Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Simon Zuurbier, MKB-Claim: "Vˇˇr 19 juli in actie komen"

Verjaring dreigt voor claims truckkartel

Bedrijven die schadevergoeding willen naar aanleiding van het truckkartel lopen het risico dat zij door verjaring van hun vordering nergens meer aanspraak op kunnen maken. MKB-Claim roept transportondernemingen daarom op om in actie te komen en verjaring van hun claim in het truckkartel te voorkomen. Het kartel van truckfabrikanten was actief van 1997 tot en met 2011. Alle bedrijven die in die periode vrachtwagens hebben gekocht en niet vˇˇr 19 juli 2017 actie hebben ondernomen, lopen gevaar.

Simon Zuurbier van MKB-Claim: "Een schadeclaim is door verjaring niet onbeperkt houdbaar. Om het te veel betaalde geld terug te krijgen, moeten bedrijven vˇˇr 19 juli 2017 in actie komen." Door het versturen van een zogenaamde stuitingsbrief naar de vrachtwagenfabrikant(en) wordt verjaring voorkomen. MKB-Claim raadt bedrijven aan om in ieder geval een stuitingsbrief aan DAF te sturen, ook als er geen vrachtwagens van DAF zijn gekocht. DAF is namelijk net als de andere deelnemers aan het kartel hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schade veroorzaakt door het kartel. Op die manier kunnen bedrijven voorkomen dat zij voor het geldend maken van hun claim naar het buitenland moeten.

Zuurbier: "Voor de bedrijven die bij ons zijn aangesloten, verzorgen wij uiteraard de stuiting van de verjaring. Onze oproep is daarom gericht aan overige bedrijven. Omdat het zelfs voor een onderneming met maar een paar vrachtwagens al om tienduizenden euro's gaat, is het heel belangrijk om de stuitingsbrief op tijd te versturen."

Stuitingsbrieven voor de verschillende fabrikanten kunnen gratis worden gedownload vanaf de website van MKB-Claim.

Bron: MKB-Claim

Publicatiedatum: 24-5-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Zwaar vervoer op waterstof de toekomst?
22-2-2018 Netto Marken-Discount test duurzame CO2-transporttechnologie
22-2-2018 Kortere reistijd vanwege afnemend poolijs
21-2-2018 Verkeersintensiteit nauwelijks toegenomen sinds 2015
21-2-2018 Nieuwe kade voor verdere groei Stena Line
20-2-2018 Allers Bedrijfswagens Venlo levert nieuwe DAF aan Kempen Transport
20-2-2018 Kingtrans wilt zich meer richten op AGF transport
19-2-2018 Maersk bestelt nog twee zeereuzen
19-2-2018 Plus verduurzaamt wagenpark met dubbeldekstrailers
19-2-2018 Moeten chauffeurs de weg op tijdens een storm?
16-2-2018 Russen achter cyberaanval Maersk en APM Terminals
15-2-2018 Rotterdamse haven ziet containeroverslag sterk groeien
14-2-2018 Is de trolley-truck het vervoermiddel van de toekomst?
14-2-2018 DB Schenker brengt eerste Chinese AGF-trein naar Moskou
13-2-2018 "Wij gaan het transport van vloeistoffen veranderen"
12-2-2018 Port of Antwerp mikt op 10 miljoen ton overslag
12-2-2018 Kansen voor peren per trein naar China
12-2-2018 Prins Transport bereikt akkoord overname MŘller Fresh Food Logistics
7-2-2018 Met analyseren hele van big data is hele keten te verbeteren
6-2-2018 Groei in containervervoer Rotterdam