Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Grootste order lithium-ion heftrucks ooit naar Jungheinrich

Jungheinrich heeft een recordbestelling ontvangen voor meer dan 1.000 magazijntrucks met lithium-ion techniek. De bestelling is wereldwijd de grootste order ooit voor lithium-ion trucks en de grootste opdracht in de geschiedenis van Jungheinrich. De internationale klant van Jungheinrich, die voorlopig anoniem wil blijven, zal de machines inzetten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Duitsland.



Meer dan 700 van de ruim 1.000 machines betreft verticale orderpickers die in smalle gangen zullen worden ingezet. "Jungheinrich is de onbetwiste nummer één op het gebied van hef- en magazijntrucks met lithium-ion accu", zegt Lars Brzoska, binnen de Raad van Bestuur van Jungheinrich verantwoordelijk voor verkoop en marketing. "Deze opdracht is een mijlpaal voor de elektrotractie en onderstreept tegelijk onze voorsprong op het gebied van lithium-ion techniek."

Jungheinrich is met zijn fabriek in Norderstedt (nabij Hamburg) tot op heden de enige heftruckfabrikant die zelf zijn lithium-ion accu's produceert. Lithium-ion techniek verhoogt de prestaties van intern transportmiddelen substantieel ten opzichte van conventionele loodzuur accu's. De lithium-ion accu's van Jungheinrich zijn uitgerust met een controller en kunnen zodoende communiceren met zowel de hef- of magazijntruck als met de acculader.

300% groei per jaar
De fabrikant heeft de verkopen van lithium-ion materieel sinds 2014 elk jaar met 300% zien toenemen. Gezien de sterke wereldwijde vraag heeft Jungheinrich dan ook besloten om haar productiecapaciteit verder uit te breiden. "Van geen ander heftruckmerk zijn er zoveel lithium-ion machines in gebruik. Wij zijn dan ook de enige die alles zelf kunnen aanbieden - van Li-ion acculader tot aan Li-ion accu en natuurlijk de zij-aan-zij ontwikkelde hef- en magazijntrucks. Met de kracht van lithium-ion accu's wordt het mogelijk om toepassingen te elektrificeren waar nu nog diesel- en LPG-machines worden ingezet", legt Brzoska uit.

Naast die extra kracht zijn lithium-ion accu's ook onderhoudsvrij, kennen ze kortere laadtijden en hebben ze een zeer lange levensduur. De korte laadtijden en het feit dat tussenladingen niet schadelijk zijn, maakt een nagenoeg continu gebruik haalbaar in 24-uurs operaties. Het tijdrovende wisselen van accu's is niet meer nodig, het aanschaffen van kostbare wisselaccu's vervalt en ook wisselapparatuur is overbodig. Omdat tijdens het laden van de volledig gesloten lithium-ion accu's geen gassen vrijkomen, vervallen bovendien randvoorwaarden als speciale acculaadstations en afzuiginstallaties.

Voor meer informatie:
Peter Trimp
marketing@jungheinrich.nl

Publicatiedatum: 7-8-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-7-2018 Raad van State: Blankenburgverbinding mag er komen
18-7-2018 Haven van Antwerpen breekt records met beste halfjaar ooit
18-7-2018 Oprit A12 Rotterdam-Den Haag bij Gouda blijft behouden
18-7-2018 Afsluiting Rotterdamse Maastunnel
18-7-2018 Panalpina Perishables Network breidt uit naar Zuid-Afrika
17-7-2018 PostNL breidt foodbezorging uit naar ochtend
16-7-2018 Meer ongelukken met vrachtauto’s
13-7-2018 Nieuw optisch waarschuwingssysteem ontwikkeld voor transportvoertuigen
13-7-2018 Komend weekend rijverbod in Frankrijk
12-7-2018 HelloFresh opent dc in Bleiswijk
12-7-2018 TLN: Maak appen achter het stuur onmogelijk
11-7-2018 België de mist in met boetes voor ontbreken CMR
10-7-2018 Vertragingen in haven van Felixstowe na installatie nieuw besturingssysteem
10-7-2018 Tonny Koster (Scelta Products) wint Linde HeftruckCup 2018
9-7-2018 Dinsdag kans op gladde wegen door regen
9-7-2018 Franse containergigant CMA CGM stopt vanwege regering Trump in Iran
9-7-2018 Indiase politicus treft mangoboom aan midden op de snelweg
9-7-2018 Italië zou een voorbeeld moeten nemen aan Nederland
9-7-2018 North Sea Port kent beste halfjaar ooit voor goederenoverslag
9-7-2018 Spanje: meer dan 10.000 chauffeurs nodig voor internationaal transport