De internationale Chinese handelsconferentie voor de AGF-sector die mede georganiseerd wordt door Asia Fruit Logistica en Asiafruit Magazine, zal plaatsvinden van 23 tot 25 mei. Na een welkomstreceptie in de avond van 23 mei is heel 24 mei voor het Chinese conferentieprogramma Fresh Produce Forum. Het programma begint met de sessie 'E-commerce 2.0', waarin besproken wordt dat de e-commerce al voor veel verandering heeft gezorgd in China's versproductsector, maar dat de impact veel groter zal worden. De openingssessie kijkt niet alleen naar hoe e-commerce groter wordt in China, maar ook naar hoe het nieuwe normen meebrengt voor de hele voorraadketen, in belangrijke segmenten zoals de groothandel, distributie en retail.
Zhang Yi van Floruit zal bespreken hoe zijn bedrijf online zal gaan met de conventionele fruitimportmarkt van Peking, genaamd Cuixianyuan, middels zijn business-to-business (B2B)-platform. Zhang zal de voordelen uitleggen van het B2B-systeem, en zal vertellen hoe het de markt heeft veranderd voor zijn dagelijkse groothandelsbusiness.
Directe inkoop is een ander hoofdthema bij Fresh Produce Forum China. Online fruitbedrijf Frutacloud kwam met een baanbrekende aanpak door exclusief geïmporteerd fruit te introduceren, en werkt met wereldwijde partners om producten en verpakkingen te ontwikkelen. De oprichter van het bedrijf, George Liu, zal het nieuwe sourcingmodel van Frutacloud schetsen tijdens de sessie.
Agrarische dienst Jinfeng Cooperative is gericht op het verbeteren van de Chinese teeltactiviteiten. In de sessie 'Technologie: het maken van kwaliteit', zal Richard Zhang van Jinfeng Cooperative de Chinese teeltsector bespreken in termen van het omarmen van moderne technologie voor meer productiviteit en hogere kwaliteitsnormen. Hij zal ook bespreken hoe technologie en management naar de Chinese bedrijven worden overgebracht. Als laatste zal hij advies geven over hoe in het eigen land geteelde producten van premium kwaliteit kunnen worden ontwikkeld voor de Chinese markt.
Fabien Dumont van Fruitmasters bespreekt in de sessie 'Bouwen aan de markt voor westerse peren' zijn bedrijfscampagne om Conferenceperen van Nederland naar Chinese klanten te brengen. Hoewel China een groot perenproducent en -consument is, zijn Aziatische rassen heel anders dan westerse soorten. Dumont zal vertellen welke stappen zijn bedrijf onderneemt om handelaars en consumenten in China te leren hoe ze van westerse perenrassen kunnen genieten.
Fresh Produce Forum China is klaar voor zo'n 200 sectordeskundigen en zal op 25 mei worden afgesloten met een dag vol georganiseerde bezoeken aan groothandelsmarkten en retail- en distributie-activiteiten in de regio Hangzhou.
Voor meer informatie:
Asia Fruit Logistica
www.fpf-china.com
www.fpf-china.com.cn
sinenart@gp-events.com