Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Leerzame groenten- en fruitknuffels bij Delhaize

Deze week start Delhaize met de leerzame promotiecampagne VitaMini's. Met deze campagne wil Delhaize kinderen op een ludieke manier in aanraking brengen met groenten- en fruit en hoopt dat kinderen in no time groenten- en fruitliefhebbers worden. De actie loopt tot en met 30 augustus. Tot die tijd kunnen ze een knuffel bemachtigen met 20 spaarzegels. De klant krijgt per bestede 20 euro 1 knuffelspaarzegel, twee educatieve VitaMinis-speelkaarten en twee VitaMinis-stickers.



Alarmerend
Volgens het persbericht van Delhaize eet slechts 5 procent van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram fruit en groenten per dag. Kinderen en jongeren scoren daarbij het slechts: in de leeftijdscategorieŽn 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten (99%). Een alarmerende situatie, stelt Delhaize.
Kinderen betrekken bij de boodschappen en bij het bereiden van maaltijden ziet Delhaize als deel van de oplossing. "Zo help je hen goede gewoonten op te bouwen met betrekking tot gezonde voeding en vooral het eten van groenten. In BelgiŽ wordt slechts 5,8% van de kinderen systematisch betrokken bij het koken. 68,8% volgt af en toe wat er zich in de keuken afspeelt, maar 25,5% heeft nooit een aandeel bij het bereiden van voeding."



Kookateliers
Delhaize: "Voor Delhaize is gezondheid een belangrijke pijler. Daarom engageert Delhaize zich om kinderen het belang van groenten en fruit bij te brengen. Deze doelstelling deelt Delhaize onder andere met GoodPlanet, en zo ontstond GoodCook. Sinds maart 2017 stappen Delhaize en GoodPlanet samen naar scholen en organiseren er kookateliers. Door de GoodCook kookateliers leren kinderen niet alleen de basisprincipes van gezonde en duurzame voeding, ze ontdekken ook de groenten en fruit van bij ons." 







Publicatiedatum: 23-6-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Ocado gebruikt nieuwe robottechnologie
20-7-2018 Sluipt de gele olifant weg bij de blauwe reus?
20-7-2018 PLUS wil af van plastic
20-7-2018 AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers
20-7-2018 Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit
19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 Emtť verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize