Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Discounter wil samen met leveranciers groeien

"Uiteindelijk is Lidl geen bio-winkel"

Tholen - "Biologisch hoeft niet duur te zijn", zo luidt de mening van Sanne Bogaarts, manager Corporate Social Responsibility bij Lidl Nederland. "Ons uitgangspunt is om producten van de beste kwaliteit te bieden voor een Lidl-prijs. We hebben 400 filialen en daardoor kunnen we bioproducten tegen een lagere prijs aanbieden. Bij prijsvergelijkingen moet men ook meer rekening houden met de verschillen tussen de winkelformules. In andere winkels draait het meer om de merken en liggen er van bepaalde producten soms wel 20 varianten in het schap. Bij ons is de keuze heel overzichtelijk en de omloopsnelheid relatief hoog. En we verkopen uitsluitend bioproducten onder ons eigen merk Bio Organic."
 

In de winkel is sinds vorig jaar deze 'biometer' te vinden: een schap speciaal gereserveerd voor biologische groenten en fruit.

Ekoplaza zet grote vraagtekens bij het prijsbeeld dat Lidl uitdraagt in het bio-assortiment. Hans van Mierlo, marketingmanager van Ekoplaza/Udea zei in zijn presentatie tijdens de BioBorrel op 22 juni dat Lidl een prijsbeeld neerzet dat niet kan. "Inmiddels is Ekoplaza dan ook ongewenst in een prijsdiscussie terechtgekomen. Er is immers altijd wel iemand die het goedkoper kan, maar of dat goed is…", aldus Hans. Hoe kijkt Lidl naar deze kritiek? "Wij gaan uit van onze eigen kracht. We willen de klant verrassen en als zij in toenemende mate voor bioproducten gaan, dan bieden we dat. Uiteindelijk zijn wij geen biowinkel, maar is het aanbod een mooie aanvulling op ons assortiment."

Lidl Nederland koopt veel van de producten zelf in, vertelt ze. "Waar mogelijk komen de producten van eigen bodem. We willen dat onze klanten volop van het Nederlandse seizoen kunnen genieten. Lidl werkt veelal met vaste leveranciers. We bieden de producten tegen discounterprijzen aan, maar daarbij geldt dat de inkoop- en verkoopprijs los van elkaar staan. Lidl is een winkel met een overzichtelijk assortiment en we proberen het beste voor een goede prijs aan te bieden. Daarbij zijn wij net zo afhankelijk van de leveranciers als zij van ons. Daarom willen we graag samen met hen groeien en verduurzamen."
 
Voor meer informatie:
Lidl Nederland
Havenstraat 71
1271 AD Huizen
035 5287400
persvoorlichting@lidl.nl
www.lidl.nl

Publicatiedatum: 23-8-2017
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-11-2017 Minder ruimte voor vrije handel in komende jaren
23-11-2017 Ketensamenwerking verduurzaamt AGF-schap AH
23-11-2017 Ocado gebruikt robots en cloud-technologie
23-11-2017 Aantal betaalmethoden gaat snel groeien: wat betekent dit voor de retailer?
23-11-2017 Britse supermarktketen Tesco mag fuseren met Booker
22-11-2017 Spar verdubbelt mogelijk winkelnetwerk in Albanië
21-11-2017 Documentaire: Zo koopt een supermarkt verse producten in
21-11-2017 SPAR wil meer franchisenemers werven
21-11-2017 Prijs AGF-hardlopers flink omhoog
21-11-2017 Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter Sun Art Retail Group
20-11-2017 Spar opent vestiging in Wales
17-11-2017 Spar introduceert gezondheids-app
16-11-2017 "Jumbo City doet het in korte tijd al beter dan AH To Go"
16-11-2017 Britse supermarkt-inflatie op hoogste niveau sinds 4 jaar
16-11-2017 Lokaal, Max Havelaar en bio in Zwitserse supermarkt
16-11-2017 "Online verkoop supermarkten faalt"
15-11-2017 Jumbo opent eerste gemakswinkel op station Eindhoven
15-11-2017 Arrestatie na spelden tussen groenten bij Vomar
15-11-2017 Carrefour stelt investeerders gerust over herstelplan
15-11-2017 Albert Heijn Dronten beste Elstar-supermarkt