Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Studiereis Parijs



Afgelopen maandag is Postuma AGF met een groep van 47 klanten naar Parijs gegaan om daar de versmarkten van Rungis te bezoeken. Naast Rungis heeft de groep de Jumbo Foodmarket in Breda, vers warenhuis 'Au bon Marche' in Parijs en versspeciaalzaak 'Lizzy's nieuwe oogst' in Westerlo bezocht.



Naast al dit AGF-geweld was er ook nog ruimte om van Parijs te genieten. Zo werden de Eiffeltoren, de Arc de Triomphe, de Sacré-Cœur en Place du Tertre bezocht. Postuma kijkt terug op een enerverende reis waarin we met Rungis een wereldwijd toonaangevend handelscentrum op het gebied van AGF hebben bezocht. Ook Lizzzy's nieuwe oogst in Westerlo hoort thuis in die categorie. Daarmee was het een inspirerende reis waarin we vooral bezig zijn geweest met ons prachtige vak! 



Nadat iedereen in IJsselmuiden aangekomen was vertrok de bus richting Breda. Hier stapte het tweede gedeelte van de groep in, bestaande uit de zuidelijke klanten van Postuma AGF. Tevens werd er een bezoek gebracht aan de Jumbo Foodmarket. In deze 6.000 m² grote supermarkt presenteert de Jumbo haar visie op de toekomst van winkelen. Naast een enorm assortiment bevinden zich enkele restaurants en een café/restaurant in de winkel. Vervolgens vertrok de bus richting Parijs.



Dinsdagochtend om 3:30 uur vertrok de groep vanaf het hotel naar Rungis waar een volledig verzorgde rondleiding over alle vers onderdelen van de immense markt werd gegeven. De cijfers die gemoeid zijn met deze kleine stad zijn al snel duizelingwekkend.



Er zijn 11 hallen gewijd aan AGF en daar zijn in het totaal 346 ondernemingen gevestigd die per jaar 1.152.892 ton AGF verhandelen. In totaal beslaat het terrein 232 hectare en beschikt het over een eigen treinstation. Op het gebied van AGF is bijna alles hier te vinden.



Over het algemeen van zeer goede kwaliteit, maar ook tegen bijbehorende prijzen. Uiteraard liggen er zeer veel Franse producten, maar ook vind je er veel producten uit oude Franse kolonies zoals Martinique en Senegal. Als afsluiting van de rondleiding werd er een heerlijk ontbijt genuttigd.



De groep keerde terug naar het hotel voor een korte opfrispauze. Om 10:30 vertrok de bus naar 'Au bon Marche'. Een luxe warenhuis in het centrum van Parijs. Hier lagen de producten uitgestald die 's ochtends ook op Rungis bewonderd waren. Het niveau van presenteren, maar ook de prijzen, waren ongekend hoog. Au bon Marche ligt in een welgestelde wijk van Parijs en dat was goed te zien.



De meest exclusieve (vers)producten waren te vinden in het warenhuis. Van verse morieltjes tot zalm van € 195,- per kilo en single malt whiskey van € 25.000,- per fles.  Vervolgens was het tijd voor een aantal toeristische attracties. Zo werden de Eiffeltoren, de Arc de Triomphe, de Sacré-Cœur en Place du Tertre bezocht. Waar een aantal klanten zich op straat liet portretteren door de getalenteerde kunstenaars. Na een pauze van 2 uur werd de dag afgesloten met een diner in een Parijs restaurant.



Woensdagochtend om 8:00 uur worstelde de buschauffeur zich een weg door Parijs in de spits. Met name de Pheripherique (rondweg van Parijs) leek meer op een parkeerplaats dan een snelweg.



Onderweg werd er een lunch genoten om vervolgens bij Lizzy's nieuwe oogst te arriveren voor een bezoek. Lizzy's nieuwe oogst is een parel van een speciaalzaak waarin kwaliteit de absolute hoofdmoot is. Bijzondere AGF-producten als gevlogen ananassen, choco appelsienen en grote onbehandelde citroenen  straalden in de schappen. Maar ook op het gebied van maaltijden en salades was de presentatie, de kwaliteit en het assortiment overweldigend.



Na dit enerverende bezoek werd er nog een driegangen diner genoten om vervolgens afscheid te nemen van de mensen die in Breda zijn opgestapt. Om 21:15 uur arriveerde de bus weer in IJsselmuiden waarna iedereen moe, maar geïnspireerd zijn weg naar huis zocht.


Publicatiedatum: 24-2-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-10-2017 Hotmelt masterclass op 25 oktober
20-10-2017 Aantal bezoekers Dutch Agri Food Week verdubbeld naar 50.000
20-10-2017 "Meer collega's en minder macho's dan in Berlijn"
20-10-2017 Op de AGF-Kennisdag spreekt John van Zweden
19-10-2017 Young Business Club bijeenkomst 14 november
19-10-2017 Prima opkomst op eerste beursdag ‘relaxte’ Fruit Attraction
18-10-2017 Beste tafelvoetballers ter wereld actief op PMA Fresh Summit
18-10-2017 Op zoek naar gezelligheid met mede AGF'ers?
18-10-2017 "Voor het eerst Spaanse groene asperges in deze periode"
17-10-2017 AGF-Kennis(sen) dag dit jaar met John van Zweden
17-10-2017 Overzicht Nederlandse en Belgische standhouders op Fruit Attraction
16-10-2017 Turkse producenten promoten AGF in Seoul
13-10-2017 Engels- en Spaanstalige beursspecial Fruit Attraction
13-10-2017 Aanmeldingen AGF-Kennis(sen)dag de 150 gepasseerd
13-10-2017 Empack Mechelen 2017: verpakkingsbeurs vecht terug tegen internet
12-10-2017 Verzeker je van een plekje op de AGF-Kennis(sen)dag en schrijf je nu in!
12-10-2017 Fotoreportage: AGF’ers op Anuga '17
11-10-2017 AGF-Kennis(sen)dag: verenig het nuttige met het aangename
11-10-2017 Bram Ladage organiseert zesde editie Aardappel Oogstdag
11-10-2017 “Een merk is meer dan een plaatje op een verpakking”