Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Nagenoeg hele Jungheinrich gamma met lithium-ion accu

Nog dit jaar gaat Jungheinrich meer dan 80% van zijn gamma heftrucks en magazijntrucks met lithium-ion accu aanbieden. De fabrikant breidt zijn eigen assemblage van dat accutype verder uit. Verder gaat Jungheinrich het mogelijk maken om ook bijna alle bestaande trucks achteraf uit te rusten met een li-ion accu.




Jungheinrich breidt zijn aanbod lithium-ion accu's uit. Dit jaar worden nagenoeg alle modellen van de fabrikant leverbaar in een lithium-ion uitvoering. Daarnaast kunnen bijna alle bestaande Jungheinrich trucks aangepast worden. Ook voor oudere trucks is het dan mogelijk om te profiteren van het onderhoudsvrije karakter, de korte laadtijden en lange levensduur. Omdat bij lithium-ion accu's geen gassen of zuren kunnen ontsnappen, zijn speciale acculaadruimtes en afzuiginstallaties niet meer nodig. Naast de verbeterde veiligheid, besparen gebruikers dus ook ruimte en geld.
Met de snelle en korte tussenladingen die met li-ion techniek mogelijk zijn, kan een continudienst van nagenoeg 24 uur per dag en 7 dagen per week worden gerealiseerd. Accu wisselen is niet nodig. Dat scheelt tijd, maar ook kosten, bijvoorbeeld voor wisselaccu's en wisselinstallaties.
 
Lager energieverbruik
Energiezuinigheid is een sleutelfactor binnen de interne logistiek. Jungheinrich is de enige fabrikant die niet alleen intern transporttrucks, maar ook de bijbehorende accu's en laders zelf ontwikkelt en verkoopt.
Oliver LŁcke, in Jungheinrich Raad van Bestuur verantwoordelijk voor de techniek: "Waar elektrische mobiliteit bij anderen nog toekomstmuziek is, hebben wij al meer dan 60 jaar ervaring. Een laag energieverbruik betekent natuurlijk lagere kosten en zorgt dus voor beter bedrijfsresultaat." De communicatie tussen de accu en de lader enerzijds en de accu en de truck anderzijds, staat volgens hem garant voor een optimale inzetbaarheid. "We zijn erg trots op ons brede programma. Wie energiezuinig intern transport wil, kan niet om ons heen."



Tweeploegengarantie
Voor conventionele loodzuur accu's blijft Jungheinrich haar tweeploegengarantie geven. De fabrikant garandeert dat modellen met die garantie, twee ploegendiensten achtereen kunnen werken zonder dat het wisselen of bijladen van de loodzuur accu nodig is. 
Voor de garantie vertrouwt Jungheinrich onder andere op haar nieuwe generatie elektromotoren met synchroonreluctantie techniek. Die combineert de kosten- en onderhoudsvoordelen van asynchrone motoren met die van synchroonmotoren. Bij synchroonreluctantie motoren wordt maar liefst 93% van de energie in beweging omgezet. Dat is de helft minder verlies dan bij asynchrone motoren.

Voor meer informatie:
Jungheinrich Nederland BV
Peter Trimp
T: 0172 - 44 68 10
M: 06 - 260 542 92
H.A. Lorentzweg 3
2408 AS Alphen aan den Rijn
www.jungheinrich.nl

Publicatiedatum: 13-2-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

24-2-2017 MAN presenteert nieuwe eTruck
24-2-2017 EfficiŽnt exporteren in vijf stappen
22-2-2017 Van truckchauffeur tot kantoorbediende
22-2-2017 "We willen de grootste logistieke dienstverlener in de Belgische AGF-sector worden"
21-2-2017 Vluchtelingen verschansen zich in lading aardappelen
21-2-2017 Kabinet vervangt drie bruggen A27
21-2-2017 Zuid-Koreaanse rechter spreekt faillissement Hanjin uit
21-2-2017 Belg staat jaarlijks halve werkweek in de file
21-2-2017 Groenten uit Almeria binnen drie uur in Berlijn
21-2-2017 Duitse pakketdienst DPD levert binnenkort ook groenten en fruit
21-2-2017 Mobiele presentatie-eiland
20-2-2017 Deurganckdock Antwerpse haven ook 's nachts open
17-2-2017 Noordrijn Westfalen stelt wegennet beschikbaar voor ecocombi
17-2-2017 Grote verschillen in kosten transport in Europa
17-2-2017 Mercedes-Benz start proef met de Urban eTruc
16-2-2017 "Verhuizing Barendrecht aangegrepen voor vernieuwing interne transportvloot"
16-2-2017 Braziliaanse meloenen dit jaar rechtstreeks naar haven Antwerpen
16-2-2017 Chauffeurs pauzeren vaak te laat of te kort
15-2-2017 "Meer banen in Nederland door buitenlandse bedrijven"
15-2-2017 Spaanse vervoerder El Mosca start Portugese afdeling