Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Als AGF-leverancier inspelen op de multiculturele samenleving

Met de snelle toename van multiculturele huishoudens in de VS is het zaak voor winkeliers om een breder scala versproduct aan te bieden. Zo kunnen ondernemers aan de multiculturele consument tegemoet komen.

In dit kader heeft Nielsen (NYSE: NLSN) een uitgebreid rapport gepubliceerd om winkeliers de invloed van multiculturele consumenten op versproducten en andere categorieŰn te helpen begrijpen. 'A Fresh Look at Multicultural Consumers' (een frisse blik op multiculturele consumenten) geeft strategische inzichten voor groeimogelijkheden in de komende decennia.



Multiculturele consumenten zijn het snelst groeiende segment van de Amerikaanse bevolking en dus een goede groei-indicator voor de versafdeling. Volgens het rapport van Nielsen besteden multiculturele gezinnen relatief meer van hun voedselbudget aan vers in vergelijking met niet-Spaanstalige blanke huishoudens. Multiculturele consumenten gaan 3% vaker naar de AGF-winkel en besteden jaarlijks 4% meer aan versproduct, een potentieel van $2.2 miljard voor winkeliers.

Voor veel multiculturele gezinnen is versproduct een hoofdbestanddeel van hun voeding. Deze voorkeur voor vers komt van kook- en eetnormen die de unieke cultuur van Afro-Amerikanen, Aziatische en Spaanstalige Amerikanen weerspiegelt. Verder trekken multiculturele smaken in combinatie met een voorkeur voor vers een breder scala van klanten.

"Om deze markt te benutten moeten winkeliers hun leverings- en assortimentsstrategieŰn herzien met betrekking tot het aanbod van AGF aan een steeds multicultureler wordende consument," volgens Courtney Jones, VP Multiculturele Groei & Strategie bij Nielsen.

"Om succesvol te zijn, moeten winkeliers het belang begrijpen van cultureel relevant, vers aanbod voor de multiculturele consument, evenals het onmiskenbare 'halo-effect' dat deze consumenten hebben op de doorsnee niet-Spaanstalige blanke consument. De multiculturele consument bestrijkt een breed spectrum, van families met meerdere generaties tot 'Millennials' en Aziatisch-Amerikaanse, Afro-Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse subgroepen die worden be´nvloed door wereldwijde culinaire tradities. Winkeliers moeten rekening houden met de multi-etnische smaken van hun huidige en gewenste klanten en inzien dat dit van invloed is op de smaakvoorkeuren van niet-Spaanstalige blanken en de maatschappij in het algemeen."

Belangrijkste rapportbevindingen

Inzichten op de afdeling versproduct:

  • Multicultureel versproduct trekt allerlei consumenten aan.
  • De afdeling versproduct wordt be´nvloed door sociale media schrijvers en populaire smaak trends in restaurants. Een voorbeeld is de toenemende interesse in de habaneropeper, de habanero als gegrilde groente en zelfs habanero Margarita's.

Publicatiedatum: 3-3-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Ocado gebruikt nieuwe robottechnologie
20-7-2018 Sluipt de gele olifant weg bij de blauwe reus?
20-7-2018 PLUS wil af van plastic
20-7-2018 AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers
20-7-2018 Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit
19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 EmtÚ verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize