Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Fotoverslag

Organic Produce Summit dankt succes aan goede vooruitzichten bio

Op 13 juli vond in Monterey, Californië, met groot succes voor de tweede maal de jaarlijks Organic Produce Summit plaats. Tijdens deze uitverkochte vakbeurs, presenteerden 120 producenten van bio-AGF hun producten aan zo'n 950 aanwezigen. Ruim 30 bedrijven staan al op de wachtlijst om in de toekomst ook aan deze vakbeurs deel te kunnen nemen.  

Klik hier voor het fotoverslag



Millennials jagen biocategorie aan
Wat is het grote succes achter dit evenement? Het succes van de categorie weerspiegelt het succes van deze beurs," vertelt Matt Mandel van SunFed. Volgens Matt Seeley van de Organic Produce Summit komt de grote belangstelling voort uit het feit dat de biomarkt €12 miljard waard is en steeds verder in opkomst is. "We zien alleen maar kansen voor de toekomst," voegt hij er aan toe. "Retailers zijn op zoek naar een constante aanvoer van bioproducten van hoge kwaliteit en tijdens dit evenement kunnen zij in contact komen met leveranciers. De dynamiek van hoe mensen levensmiddelen inkopen verandert ook. Millennials zijn zich meer bewust van hun voeding en jagen deze categorie daarom ook echt aan," legt Seeley uit. 

Een aantal exposanten teelt uitsluitend bio-AGF maar voor de meesten vormt bio een uitbreiding op het conventionele productaanbod. Er werden naast de traditionele bioproducten ook nicheproducten gepresenteerd zoals biologische kokosnoten, papaja's, sappen en microgroenten. Het bedrijf Back to the Roots kwam als winnaar van de Organic Innovation presentatie uit de bus met een product dat kant-en-klaar is om thuis geteeld te worden. Back to the Roots heeft als doelstelling mensen weer bewust te maken van de oorsprong van voedingsproducten. 


De Westkust is het Mekka van de biocategorie
Exposanten omschreven de vakbeurs als 'buitengewoon' en 'fantastisch'. Op vrijdagochtend kon Seeley dan ook een heleboel complimenten in ontvangst nemen. "Ik ben zeer enthousiast over de reacties van sponsoren, exposanten en retailers," legt hij uit. "Mensen waarderen de kleinschalige opzet en de dynamische sfeer." Het organiseren van een beurs in Californië is een voor de hand liggende keuze omdat met name de Westkust het Mekka van de biocategorie is," laat Mayra Veazquez van Organics Unlimited weten. 

Klik hier voor het fotoverslag

Publicatiedatum: 18-7-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-11-2017 Spaanse en Italiaanse exporteurs en lokale telers op Horti China in Shanghai
23-11-2017 Chili promoot blauwe bessen, druiven, appelen en biologische producten op APS
23-11-2017 Kleinschalige vakbeurs FuturPera staat bol van innovaties
22-11-2017 Klimaat belangrijkste onderwerp voor fruittelers bij Obstbautage 2018
21-11-2017 Trends op Food Matters Live 2017
21-11-2017 AGF'ers doen kennis op tijdens keurmeestersseminar
21-11-2017 Vandaag is het zover: De AGF-Kennis(sen)dag 2017
21-11-2017 Teboza present op expoSE in Karlsruhe
20-11-2017 Belangrijke informatie AGF-Kennis(sen)dag voor deelnemers morgen
20-11-2017 Fotoreportage Amsterdam Produce Show
20-11-2017 Fico Eataly World: 's Werelds grootste agri-food park
17-11-2017 Oekraïense champignonsector blikt vooruit op toekomst
17-11-2017 Kwaliteit boven kwantiteit op Amsterdam Produce Show
17-11-2017 Introductie gouden sponsor AGF-Kennis(sen)dag: Dailyfresh Logistics
17-11-2017 Fotoreportage: Nederlandse AGF-inbreng op de Nordic Organic Food Fair
17-11-2017 350 bezoekers op Kennisdag fruit in Wageningen
16-11-2017 Introductie gouden sponsor AGF-Kennis(sen)dag: RPO ICT Solutions
15-11-2017 +Nature's Pride, Nico de Jong, Bel'Export, Nedato, Exsa, Hoofdman Roodzant
14-11-2017 De laatste plaatsen vrij voor AGF-handelaren!
13-11-2017 Nog 1 week voor de AGF-Kennis(sen)dag: vol = vol