Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Fruit at Work wil Nederlandse bedrijven laten kennismaken met gevarieerde fruitboxen

"We zijn klaar om de Nederlandse markt te veroveren"

Tholen - Een gezond en gevarieerd tussendoortje op het werk. Dat is waar de Belgische onderneming Fruit at Work in gelooft. Ze doen dat met op maat gemaakte fruitpakketten. Na een mooie groei op eigen bodem zijn de pijlen nu gericht op de Nederlandse markt. "Samen met lokale Nederlandse partners willen we snel en gevarieerd leveren over heel Nederland", zegt mede-zaakvoerder Yannick Aerts.

Klein begonnen
Zoals elke onderneming is ook Fruit at Work klein begonnen. Een tiental jaar geleden had vrijwel niemand van een fruitbox gehoord. In ScandinaviŽ is het concept al veel langer gekend. Maar was ook de Belgische markt klaar? "Daar heb ik niet aan getwijfeld", klinkt broer en mede-zaakvoerder Youri Aerts zelfverzekerd. "In 2008 bezocht ik bedrijf na bedrijf met een verhaal over de vele voordelen van fruit op het werk. Met succes! Eťn klant werden er twee, twee werden er vier, enzovoort." Om verder te groeien, schakelden beide broers een versnelling hoger met gerichte online e-mailcampagnes. Het resultaat? Een explosieve stijging van het aantal klanten. Ondertussen ontvangen meer dan 2.000 bedrijven in BelgiŽ een fruitbox van Fruit at Work.



Fruitboxen in heel Nederland

Yannick en Youri Aerts willen hun succesverhaal een internationaal tintje geven. "Vanaf het najaar breiden wij uit naar onze noorderburen. We willen onze fruitpakketten aanbieden in heel Nederland, dus niet enkel het zuiden." Hiervoor heeft Fruit at Work partnerships afgesloten met lokale partners. 'Vers en gevarieerd' is het motto. Men gebruikt zoveel mogelijk fruit uit eigen streek. Dat laat een snelle levering toe. "Want dat is cruciaal voor een lekkere smaak!", zegt Yannick. Klanten vinden in de fruitmanden minstens 8 fruitsoorten van premium kwaliteit. Inheemse basissoorten Ė zoals appelen en peren - worden aangevuld met de beste exoten. Die maken van elke levering een nieuwe ontdekkingstocht.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

"We hebben enkele belangrijke troeven", zegt Youri. "Naast kwaliteit en service spenderen we veel aandacht aan MVO. Daarin gaan we verder dan een boompje planten in Afrika of een goed doel steunen. We zijn bijvoorbeeld fairtrade gecertificeerd. Ook onze lokale boeren krijgen een vergoeding die hoger ligt dan de marktprijs. Daarnaast zetten we in op ecologisch transport. Meer dan 20% van onze leveringen gebeurt per fiets, terwijl onze medewerkers voornamelijk met hybride voertuigen rijden. Ecologie is ook bij onze verpakking van belang. We gebruiken gerecycleerde kartonnen dozen, vermijden secundaire verpakkingen (bv. cellofaan) en nemen zelf de verantwoordelijkheid over het afval op. Die verpakking gebeurt voor een groot deel in beschutte werkplaatsen."

Het vertrouwen van de Vlaamse overheid
Deze visie valt duidelijk in de smaak. In februari 2017 schreef de Vlaamse overheid een aanbesteding uit voor het leveren van fruitmanden. Minstens drie jaar lang zal Fruit at Work fruit bezorgen aan de Vlaamse agentschappen in heel Vlaanderen en Brussel. Youri Aerts leest voor uit het motivatieverslag van de jury: "Fruit at Work werd weerhouden omwille van de maatschappelijke initiatieven zoals de focus op tewerkstelling alsook de flexibele dienstverlening. Zo kunnen ze op ieder adres in BelgiŽ leveren vůůr 15u en tegen dezelfde prijs. Van de drie partijen die meestreden om dit contract, stak Fruit at Work er met kop en schouders bovenuit."

Voor meer informatie:
Fruit At Work
Senator A Jeurissenlaan 1016
3520 Zonhoven (BelgiŽ) 
T +32 (0) 11 82 58 44
F +32 (0) 11 82 58 43

Publicatiedatum: 10-7-2017
Auteur: Joost Verdult
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-7-2017 Extreem weer en aantrekkelijke mannen doen het goed op AGF
21-7-2017 "Professionaliseringsslag AGF-sector vereist steeds vaker ander type kandidaat"
21-7-2017 Prins Charles prijst True Cost Accounting project Eosta
21-7-2017 Europe Retail Packing Barendrecht gecertificeerd op hoogste niveau
20-7-2017 Veel online growshops doen zich voor als toeleverancier groente- en fruitteelt
20-7-2017 Onderzoek bevestigt fraude biologische certificering Pichuberry
20-7-2017 De Aldi Bistro trekt verder
19-7-2017 Vraag naar mosselgroenten weer terug op niveau
19-7-2017 GebrŁder Delahaye verkoopt Nederlandse en Duitse kasaardbeien
18-7-2017 San Miguel neemt Agricola Hoja Redonda over
17-7-2017 "Het verst met groente en fruit"
17-7-2017 Ierland: Bijzondere bladgroenten steeds populairder
13-7-2017 Tornado beschadigt Oostenrijkse land- en tuinbouw
13-7-2017 Lading groenten en fruit illegaal gedumpt
12-7-2017 Greenco weg bij DOOR
12-7-2017 "Het verhaal van de korte keten wint terrein"
12-7-2017 Plus doet ook mee in de race naar Emtť
11-7-2017 Aardbeienprijzen gehalveerd
11-7-2017 Centrale Markt Thessaloniki brengt afgekeurde agf naar voedselbanken
6-7-2017 Agro City introduceert groenten- en fruitveilen in Rusland