Multiculturele consumenten zijn het snelst groeiende segment van de Amerikaanse bevolking en dus een goede groei-indicator voor de versafdeling. Volgens het rapport van Nielsen besteden multiculturele gezinnen relatief meer van hun voedselbudget aan vers in vergelijking met niet-Spaanstalige blanke huishoudens. Multiculturele consumenten gaan 3% vaker naar de AGF-winkel en besteden jaarlijks 4% meer aan versproduct, een potentieel van $2.2 miljard voor winkeliers.
Voor veel multiculturele gezinnen is versproduct een hoofdbestanddeel van hun voeding. Deze voorkeur voor vers komt van kook- en eetnormen die de unieke cultuur van Afro-Amerikanen, Aziatische en Spaanstalige Amerikanen weerspiegelt. Verder trekken multiculturele smaken in combinatie met een voorkeur voor vers een breder scala van klanten.
"Om deze markt te benutten moeten winkeliers hun leverings- en assortimentsstrategieën herzien met betrekking tot het aanbod van AGF aan een steeds multicultureler wordende consument," volgens Courtney Jones, VP Multiculturele Groei & Strategie bij Nielsen.
"Om succesvol te zijn, moeten winkeliers het belang begrijpen van cultureel relevant, vers aanbod voor de multiculturele consument, evenals het onmiskenbare 'halo-effect' dat deze consumenten hebben op de doorsnee niet-Spaanstalige blanke consument. De multiculturele consument bestrijkt een breed spectrum, van families met meerdere generaties tot 'Millennials' en Aziatisch-Amerikaanse, Afro-Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse subgroepen die worden beïnvloed door wereldwijde culinaire tradities. Winkeliers moeten rekening houden met de multi-etnische smaken van hun huidige en gewenste klanten en inzien dat dit van invloed is op de smaakvoorkeuren van niet-Spaanstalige blanken en de maatschappij in het algemeen."