankrijk
19-1-2018 Unifeeder voegt Vlissingen toe aan netwerk
18-1-2018 Maak je Tesla met een sinaasappel zelfbesturend
18-1-2018 CocaÔnevondst in haven van Antwerpen
17-1-2018 Lage boetes voor transportbedrijven
17-1-2018 Kostenbesparing door maximale veiligheid
17-1-2018 Railterminal Betuweroute stap dichterbij
16-1-2018 Doe bij ladingdiefstal altijd aangifte
16-1-2018 Invoering digitale tachograaf in VS treft meloenhandel
15-1-2018 Chauffeurs gewekt door Minister van Nieuwenhuizen
12-1-2018 Leen Menken Foodservice Logistics overgenomen door Bpost
12-1-2018 Europa financiert pallethoes voor zachtfruit
12-1-2018 Vier nieuwe vrachtwagens voor AFL Barendrecht
10-1-2018 'Beleid Ketheltunnel zorgt voor fileleed op verlengde A4'
10-1-2018 Is Toyota's e-Palette de nieuwe SRV wagen?
10-1-2018 Don Trucking bouwt chauffeurshotel voor weekendrust
9-1-2018 268 km aan nieuwe rijstroken in 2018
8-1-2018 Consolidering containerscheepvaart behoudt ritme
5-1-2018 Optimale kwaliteit van versproducten door gecontroleerde koelketen voor Detailresult Groep
5-1-2018 Chauffeurs starten petitie tegen dure tachograafkaarten