Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Nagenoeg hele Jungheinrich gamma met lithium-ion accu

Nog dit jaar gaat Jungheinrich meer dan 80% van zijn gamma heftrucks en magazijntrucks met lithium-ion accu aanbieden. De fabrikant breidt zijn eigen assemblage van dat accutype verder uit. Verder gaat Jungheinrich het mogelijk maken om ook bijna alle bestaande trucks achteraf uit te rusten met een li-ion accu.




Jungheinrich breidt zijn aanbod lithium-ion accu's uit. Dit jaar worden nagenoeg alle modellen van de fabrikant leverbaar in een lithium-ion uitvoering. Daarnaast kunnen bijna alle bestaande Jungheinrich trucks aangepast worden. Ook voor oudere trucks is het dan mogelijk om te profiteren van het onderhoudsvrije karakter, de korte laadtijden en lange levensduur. Omdat bij lithium-ion accu's geen gassen of zuren kunnen ontsnappen, zijn speciale acculaadruimtes en afzuiginstallaties niet meer nodig. Naast de verbeterde veiligheid, besparen gebruikers dus ook ruimte en geld.
Met de snelle en korte tussenladingen die met li-ion techniek mogelijk zijn, kan een continudienst van nagenoeg 24 uur per dag en 7 dagen per week worden gerealiseerd. Accu wisselen is niet nodig. Dat scheelt tijd, maar ook kosten, bijvoorbeeld voor wisselaccu's en wisselinstallaties.
 
Lager energieverbruik
Energiezuinigheid is een sleutelfactor binnen de interne logistiek. Jungheinrich is de enige fabrikant die niet alleen intern transporttrucks, maar ook de bijbehorende accu's en laders zelf ontwikkelt en verkoopt.
Oliver Lücke, in Jungheinrich Raad van Bestuur verantwoordelijk voor de techniek: "Waar elektrische mobiliteit bij anderen nog toekomstmuziek is, hebben wij al meer dan 60 jaar ervaring. Een laag energieverbruik betekent natuurlijk lagere kosten en zorgt dus voor beter bedrijfsresultaat." De communicatie tussen de accu en de lader enerzijds en de accu en de truck anderzijds, staat volgens hem garant voor een optimale inzetbaarheid. "We zijn erg trots op ons brede programma. Wie energiezuinig intern transport wil, kan niet om ons heen."



Tweeploegengarantie
Voor conventionele loodzuur accu's blijft Jungheinrich haar tweeploegengarantie geven. De fabrikant garandeert dat modellen met die garantie, twee ploegendiensten achtereen kunnen werken zonder dat het wisselen of bijladen van de loodzuur accu nodig is. 
Voor de garantie vertrouwt Jungheinrich onder andere op haar nieuwe generatie elektromotoren met synchroonreluctantie techniek. Die combineert de kosten- en onderhoudsvoordelen van asynchrone motoren met die van synchroonmotoren. Bij synchroonreluctantie motoren wordt maar liefst 93% van de energie in beweging omgezet. Dat is de helft minder verlies dan bij asynchrone motoren.

Voor meer informatie:
Jungheinrich Nederland BV
Peter Trimp
T: 0172 - 44 68 10
M: 06 - 260 542 92
H.A. Lorentzweg 3
2408 AS Alphen aan den Rijn
www.jungheinrich.nl

Publicatiedatum: 13-2-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-4-2018 Groei containeroverslag Rotterdam zet door in eerste kwartaal
20-4-2018 Transporteur A. Barendrecht 21 april niet bereikbaar
20-4-2018 Inschrijving HeftruckCup 2018 geopend
20-4-2018 Samskip voegt Rotterdam toe aan Nor Lines-netwerk
19-4-2018 Duitsland: vrachtwagentol kost jaarlijks 2 mld
19-4-2018 Drie ton cannabis in vrachtwagen met sla en sinaasappelen
18-4-2018 Beste kwartaal ooit voor de haven van Antwerpen
18-4-2018 Flitsmaraton op Europese wegen
18-4-2018 Elektrische trucks in Duitsland tolvrij
18-4-2018 Belastingdienst stelt bedrag verblijfskosten eigen rijders vast
17-4-2018 12000 euro boete voor Belgische tol
17-4-2018 Nieuwe vrijstellingsregeling C-rijbewijs
17-4-2018 Vrachttarieven Azië naar Noordwest-Europa in vrije val
17-4-2018 Vijf weken later woedt er nog altijd brand op de Maersk Honam
17-4-2018 Nieuwe spoorvervoerlijn van Londen naar Duisburg en China
17-4-2018 Volvo komt eerder als Tesla met volledig elektrische truck
16-4-2018 Alphen aan de Rijn en Lansingerland willen railterminal voor versvervoer
16-4-2018 Heinenoordtunnel twee nachten dicht
16-4-2018 DFDS verwerft toonaangevende mediterrane scheepsvrachtgroep U.N. Ro-Ro
16-4-2018 3.750 euro boete door te laat uitlezen tachograaf