Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Linde Material Handling

Nieuw ondersteuningssystemen voor stapelaars

Twee jaar geleden lanceerde Linde Material Handling een slim ondersteuningssysteem voor heftrucks; de Linde Safety Pilot. Er is nu een vergelijkbare tool beschikbaar voor stapelaars. Het Linde Load Management systeem toont alle belangrijke ladingsgegevens aan de bestuurder door middel van een display, en grijpt in als de bestuurder fouten maakt die de veiligheid in gevaar brengen. Op die manier worden ongevallen die leiden tot letsel en beschadiging van goederen vermeden en wordt de interne materiaalstroom veiliger en efficiŽnter.



De masten van de Linde L14 tot L20, met een laadvermogen tussen de 1,4 en de 2,0 ton, kunnen goederen tot hoogtes boven de vijf meter tillen. Als een bestuurder het laadvermogen verkeerd inschat, kan dit al snel een veiligheidsrisico vormen voor hem en anderen in het magazijn. Magazijnmedewerkers moeten met behulp van schema's uitrekenen hoe hoog goederen geheven mogen worden. Dit is lastig wanneer het om grote en lange ladingen gaat. Bij geen of een verkeerde berekening, kan in het ergste geval de heftruck kantelen. Hetzelfde gevaar bestaat als bestuurders fouten maken tijdens het op-/afladen of tijdens het manoeuvreren, zoals wanneer een bestuurder gaat rijden terwijl de lading omhoog geheven is, of de disselboom in een te scherpe hoek wordt geplaatst.

Het Linde Load Management systeem biedt ondersteuning aan de bestuurder. Een groot gekleurd display toont de relevante informatie over het laadvermogen. Aan de ene kant het daadwerkelijke gewicht dat op de lepels ligt, aan de andere kant de huidige en maximaal toegestane hefhoogte. Daarnaast waarschuwt het systeem de bestuurder zodra de mast bijna het maximale laadvermogen heeft bereikt. In dat geval verschijnt er een geel waarschuwingssymbool op het display terwijl er een alarm afgaat. Als de bestuurder toch de lading blijft heffen, schakelt het systeem de heffunctie uit om een situatie waarin de veiligheid in het geding komt te voorkomen. Er verschijnt eveneens een waarschuwing op het display, die aangeeft dat de maximale laadcapaciteit overschreden is. Nu kan de bestuurder de mast niet verder heffen. Hij kan hem alleen laten zakken. Om echter situaties uit te sluiten waarin de mast bijvoorbeeld klem raakt met de lading in het rek meters boven de grond, kan het slotsysteem worden gedeactiveerd. Om dit te doen moet de bestuurder de waarschuwing expliciet bevestigen. Daarnaast verschijnt er een rood symbool op het display en wordt er herhaaldelijk een geluidssignaal afgespeeld om hem eraan te herinneren dat de maximale laadcapaciteit is overschreden.

Maar dat is niet alles. De exacte informatie over het laadgewicht en de heffingshoogte vormt niet alleen de basis voor een voortdurende berekening van het restdraagvermogen, maar dient ook om de versnelling en snelheid aan te passen, afhankelijk van de draaihoek, het laadgewicht en de heffingshoogte. Hierdoor kan de bestuurder de disselboom niet te veel draaien op hoge snelheid. Of te snel optrekken met een geheven lading, waardoor wordt voorkomen dat de heftruck onstabiel kan worden.

De Linde stapelaars L14 tot L20 zijn erg in trek als multi-inzetbare voertuigen voor magazijnen en platformapplicaties en behoren tot de meest populaire magazijntechnologie in het assortiment van Linde. De compacte afmetingen van het chassis, de lange, diepe en de aan het midden bevestigde disselboom met ergonomisch ontworpen besturingsonderdelen, de krachtige hefmotor en de hoge restlaadcapaciteit van de voertuigen kenmerken deze serie.

Voor meer informatie:
MotracLinde
Rondebeltweg 51
1329 BP Almere
T: +31 (0)88-7377800
F: +31 (0)88-7377801
www.motraclinde.nl

Publicatiedatum: 18-7-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-11-2017 Hapag-Lloyd zet milieuvriendelijke koelcontainers in
22-11-2017 Directe zeeroute naar Europa voor Braziliaans fruit
22-11-2017 Netto test trucks met duurzame CO2-koeltechnologie
22-11-2017 BelgiŽ gaat per 1 januari tol heffen op BE-combinaties
21-11-2017 Vandaag stakingsdag in Frankrijk
21-11-2017 File op A29 door tomaten op de weg
20-11-2017 Containers 30% koeler tijdens overzees transport met OTFLOW
20-11-2017 Brussels Airlines vervoert kwart meer vrachtvluchten van en naar Afrika
20-11-2017 Maersk wil lagere CO2 uitstoot scheepvaart
20-11-2017 "Kilometerheffing trucks snel invoeren voor effecten klimaat"
17-11-2017 Dreiging staking haven van Antwerpen
17-11-2017 Nieuwe witlof op weg
16-11-2017 Sectorplan succesvol: 2.600 nieuwe vrachtwagenchauffeurs
15-11-2017 AGF-sector kan met DHL voedselverspilling tegengaan
14-11-2017 Vijf manieren om brandstofkosten door personeel te beperken
14-11-2017 ALDI S‹D test alternatieve brandstoffen voor distributie
13-11-2017 Vertragingen AGF-transport vanwege stakingen CataloniŽ vallen mee
10-11-2017 Extra luchtvracht capaciteit positief voor Keniaanse groentenexport naar EU
9-11-2017 De vrachtwagen wordt steeds schoner
9-11-2017 "Continu ben ik op zoek naar nieuwe AGF-markten en -producten"