Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Nieuwe verpakking geïntroduceerd

Cocktailuien winnen terrein op Noord-Amerikaanse markt

In Noord-Amerika neemt de populariteit van cocktailuien momenteel toe. In Europa en grote delen van Azië zijn cocktailuien van oudsher een geliefd ingrediënt in de keuken," vertelt Andrea Dudak van Thomas Fresh. Dudak geeft aan dat de huidige aanvoer 'onbeperkt' en stabiel is en ook de kwaliteit is uitstekend. "De cocktailuien zijn jaarrond verkrijgbaar en momenteel koopt Thomas Fresh ze in Canada in.

Uniek smaakprofiel
"De kleine uien zijn zeer veelzijdig," vervolgt Dudak. "Door de vele kookprogramma's is het gemakkelijker dan ooit om eens een nieuw recept uit te proberen. Consumenten zijn daarnaast steeds meer gericht op gezonde voeding, waardoor zij behoefte hebben om nieuwe groenten en fruit te ontdekken, zoals cocktailuien. Cocktailuien zijn een interessant product omdat ze veel kleiner zijn dan gewone uien en een uniek smaakprofiel hebben." 


Op dit moment zijn de uien in netten van 283 gram te koop. "We willen de consument een handig formaat aanbieden tegen een gunstige prijs. De dozen die we leveren aan kruideniers en kopers bevatten 12 verpakkingen van 283 gram. We kunnen desgewenst een mix van witte en rode cocktailuien per doos aanbieden.

Nieuwe verpakking
Thomas Fresh heeft onlangs een nieuwe verpakking voor zijn premium witte en rode cocktailuien op de markt gebracht. Met deze verpakking hoopt het bedrijf zijn klanten een zo goed mogelijk eindproduct te leveren. "Het is een ademende netverpakking waardoor de verse smaak optimaal behouden blijft. De netten zijn gemakkelijk te herkennen aan de rode en witte verpakkingen, die exact afgestemd zijn op de kleur van het product zelf. Daarnaast is de verpakking voorzien van onze merknaam. We willen de consument helpen bij het herkennen van kwaliteitsproducten in het AGF-schap en gebruiken de slogan "Grown in Trust" (veilig geteeld). We nemen dit erg serieus," vertelt Dudak. "Het is belangrijk dat consumenten vertrouwen hebben in waar hun eten vandaan komt. We werken daarom nauw samen met onze telers en partners."

Voor meer informatie:
Andrea Dubak 
Thomas Fresh 
Tel: (403)-236-8234 X106 

Publicatiedatum: 21-4-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-9-2017 Nederland: uienexport t/m week 35
21-9-2017 Inschrijven voor invoercontingent knoflook derde deelperiode 2017
21-9-2017 India's grootste uienmarkt gesloten voor inspectie
19-9-2017 Nu ook bio-bosuitjes bij AGF-Online
14-9-2017 Nederland: uienexport t/m week 34
8-9-2017 Export Nederlandse uien t/m week 33
7-9-2017 Prijs Chinese gele uien stabiliseert zich
5-9-2017 Brazilië: daling uienprijzen in de Cerrado regio
1-9-2017 "Bij peen en uien valt de prijs wat tegen"
30-8-2017 Nieuw uienproduct: BBQ-bloomer
30-8-2017 Argentijnse uiensector in de problemen
25-8-2017 Peruaanse producent wil export zoete uien met 15% uitbreiden
24-8-2017 Arequipa grootste uienproducent Peru
24-8-2017 "Uitdagend seizoen voor de boeg door toenemend aanbod bio-uien"
21-8-2017 Nederland: uienexport t/m week 30
21-8-2017 "Spaanse knoflookprijs lag onder productiekosten"
18-8-2017 Senegal open voor importuien: vanaf september maandelijks importquotum
18-8-2017 "Nog veel uientelers telen op de bonnefooi"
18-8-2017 Indiase handelaren bezorgd over Egyptische uien
16-8-2017 Oostenrijk: rustige vraag op uienmarkt