Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoverslag

Organic Produce Summit dankt succes aan goede vooruitzichten bio

Op 13 juli vond in Monterey, Californië, met groot succes voor de tweede maal de jaarlijks Organic Produce Summit plaats. Tijdens deze uitverkochte vakbeurs, presenteerden 120 producenten van bio-AGF hun producten aan zo'n 950 aanwezigen. Ruim 30 bedrijven staan al op de wachtlijst om in de toekomst ook aan deze vakbeurs deel te kunnen nemen.

Klik hier voor het fotoverslag



Millennials jagen biocategorie aan
Wat is het grote succes achter dit evenement? Het succes van de categorie weerspiegelt het succes van deze beurs," vertelt Matt Mandel van SunFed. Volgens Matt Seeley van de Organic Produce Summit komt de grote belangstelling voort uit het feit dat de biomarkt €12 miljard waard is en steeds verder in opkomst is. "We zien alleen maar kansen voor de toekomst," voegt hij er aan toe. "Retailers zijn op zoek naar een constante aanvoer van bioproducten van hoge kwaliteit en tijdens dit evenement kunnen zij in contact komen met leveranciers. De dynamiek van hoe mensen levensmiddelen inkopen verandert ook. Millennials zijn zich meer bewust van hun voeding en jagen deze categorie daarom ook echt aan," legt Seeley uit. 

Een aantal exposanten teelt uitsluitend bio-AGF maar voor de meesten vormt bio een uitbreiding op het conventionele productaanbod. Er werden naast de traditionele bioproducten ook nicheproducten gepresenteerd zoals biologische kokosnoten, papaja's, sappen en microgroenten. Het bedrijf Back to the Roots kwam als winnaar van de Organic Innovation presentatie uit de bus met een product dat kant-en-klaar is om thuis geteeld te worden. Back to the Roots heeft als doelstelling mensen weer bewust te maken van de oorsprong van voedingsproducten. 


De Westkust is het Mekka van de biocategorie
Exposanten omschreven de vakbeurs als 'buitengewoon' en 'fantastisch'. Op vrijdagochtend kon Seeley dan ook een heleboel complimenten in ontvangst nemen. "Ik ben zeer enthousiast over de reacties van sponsoren, exposanten en retailers," legt hij uit. "Mensen waarderen de kleinschalige opzet en de dynamische sfeer." Het organiseren van een beurs in Californië is een voor de hand liggende keuze omdat met name de Westkust het Mekka van de biocategorie is," laat Mayra Veazquez van Organics Unlimited weten. 

Klik hier voor het fotoverslag
Publicatiedatum: