Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Leerzame groenten- en fruitknuffels bij Delhaize

Deze week start Delhaize met de leerzame promotiecampagne VitaMini's. Met deze campagne wil Delhaize kinderen op een ludieke manier in aanraking brengen met groenten- en fruit en hoopt dat kinderen in no time groenten- en fruitliefhebbers worden. De actie loopt tot en met 30 augustus. Tot die tijd kunnen ze een knuffel bemachtigen met 20 spaarzegels. De klant krijgt per bestede 20 euro 1 knuffelspaarzegel, twee educatieve VitaMinis-speelkaarten en twee VitaMinis-stickers.



Alarmerend
Volgens het persbericht van Delhaize eet slechts 5 procent van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram fruit en groenten per dag. Kinderen en jongeren scoren daarbij het slechts: in de leeftijdscategorieŽn 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten (99%). Een alarmerende situatie, stelt Delhaize.
Kinderen betrekken bij de boodschappen en bij het bereiden van maaltijden ziet Delhaize als deel van de oplossing. "Zo help je hen goede gewoonten op te bouwen met betrekking tot gezonde voeding en vooral het eten van groenten. In BelgiŽ wordt slechts 5,8% van de kinderen systematisch betrokken bij het koken. 68,8% volgt af en toe wat er zich in de keuken afspeelt, maar 25,5% heeft nooit een aandeel bij het bereiden van voeding."



Kookateliers
Delhaize: "Voor Delhaize is gezondheid een belangrijke pijler. Daarom engageert Delhaize zich om kinderen het belang van groenten en fruit bij te brengen. Deze doelstelling deelt Delhaize onder andere met GoodPlanet, en zo ontstond GoodCook. Sinds maart 2017 stappen Delhaize en GoodPlanet samen naar scholen en organiseren er kookateliers. Door de GoodCook kookateliers leren kinderen niet alleen de basisprincipes van gezonde en duurzame voeding, ze ontdekken ook de groenten en fruit van bij ons." 







Publicatiedatum: 23-6-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

13-7-2018 Coop: Opnieuw forse omzetgroei in eerste helft 2018
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize
13-7-2018 VK: Co-op Group heeft 40% meer leden in Wales
12-7-2018 "Haricots verts zijn geen sperziebonen"
12-7-2018 Walmart gebruikt blockchain voor thuisbezorging
11-7-2018 ItaliŽ: Carrefour introduceert nieuwe winkelconcepten
10-7-2018 Jan Linders krijgt supermarkt boven de rivieren
10-7-2018 Duitsland: Kaufhof en Karstadt beginnen joint venture
10-7-2018 Delhaize en Lidl Belgie sluiten uur eerder voor WK
10-7-2018 AGF Monitor week 27
9-7-2018 Avocado's zijn in Belgie flink duurder dan in Nederland
9-7-2018 Rewe ontwikkelt nieuw format
9-7-2018 Britse supers winnen zaak van cardbedrijven
9-7-2018 Rewe publiceert duurzaamheidsrapport 2017
6-7-2018 Prijzenvergelijking supermarkten in tijden van droogte
6-7-2018 Lidl zet in op Spaanse groenten en fruit
6-7-2018 2017: Beste jaar ooit voor Jan Linders
6-7-2018 VK: Lidl en Aldi blijven terrein winnen op Big Four
6-7-2018 Albert Heijn test maaltijdmuur
6-7-2018 Morrisons breidt bezorgdienst uit