Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Grootste order lithium-ion heftrucks ooit naar Jungheinrich

Jungheinrich heeft een recordbestelling ontvangen voor meer dan 1.000 magazijntrucks met lithium-ion techniek. De bestelling is wereldwijd de grootste order ooit voor lithium-ion trucks en de grootste opdracht in de geschiedenis van Jungheinrich. De internationale klant van Jungheinrich, die voorlopig anoniem wil blijven, zal de machines inzetten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, ItaliŽ en Duitsland.



Meer dan 700 van de ruim 1.000 machines betreft verticale orderpickers die in smalle gangen zullen worden ingezet. "Jungheinrich is de onbetwiste nummer ťťn op het gebied van hef- en magazijntrucks met lithium-ion accu", zegt Lars Brzoska, binnen de Raad van Bestuur van Jungheinrich verantwoordelijk voor verkoop en marketing. "Deze opdracht is een mijlpaal voor de elektrotractie en onderstreept tegelijk onze voorsprong op het gebied van lithium-ion techniek."

Jungheinrich is met zijn fabriek in Norderstedt (nabij Hamburg) tot op heden de enige heftruckfabrikant die zelf zijn lithium-ion accu's produceert. Lithium-ion techniek verhoogt de prestaties van intern transportmiddelen substantieel ten opzichte van conventionele loodzuur accu's. De lithium-ion accu's van Jungheinrich zijn uitgerust met een controller en kunnen zodoende communiceren met zowel de hef- of magazijntruck als met de acculader.

300% groei per jaar
De fabrikant heeft de verkopen van lithium-ion materieel sinds 2014 elk jaar met 300% zien toenemen. Gezien de sterke wereldwijde vraag heeft Jungheinrich dan ook besloten om haar productiecapaciteit verder uit te breiden. "Van geen ander heftruckmerk zijn er zoveel lithium-ion machines in gebruik. Wij zijn dan ook de enige die alles zelf kunnen aanbieden - van Li-ion acculader tot aan Li-ion accu en natuurlijk de zij-aan-zij ontwikkelde hef- en magazijntrucks. Met de kracht van lithium-ion accu's wordt het mogelijk om toepassingen te elektrificeren waar nu nog diesel- en LPG-machines worden ingezet", legt Brzoska uit.

Naast die extra kracht zijn lithium-ion accu's ook onderhoudsvrij, kennen ze kortere laadtijden en hebben ze een zeer lange levensduur. De korte laadtijden en het feit dat tussenladingen niet schadelijk zijn, maakt een nagenoeg continu gebruik haalbaar in 24-uurs operaties. Het tijdrovende wisselen van accu's is niet meer nodig, het aanschaffen van kostbare wisselaccu's vervalt en ook wisselapparatuur is overbodig. Omdat tijdens het laden van de volledig gesloten lithium-ion accu's geen gassen vrijkomen, vervallen bovendien randvoorwaarden als speciale acculaadstations en afzuiginstallaties.

Voor meer informatie:
Peter Trimp
marketing@jungheinrich.nl

Publicatiedatum: 7-8-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-11-2017 Hapag-Lloyd zet milieuvriendelijke koelcontainers in
22-11-2017 Directe zeeroute naar Europa voor Braziliaans fruit
22-11-2017 Netto test trucks met duurzame CO2-koeltechnologie
22-11-2017 BelgiŽ gaat per 1 januari tol heffen op BE-combinaties
21-11-2017 Vandaag stakingsdag in Frankrijk
21-11-2017 File op A29 door tomaten op de weg
20-11-2017 Containers 30% koeler tijdens overzees transport met OTFLOW
20-11-2017 Brussels Airlines vervoert kwart meer vrachtvluchten van en naar Afrika
20-11-2017 Maersk wil lagere CO2 uitstoot scheepvaart
20-11-2017 "Kilometerheffing trucks snel invoeren voor effecten klimaat"
17-11-2017 Dreiging staking haven van Antwerpen
17-11-2017 Nieuwe witlof op weg
16-11-2017 Sectorplan succesvol: 2.600 nieuwe vrachtwagenchauffeurs
15-11-2017 AGF-sector kan met DHL voedselverspilling tegengaan
14-11-2017 Vijf manieren om brandstofkosten door personeel te beperken
14-11-2017 ALDI S‹D test alternatieve brandstoffen voor distributie
13-11-2017 Vertragingen AGF-transport vanwege stakingen CataloniŽ vallen mee
10-11-2017 Extra luchtvracht capaciteit positief voor Keniaanse groentenexport naar EU
9-11-2017 De vrachtwagen wordt steeds schoner
9-11-2017 "Continu ben ik op zoek naar nieuwe AGF-markten en -producten"