Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Leerzame groenten- en fruitknuffels bij Delhaize

Deze week start Delhaize met de leerzame promotiecampagne VitaMini's. Met deze campagne wil Delhaize kinderen op een ludieke manier in aanraking brengen met groenten- en fruit en hoopt dat kinderen in no time groenten- en fruitliefhebbers worden. De actie loopt tot en met 30 augustus. Tot die tijd kunnen ze een knuffel bemachtigen met 20 spaarzegels. De klant krijgt per bestede 20 euro 1 knuffelspaarzegel, twee educatieve VitaMinis-speelkaarten en twee VitaMinis-stickers.



Alarmerend
Volgens het persbericht van Delhaize eet slechts 5 procent van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram fruit en groenten per dag. Kinderen en jongeren scoren daarbij het slechts: in de leeftijdscategorieën 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten (99%). Een alarmerende situatie, stelt Delhaize.
Kinderen betrekken bij de boodschappen en bij het bereiden van maaltijden ziet Delhaize als deel van de oplossing. "Zo help je hen goede gewoonten op te bouwen met betrekking tot gezonde voeding en vooral het eten van groenten. In België wordt slechts 5,8% van de kinderen systematisch betrokken bij het koken. 68,8% volgt af en toe wat er zich in de keuken afspeelt, maar 25,5% heeft nooit een aandeel bij het bereiden van voeding."



Kookateliers
Delhaize: "Voor Delhaize is gezondheid een belangrijke pijler. Daarom engageert Delhaize zich om kinderen het belang van groenten en fruit bij te brengen. Deze doelstelling deelt Delhaize onder andere met GoodPlanet, en zo ontstond GoodCook. Sinds maart 2017 stappen Delhaize en GoodPlanet samen naar scholen en organiseren er kookateliers. Door de GoodCook kookateliers leren kinderen niet alleen de basisprincipes van gezonde en duurzame voeding, ze ontdekken ook de groenten en fruit van bij ons." 







Publicatiedatum: 23-6-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-4-2018 Supermarkt schuldig aan val op AGF-afdeling
20-4-2018 Nieuwe app om producten te 'scouten'
20-4-2018 Spanje: 6% meer jaaromzet voor Condis
19-4-2018 Picnic verdubbelt capaciteit met nieuw dc
19-4-2018 Delhaize lanceert informatief voedlingslabel
19-4-2018 Carrefour gaat exclusief in zee met Greenyard
19-4-2018 JD.com schroeft expansie op
19-4-2018 Spaanse supermarkten willen eerlijke concurrentie met Amazon
18-4-2018 'Young & Urban by Spar' startup-initiatief
18-4-2018 "Franse consumenten waarderen importproducten"
17-4-2018 Aldi en Lidl groeien in eerste kwartaal 2018 sneller dan de markt
17-4-2018 Minder verlies voor bedrijf achter HelloFresh
17-4-2018 Zwitserland: Coop neemt Siroop over
17-4-2018 Inkijkje in de Poolse retail- en voedselmarkt
17-4-2018 Groceries Code Adjudicator monitort correcte handelswijze supermarkten
16-4-2018 AH sterkste supermarktmerk, Lidl beste prijs/kwaliteitsverhouding en aanbiedingen
16-4-2018 "Winkelen met stembediening grote kans voor retailers"
16-4-2018 Auchan breidt uit
16-4-2018 Omzet Carrefour België in eerste kwartaal 2018 gedaald
13-4-2018 Makkelijker samen boodschappen doen