Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Als AGF-leverancier inspelen op de multiculturele samenleving

Met de snelle toename van multiculturele huishoudens in de VS is het zaak voor winkeliers om een breder scala versproduct aan te bieden. Zo kunnen ondernemers aan de multiculturele consument tegemoet komen.

In dit kader heeft Nielsen (NYSE: NLSN) een uitgebreid rapport gepubliceerd om winkeliers de invloed van multiculturele consumenten op versproducten en andere categorieŽn te helpen begrijpen. 'A Fresh Look at Multicultural Consumers' (een frisse blik op multiculturele consumenten) geeft strategische inzichten voor groeimogelijkheden in de komende decennia.



Multiculturele consumenten zijn het snelst groeiende segment van de Amerikaanse bevolking en dus een goede groei-indicator voor de versafdeling. Volgens het rapport van Nielsen besteden multiculturele gezinnen relatief meer van hun voedselbudget aan vers in vergelijking met niet-Spaanstalige blanke huishoudens. Multiculturele consumenten gaan 3% vaker naar de AGF-winkel en besteden jaarlijks 4% meer aan versproduct, een potentieel van $2.2 miljard voor winkeliers.

Voor veel multiculturele gezinnen is versproduct een hoofdbestanddeel van hun voeding. Deze voorkeur voor vers komt van kook- en eetnormen die de unieke cultuur van Afro-Amerikanen, Aziatische en Spaanstalige Amerikanen weerspiegelt. Verder trekken multiculturele smaken in combinatie met een voorkeur voor vers een breder scala van klanten.

"Om deze markt te benutten moeten winkeliers hun leverings- en assortimentsstrategieŽn herzien met betrekking tot het aanbod van AGF aan een steeds multicultureler wordende consument," volgens Courtney Jones, VP Multiculturele Groei & Strategie bij Nielsen.

"Om succesvol te zijn, moeten winkeliers het belang begrijpen van cultureel relevant, vers aanbod voor de multiculturele consument, evenals het onmiskenbare 'halo-effect' dat deze consumenten hebben op de doorsnee niet-Spaanstalige blanke consument. De multiculturele consument bestrijkt een breed spectrum, van families met meerdere generaties tot 'Millennials' en Aziatisch-Amerikaanse, Afro-Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse subgroepen die worden beÔnvloed door wereldwijde culinaire tradities. Winkeliers moeten rekening houden met de multi-etnische smaken van hun huidige en gewenste klanten en inzien dat dit van invloed is op de smaakvoorkeuren van niet-Spaanstalige blanken en de maatschappij in het algemeen."

Belangrijkste rapportbevindingen

Inzichten op de afdeling versproduct:

  • Multicultureel versproduct trekt allerlei consumenten aan.
  • De afdeling versproduct wordt beÔnvloed door sociale media schrijvers en populaire smaak trends in restaurants. Een voorbeeld is de toenemende interesse in de habaneropeper, de habanero als gegrilde groente en zelfs habanero Margarita's.

Publicatiedatum: 3-3-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-9-2017 Sligro Almelo brandt noten bewust overdag voor geur
22-9-2017 Neppe e-mail winactie van Jumbo in omloop
22-9-2017 AH Online naar omzet van 400 miljoen euro
22-9-2017 14.000 zonnepanelen op dak van hoofdkantoor en DC van Jumbo
22-9-2017 Leclerc vergroot voorsprong op Carrefour in Frankrijk
21-9-2017 Amazon breidt thuisbezorging in ItaliŽ uit
21-9-2017 AH bereidt zich voor op ingebruikname nieuw online DC
21-9-2017 Doozo gaat verder als Ekomenu
21-9-2017 Aldi Nord is de nummer 1 discounter van Duitsland
20-9-2017 Carrefour sluit mogelijk hypermarkten in Frankrijk
20-9-2017 Edwin de Maa nieuwe commercieel directeur van de Detailresult Groep
20-9-2017 Boni sluit webwinkel en mikt online op Picnic
19-9-2017 Polen: Eurocash neemt Mila S.A. over
19-9-2017 Bidfood en Albert Heijn zetten in op de zorg
19-9-2017 Carrefour opent 15 afhaalpunten voor online bestellingen
18-9-2017 Aldi Nord gaat inkoop A-merken internationaliseren
18-9-2017 Nieuwe maaltijdpakketten van HelloFresh
18-9-2017 Aldi Nord: aanbod vers en veelzijdigheid groeit
18-9-2017 AGF-afdeling Oostenrijkse Merkur in marktsfeer
18-9-2017 Edeka is opnieuw 'opleider van het jaar'