Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Fotoverslag

Organic Produce Summit dankt succes aan goede vooruitzichten bio

Op 13 juli vond in Monterey, Californië, met groot succes voor de tweede maal de jaarlijks Organic Produce Summit plaats. Tijdens deze uitverkochte vakbeurs, presenteerden 120 producenten van bio-AGF hun producten aan zo'n 950 aanwezigen. Ruim 30 bedrijven staan al op de wachtlijst om in de toekomst ook aan deze vakbeurs deel te kunnen nemen.  

Klik hier voor het fotoverslag



Millennials jagen biocategorie aan
Wat is het grote succes achter dit evenement? Het succes van de categorie weerspiegelt het succes van deze beurs," vertelt Matt Mandel van SunFed. Volgens Matt Seeley van de Organic Produce Summit komt de grote belangstelling voort uit het feit dat de biomarkt €12 miljard waard is en steeds verder in opkomst is. "We zien alleen maar kansen voor de toekomst," voegt hij er aan toe. "Retailers zijn op zoek naar een constante aanvoer van bioproducten van hoge kwaliteit en tijdens dit evenement kunnen zij in contact komen met leveranciers. De dynamiek van hoe mensen levensmiddelen inkopen verandert ook. Millennials zijn zich meer bewust van hun voeding en jagen deze categorie daarom ook echt aan," legt Seeley uit. 

Een aantal exposanten teelt uitsluitend bio-AGF maar voor de meesten vormt bio een uitbreiding op het conventionele productaanbod. Er werden naast de traditionele bioproducten ook nicheproducten gepresenteerd zoals biologische kokosnoten, papaja's, sappen en microgroenten. Het bedrijf Back to the Roots kwam als winnaar van de Organic Innovation presentatie uit de bus met een product dat kant-en-klaar is om thuis geteeld te worden. Back to the Roots heeft als doelstelling mensen weer bewust te maken van de oorsprong van voedingsproducten. 


De Westkust is het Mekka van de biocategorie
Exposanten omschreven de vakbeurs als 'buitengewoon' en 'fantastisch'. Op vrijdagochtend kon Seeley dan ook een heleboel complimenten in ontvangst nemen. "Ik ben zeer enthousiast over de reacties van sponsoren, exposanten en retailers," legt hij uit. "Mensen waarderen de kleinschalige opzet en de dynamische sfeer." Het organiseren van een beurs in Californië is een voor de hand liggende keuze omdat met name de Westkust het Mekka van de biocategorie is," laat Mayra Veazquez van Organics Unlimited weten. 

Klik hier voor het fotoverslag

Publicatiedatum: 18-7-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-2-2018 Pastinaak-stamppot wint de Stamppotbokaal
20-2-2018 Ecuador organiseert belangrijk bananenevenement
20-2-2018 Al 100 deelnemers voor eerste editie Tropical Fruit Congress
16-2-2018 Innovatieve verkoopideeën voor groenten en fruit
14-2-2018 Een goede start voor je spruit begint bij de wortel
13-2-2018 BelOrta viert 5-jarig jubileum
13-2-2018 5 april kick off verkoopseizoen asperges
13-2-2018 Inspiratiesessie platform online sales activiteiten
12-2-2018 Fotoreportages Fruit Logistica 2018
7-2-2018 Nieuwe weeg- en verpakkingsmachine
7-2-2018 Perendag: 28 juni 2018
6-2-2018 Nederlandse en Belgische standhouders Fruit Logistica 2018
6-2-2018 Zuidkoop met 106 medewerkers en 38 trailers naar Berlijn
5-2-2018 Tuinbouw Zimbabwe krijgt nieuwe vakbeurs
2-2-2018 Programma AGF Trendcafé 2018 bekend
1-2-2018 Hotelkamer beschikbaar in Berlijn volgende week
1-2-2018 Volgende week sneeuw, kies voor een makkelijke reis naar de Fruit Logistica
31-1-2018 Has Food Experience trekt ruim 1500 bezoekers
31-1-2018 Belgische exporteurs mikken op Dubai
30-1-2018 Polymer Logistics presenteert innovatieve merchandisingproducten