Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlanders en Belgen op de London Produce Show

Tholen - Op 8 juni was de beursdag van de London Produce Show. Tijdens de start van de beurs vulde zich het hotel zich meteen met bezoekers. Met name in de ochtend leek het drukker in vergelijking met vorig jaar. Of er in totaal meer of minder aanwezigen waren dan in 2016, zal blijken uit de officiële cijfers. De London Produce Show werd voor de vierde maal gehouden.

Standhouders gaven aan tevreden te zijn over de professionaliteit van de organisatie en de kwaliteit van de bezoekers. De sfeer was goed. Het aantal Nederlandse standhouders was lager dan vorig jaar en bleef vanuit België helemaal beperkt. Opvallend, gezien het VK toch een belangrijke afnemer is van beide landen. Bezoekers waren er weinig uit deze twee landen.


Groenten en fruit uit een vendingmachine in het Holland-Paviljoen. Bezoekers konden gezond snacken, maar natuurlijk wel tegen betaling.


Wilma Van den Oever (GroentenFruit Huis) met Rui Medeiros Santos en Nicole Den Toom (International Innovation Company).


De producten in de Holland stand werden verzorgd door de telersorganisaties Best of Four, DOOR, Fruit Masters, Harvest House, Kompany, Nautilus Organic, Royal ZON, Van Nature en The Greenery en de Holland Onion Association en het Comité Champignon.


Edwin Vanlaerhoven en Julian White van Valstar. Dit is het tweede jaar dat ze deelnamen als standhouder. Voor Valstar is het VK een belangrijke exportmarkt.


Ger Van Burik van de Holland Fresh Group bij de Nederlandse producten.


Lachende gezichten bij Axia. Edwin de Kok en Michel de Winter promoten verschillende tomatenrassen.


Rick Hitzerd en Rob Smit van Top Shallots.


Juan Pablo Salmón (Central Produce) met Rodolfo Miles (Branding Latin America).


De heren van body and brains. V.l.n.r.: Robbert Leisink, Sebastiaan Baye en Jacques Luteijn.


Adam Twiner en Shane Austin en een bezoeker bij Sensitech.


Coöperatie Hoogstraten met Luc Bruneel, Paul Van de Mierop (Den Berk Délice) en Jan Engelen.


Kanzi met Tom Christensen, Myrella Boer en James Simpson.


Stephan Schneider en Evert-Jan Van Vliet van HillFresh.


Nic Jooste en Tom Oosterman van Cool Fresh International promootten verschillende nieuwe concepten en ideeën, zoals deze nieuwe stazak voor zoete aardappelen.

De LPS was van start gegaan met een cocktail receptie op woensdag 7 juni van 18.30 tot 20.30 in Grosvenor House in Park Lane. Klik hier voor de foto's van de cocktailparty. Vandaag zijn er nog tours georganiseerd door LPS, waarbij men telers, retailers en markten gaan bezoeken. Maandag volgt een fotoreportage van alle standhouders op AGF en Freshplaza.