Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Nieuwe verpakking geÔntroduceerd

Cocktailuien winnen terrein op Noord-Amerikaanse markt

In Noord-Amerika neemt de populariteit van cocktailuien momenteel toe. In Europa en grote delen van AziŽ zijn cocktailuien van oudsher een geliefd ingrediŽnt in de keuken," vertelt Andrea Dudak van Thomas Fresh. Dudak geeft aan dat de huidige aanvoer 'onbeperkt' en stabiel is en ook de kwaliteit is uitstekend. "De cocktailuien zijn jaarrond verkrijgbaar en momenteel koopt Thomas Fresh ze in Canada in.

Uniek smaakprofiel
"De kleine uien zijn zeer veelzijdig," vervolgt Dudak. "Door de vele kookprogramma's is het gemakkelijker dan ooit om eens een nieuw recept uit te proberen. Consumenten zijn daarnaast steeds meer gericht op gezonde voeding, waardoor zij behoefte hebben om nieuwe groenten en fruit te ontdekken, zoals cocktailuien. Cocktailuien zijn een interessant product omdat ze veel kleiner zijn dan gewone uien en een uniek smaakprofiel hebben." 


Op dit moment zijn de uien in netten van 283 gram te koop. "We willen de consument een handig formaat aanbieden tegen een gunstige prijs. De dozen die we leveren aan kruideniers en kopers bevatten 12 verpakkingen van 283 gram. We kunnen desgewenst een mix van witte en rode cocktailuien per doos aanbieden.

Nieuwe verpakking
Thomas Fresh heeft onlangs een nieuwe verpakking voor zijn premium witte en rode cocktailuien op de markt gebracht. Met deze verpakking hoopt het bedrijf zijn klanten een zo goed mogelijk eindproduct te leveren. "Het is een ademende netverpakking waardoor de verse smaak optimaal behouden blijft. De netten zijn gemakkelijk te herkennen aan de rode en witte verpakkingen, die exact afgestemd zijn op de kleur van het product zelf. Daarnaast is de verpakking voorzien van onze merknaam. We willen de consument helpen bij het herkennen van kwaliteitsproducten in het AGF-schap en gebruiken de slogan "Grown in Trust" (veilig geteeld). We nemen dit erg serieus," vertelt Dudak. "Het is belangrijk dat consumenten vertrouwen hebben in waar hun eten vandaan komt. We werken daarom nauw samen met onze telers en partners."

Voor meer informatie:
Andrea Dubak 
Thomas Fresh 
Tel: (403)-236-8234 X106 

Publicatiedatum: 21-4-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

16-2-2018 "Oogstramingen CBS hebben markt op verkeerde been gezet"
15-2-2018 "Gewijzigde uienoogstraming CBS statistisch, historisch en ook qua groeiseizoen goed verklaarbaar"
14-2-2018 Voorlopig geen herstel Chinese knoflookprijzen
14-2-2018 Nederland: uienexport tot en met week 3
12-2-2018 Rottende uien door weersomstandigheden
6-2-2018 Nederland: uienexport tot en met week 2
5-2-2018 ĄSjalotten en rode uien al enkele jaren op groeikoers"
2-2-2018 Chinese uienprijzen stabiliseren zich
2-2-2018 Tekort aan jumbo uien in VS
1-2-2018 Wie gaat de kar trekken op de uienmarkt?
31-1-2018 "De enige importeur van Japanse uien in Europa"
31-1-2018 Nederland: uienexport tot en met week 1
30-1-2018 Albanezen eten 33 kilo uien per jaar
29-1-2018 Eerst tekort maar nu overaanbod Mexicaanse lente-ui
26-1-2018 ItaliŽ: Uienmarkt klimt uit het dal
25-1-2018 Prijsdaling kleine uien treft Indiase telers
24-1-2018 Traanvrije ui op de markt gebracht
23-1-2018 Nederland: uienexport tot en met week 52
23-1-2018 India verlaagt exportprijs uien met Ä122 per ton
19-1-2018 "Vraag naar uien uit BraziliŽ welkom, maar afzet kleine maten een probleem"