Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Dijkstra AGF neemt bedrijfswagens met zonne-energie in gebruik

Groentegroothandel Dijkstra AGF uit Drachten heeft een nieuwe Renault Trucks D en twee Renault Master koelwagens in gebruik genomen. Bijzonder is dat de volledig elektrische koelinstallaties worden aangedreven via zonne-energie. De distributievoertuigen werden geleverd door Renault Trucks-dealer M.S. de Vries & Company in Bitgum.



Dijkstra AGF brengt met in totaal vier Renault Trucks-bedrijfswagens klantbestellingen naar horeca en instellingen in Noord-Nederland van de kop van Overijssel tot op de Waddeneilanden. Drie van de vier voertuigen in het wagenpark zijn onlangs vervangen door nieuwe modellen en voorzien van koelinstallaties die van stroom worden voorzien door zonnepanelen. Bij de configuratie van de voertuigen is het laadvermogen geoptimaliseerd voor de verschillende transportroutes. Zo koos Dijkstra voor een Renault Master lengte 1 en hoogte 1 met 110 pk voor ritten waar minder klanten beleverd worden. De grotere lengte 3 en hoogte 2 135 pk met Twin Turbo-technologie wordt ingezet op routes die meer laadvolume vragen. De 7,5-tons Renault Trucks D koelwagen, met 180 pk motorvermogen, blijft binnen de lengte van 7 meter: "De tarieven van de veerdiensten verschillen, maar in principe betaal je per strekkende meter. Met deze laadbak hebben we een zo maximaal mogelijk laadvermogen tegen een zo gunstig mogelijk vaartarief."



Duurzaam koelen
De Sol(c)ar koelinstallaties zijn opgebouwd door Carrosseriefabriek Harderwijk. Gerard Dijkstra, directeur-eigenaar van Dijkstra AGF: "Zonne-energie past goed bij ons bedrijf. We zijn altijd bezig met vernieuwing en houden het wagenpark graag up-to-date. Doordat de koelmotoren met zonne-energie worden aangedreven, kan de motor uit op de veerboot en tijdens laden en lossen. Dat is goed voor het milieu en uiteraard besparen we hiermee op brandstofkosten."



Kwaliteit en flexibiliteit
Het in eigen hand houden van de transportlijnen is voor Dijkstra een vereiste om de gewenste kwaliteit en flexibiliteit te bieden. Na goede ervaringen met de betrouwbaarheid van Renault Trucks rijdt de groothandel sinds enkele jaren uitsluitend met distributievoertuigen van dit merk. "Onze vierde bedrijfswagen is een tien jaar oude Renault Midlum die nog steeds prima presteert. De eerste Renault-trucks kwamen van Truckservice Jager, dat twee jaar geleden is overgenomen door M.S. de Vries & Company. Zoals we al gewend waren, heeft onze verkoopadviseur een nette offerte neergelegd en het traject goed begeleid. We krijgen veel complimenten over onze frisse, nieuwe bedrijfswagens!"



Bron: Renault Trucks

Publicatiedatum: 3-2-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-4-2018 Maersk breidt vloot uit voor dienst Rotterdam-St. Petersburg
24-4-2018 350 miljoen extra voor onderhoud rijkswegen
23-4-2018 Files verwacht rond de meivakantie
23-4-2018 Porsche komt met antwoord op Tesla
20-4-2018 Groei containeroverslag Rotterdam zet door in eerste kwartaal
20-4-2018 Transporteur A. Barendrecht 21 april niet bereikbaar
20-4-2018 Inschrijving HeftruckCup 2018 geopend
20-4-2018 Samskip voegt Rotterdam toe aan Nor Lines-netwerk
19-4-2018 Drie ton cannabis in vrachtwagen met sla en sinaasappelen
19-4-2018 Duitsland: vrachtwagentol kost jaarlijks 2 mld
18-4-2018 Beste kwartaal ooit voor de haven van Antwerpen
18-4-2018 Flitsmaraton op Europese wegen
18-4-2018 Elektrische trucks in Duitsland tolvrij
18-4-2018 Belastingdienst stelt bedrag verblijfskosten eigen rijders vast
17-4-2018 12000 euro boete voor Belgische tol
17-4-2018 Nieuwe vrijstellingsregeling C-rijbewijs
17-4-2018 Vrachttarieven Azië naar Noordwest-Europa in vrije val
17-4-2018 Vijf weken later woedt er nog altijd brand op de Maersk Honam
17-4-2018 Nieuwe spoorvervoerlijn van Londen naar Duisburg en China
17-4-2018 Volvo komt eerder als Tesla met volledig elektrische truck