Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Leerzame groenten- en fruitknuffels bij Delhaize

Deze week start Delhaize met de leerzame promotiecampagne VitaMini's. Met deze campagne wil Delhaize kinderen op een ludieke manier in aanraking brengen met groenten- en fruit en hoopt dat kinderen in no time groenten- en fruitliefhebbers worden. De actie loopt tot en met 30 augustus. Tot die tijd kunnen ze een knuffel bemachtigen met 20 spaarzegels. De klant krijgt per bestede 20 euro 1 knuffelspaarzegel, twee educatieve VitaMinis-speelkaarten en twee VitaMinis-stickers.



Alarmerend
Volgens het persbericht van Delhaize eet slechts 5 procent van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram fruit en groenten per dag. Kinderen en jongeren scoren daarbij het slechts: in de leeftijdscategorieŽn 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten (99%). Een alarmerende situatie, stelt Delhaize.
Kinderen betrekken bij de boodschappen en bij het bereiden van maaltijden ziet Delhaize als deel van de oplossing. "Zo help je hen goede gewoonten op te bouwen met betrekking tot gezonde voeding en vooral het eten van groenten. In BelgiŽ wordt slechts 5,8% van de kinderen systematisch betrokken bij het koken. 68,8% volgt af en toe wat er zich in de keuken afspeelt, maar 25,5% heeft nooit een aandeel bij het bereiden van voeding."



Kookateliers
Delhaize: "Voor Delhaize is gezondheid een belangrijke pijler. Daarom engageert Delhaize zich om kinderen het belang van groenten en fruit bij te brengen. Deze doelstelling deelt Delhaize onder andere met GoodPlanet, en zo ontstond GoodCook. Sinds maart 2017 stappen Delhaize en GoodPlanet samen naar scholen en organiseren er kookateliers. Door de GoodCook kookateliers leren kinderen niet alleen de basisprincipes van gezonde en duurzame voeding, ze ontdekken ook de groenten en fruit van bij ons." 







Publicatiedatum: 23-6-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-1-2018 Frankrijk: Carrefour stelt winstverwachting omlaag bij
19-1-2018 Groentepizza Magioni verovert Europa
19-1-2018 Franse supermarkten blijven Amazon de baas
19-1-2018 Tegengestelde prijsbewegingen bij AGF hardlopers
19-1-2018 "Traditionele supermarkt zal verdwijnen"
19-1-2018 Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug
18-1-2018 Morrisons is goedkoopste Britse supermarkt van 2017
18-1-2018 Franse Casinogroep boekte Ä37,8 miljard omzet
17-1-2018 Emotionele spotjes & ijzersterke webcare zorgen voor populariteit supermarkten
17-1-2018 Vomar Voordeelmarkt viert 50-jarig bestaan met 6,4% omzetgroei
17-1-2018 CuraÁaose telers tillen lokale supermarkt
17-1-2018 Nieuwe inrichting Aldi Denemarken
17-1-2018 Metro gaat boekjaar 2017/18 succesvol van start
16-1-2018 Lidl bevordert bewuste voeding en beweging
16-1-2018 Ekoplaza neemt 'overschotten' Eosta af
16-1-2018 Dalende prijzen hardlopers supermarkt
15-1-2018 Donkere wolken pakken zich samen boven Carrefour
15-1-2018 Industributie Trofee: Hessing beste Private Label versleverancier
15-1-2018 Ruzie Johma en Albert Heijn zorgt voor lege schappen
15-1-2018 Kritiek op personeelscursus Albert Heijn