Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Als AGF-leverancier inspelen op de multiculturele samenleving

Met de snelle toename van multiculturele huishoudens in de VS is het zaak voor winkeliers om een breder scala versproduct aan te bieden. Zo kunnen ondernemers aan de multiculturele consument tegemoet komen.

In dit kader heeft Nielsen (NYSE: NLSN) een uitgebreid rapport gepubliceerd om winkeliers de invloed van multiculturele consumenten op versproducten en andere categorieŽn te helpen begrijpen. 'A Fresh Look at Multicultural Consumers' (een frisse blik op multiculturele consumenten) geeft strategische inzichten voor groeimogelijkheden in de komende decennia.



Multiculturele consumenten zijn het snelst groeiende segment van de Amerikaanse bevolking en dus een goede groei-indicator voor de versafdeling. Volgens het rapport van Nielsen besteden multiculturele gezinnen relatief meer van hun voedselbudget aan vers in vergelijking met niet-Spaanstalige blanke huishoudens. Multiculturele consumenten gaan 3% vaker naar de AGF-winkel en besteden jaarlijks 4% meer aan versproduct, een potentieel van $2.2 miljard voor winkeliers.

Voor veel multiculturele gezinnen is versproduct een hoofdbestanddeel van hun voeding. Deze voorkeur voor vers komt van kook- en eetnormen die de unieke cultuur van Afro-Amerikanen, Aziatische en Spaanstalige Amerikanen weerspiegelt. Verder trekken multiculturele smaken in combinatie met een voorkeur voor vers een breder scala van klanten.

"Om deze markt te benutten moeten winkeliers hun leverings- en assortimentsstrategieŽn herzien met betrekking tot het aanbod van AGF aan een steeds multicultureler wordende consument," volgens Courtney Jones, VP Multiculturele Groei & Strategie bij Nielsen.

"Om succesvol te zijn, moeten winkeliers het belang begrijpen van cultureel relevant, vers aanbod voor de multiculturele consument, evenals het onmiskenbare 'halo-effect' dat deze consumenten hebben op de doorsnee niet-Spaanstalige blanke consument. De multiculturele consument bestrijkt een breed spectrum, van families met meerdere generaties tot 'Millennials' en Aziatisch-Amerikaanse, Afro-Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse subgroepen die worden beÔnvloed door wereldwijde culinaire tradities. Winkeliers moeten rekening houden met de multi-etnische smaken van hun huidige en gewenste klanten en inzien dat dit van invloed is op de smaakvoorkeuren van niet-Spaanstalige blanken en de maatschappij in het algemeen."

Belangrijkste rapportbevindingen

Inzichten op de afdeling versproduct:

  • Multicultureel versproduct trekt allerlei consumenten aan.
  • De afdeling versproduct wordt beÔnvloed door sociale media schrijvers en populaire smaak trends in restaurants. Een voorbeeld is de toenemende interesse in de habaneropeper, de habanero als gegrilde groente en zelfs habanero Margarita's.

Publicatiedatum: 3-3-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-11-2017 Spar verdubbelt mogelijk winkelnetwerk in AlbaniŽ
21-11-2017 Documentaire: Zo koopt een supermarkt verse producten in
21-11-2017 SPAR wil meer franchisenemers werven
21-11-2017 Prijs AGF-hardlopers flink omhoog
21-11-2017 Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter Sun Art Retail Group
20-11-2017 Spar opent vestiging in Wales
17-11-2017 Spar introduceert gezondheids-app
16-11-2017 "Jumbo City doet het in korte tijd al beter dan AH To Go"
16-11-2017 Britse supermarkt-inflatie op hoogste niveau sinds 4 jaar
16-11-2017 Lokaal, Max Havelaar en bio in Zwitserse supermarkt
16-11-2017 "Online verkoop supermarkten faalt"
15-11-2017 Jumbo opent eerste gemakswinkel op station Eindhoven
15-11-2017 Arrestatie na spelden tussen groenten bij Vomar
15-11-2017 Carrefour stelt investeerders gerust over herstelplan
15-11-2017 Albert Heijn Dronten beste Elstar-supermarkt
15-11-2017 Nieuwe online-supermarkt getnow.de in MŁnchen en Berlijn van start gegaan
14-11-2017 Albert Heijn start met inline pilot bij filialen
14-11-2017 Carrefour stelt transformatieplan nog even uit
14-11-2017 A-merken bij discounter Aldi leveren geen groei op
14-11-2017 Jumbo plant mogelijk uitbreiding in BelgiŽ