Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Grootste order lithium-ion heftrucks ooit naar Jungheinrich

Jungheinrich heeft een recordbestelling ontvangen voor meer dan 1.000 magazijntrucks met lithium-ion techniek. De bestelling is wereldwijd de grootste order ooit voor lithium-ion trucks en de grootste opdracht in de geschiedenis van Jungheinrich. De internationale klant van Jungheinrich, die voorlopig anoniem wil blijven, zal de machines inzetten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Duitsland.



Meer dan 700 van de ruim 1.000 machines betreft verticale orderpickers die in smalle gangen zullen worden ingezet. "Jungheinrich is de onbetwiste nummer één op het gebied van hef- en magazijntrucks met lithium-ion accu", zegt Lars Brzoska, binnen de Raad van Bestuur van Jungheinrich verantwoordelijk voor verkoop en marketing. "Deze opdracht is een mijlpaal voor de elektrotractie en onderstreept tegelijk onze voorsprong op het gebied van lithium-ion techniek."

Jungheinrich is met zijn fabriek in Norderstedt (nabij Hamburg) tot op heden de enige heftruckfabrikant die zelf zijn lithium-ion accu's produceert. Lithium-ion techniek verhoogt de prestaties van intern transportmiddelen substantieel ten opzichte van conventionele loodzuur accu's. De lithium-ion accu's van Jungheinrich zijn uitgerust met een controller en kunnen zodoende communiceren met zowel de hef- of magazijntruck als met de acculader.

300% groei per jaar
De fabrikant heeft de verkopen van lithium-ion materieel sinds 2014 elk jaar met 300% zien toenemen. Gezien de sterke wereldwijde vraag heeft Jungheinrich dan ook besloten om haar productiecapaciteit verder uit te breiden. "Van geen ander heftruckmerk zijn er zoveel lithium-ion machines in gebruik. Wij zijn dan ook de enige die alles zelf kunnen aanbieden - van Li-ion acculader tot aan Li-ion accu en natuurlijk de zij-aan-zij ontwikkelde hef- en magazijntrucks. Met de kracht van lithium-ion accu's wordt het mogelijk om toepassingen te elektrificeren waar nu nog diesel- en LPG-machines worden ingezet", legt Brzoska uit.

Naast die extra kracht zijn lithium-ion accu's ook onderhoudsvrij, kennen ze kortere laadtijden en hebben ze een zeer lange levensduur. De korte laadtijden en het feit dat tussenladingen niet schadelijk zijn, maakt een nagenoeg continu gebruik haalbaar in 24-uurs operaties. Het tijdrovende wisselen van accu's is niet meer nodig, het aanschaffen van kostbare wisselaccu's vervalt en ook wisselapparatuur is overbodig. Omdat tijdens het laden van de volledig gesloten lithium-ion accu's geen gassen vrijkomen, vervallen bovendien randvoorwaarden als speciale acculaadstations en afzuiginstallaties.

Voor meer informatie:
Peter Trimp
marketing@jungheinrich.nl

Publicatiedatum: 7-8-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Zwaar vervoer op waterstof de toekomst?
22-2-2018 Netto Marken-Discount test duurzame CO2-transporttechnologie
22-2-2018 Kortere reistijd vanwege afnemend poolijs
21-2-2018 Verkeersintensiteit nauwelijks toegenomen sinds 2015
21-2-2018 Nieuwe kade voor verdere groei Stena Line
20-2-2018 Allers Bedrijfswagens Venlo levert nieuwe DAF aan Kempen Transport
20-2-2018 Kingtrans wilt zich meer richten op AGF transport
19-2-2018 Maersk bestelt nog twee zeereuzen
19-2-2018 Plus verduurzaamt wagenpark met dubbeldekstrailers
19-2-2018 Moeten chauffeurs de weg op tijdens een storm?
16-2-2018 Russen achter cyberaanval Maersk en APM Terminals
15-2-2018 Rotterdamse haven ziet containeroverslag sterk groeien
14-2-2018 Is de trolley-truck het vervoermiddel van de toekomst?
14-2-2018 DB Schenker brengt eerste Chinese AGF-trein naar Moskou
13-2-2018 "Wij gaan het transport van vloeistoffen veranderen"
12-2-2018 Port of Antwerp mikt op 10 miljoen ton overslag
12-2-2018 Kansen voor peren per trein naar China
12-2-2018 Prins Transport bereikt akkoord overname Müller Fresh Food Logistics
7-2-2018 Met analyseren hele van big data is hele keten te verbeteren
6-2-2018 Groei in containervervoer Rotterdam