Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Discounter wil samen met leveranciers groeien

"Uiteindelijk is Lidl geen bio-winkel"

Tholen - "Biologisch hoeft niet duur te zijn", zo luidt de mening van Sanne Bogaarts, manager Corporate Social Responsibility bij Lidl Nederland. "Ons uitgangspunt is om producten van de beste kwaliteit te bieden voor een Lidl-prijs. We hebben 400 filialen en daardoor kunnen we bioproducten tegen een lagere prijs aanbieden. Bij prijsvergelijkingen moet men ook meer rekening houden met de verschillen tussen de winkelformules. In andere winkels draait het meer om de merken en liggen er van bepaalde producten soms wel 20 varianten in het schap. Bij ons is de keuze heel overzichtelijk en de omloopsnelheid relatief hoog. En we verkopen uitsluitend bioproducten onder ons eigen merk Bio Organic."
 

In de winkel is sinds vorig jaar deze 'biometer' te vinden: een schap speciaal gereserveerd voor biologische groenten en fruit.

Ekoplaza zet grote vraagtekens bij het prijsbeeld dat Lidl uitdraagt in het bio-assortiment. Hans van Mierlo, marketingmanager van Ekoplaza/Udea zei in zijn presentatie tijdens de BioBorrel op 22 juni dat Lidl een prijsbeeld neerzet dat niet kan. "Inmiddels is Ekoplaza dan ook ongewenst in een prijsdiscussie terechtgekomen. Er is immers altijd wel iemand die het goedkoper kan, maar of dat goed is…", aldus Hans. Hoe kijkt Lidl naar deze kritiek? "Wij gaan uit van onze eigen kracht. We willen de klant verrassen en als zij in toenemende mate voor bioproducten gaan, dan bieden we dat. Uiteindelijk zijn wij geen biowinkel, maar is het aanbod een mooie aanvulling op ons assortiment."

Lidl Nederland koopt veel van de producten zelf in, vertelt ze. "Waar mogelijk komen de producten van eigen bodem. We willen dat onze klanten volop van het Nederlandse seizoen kunnen genieten. Lidl werkt veelal met vaste leveranciers. We bieden de producten tegen discounterprijzen aan, maar daarbij geldt dat de inkoop- en verkoopprijs los van elkaar staan. Lidl is een winkel met een overzichtelijk assortiment en we proberen het beste voor een goede prijs aan te bieden. Daarbij zijn wij net zo afhankelijk van de leveranciers als zij van ons. Daarom willen we graag samen met hen groeien en verduurzamen."
 
Voor meer informatie:
Lidl Nederland
Havenstraat 71
1271 AD Huizen
035 5287400
persvoorlichting@lidl.nl
www.lidl.nl

Publicatiedatum: 23-8-2017
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-5-2018 Boodschappen doen in 2025
25-5-2018 Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai
24-5-2018 "Voedsel alweer weggegeven voor dumpprijzen"
24-5-2018 Aldi en Lidl zijn meest dynamische ketens van Portugal
24-5-2018 Norma breidt gezond groenten en fruit merkassortiment steeds verder uit
24-5-2018 Tesco verwijdert onduidelijke houdbaarheidsdata
23-5-2018 Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten
23-5-2018 Topomzet supermarkten door lang Pinksterweekend
23-5-2018 “PlanetProof dwingt handel tot meer transparantie”
22-5-2018 Vraagtekens bij fusie tussen Sainsbury's en Asda
22-5-2018 Walmart ziet online verkoop stijgen
22-5-2018 Marks & Spencer sluit winkels
22-5-2018 AGF Monitor week 20
22-5-2018 Co-op haalt "last-minute" groenten en fruit uit schappen
22-5-2018 Deense supermarktketen Rema 1000 verkoopt lelijke groenten
22-5-2018 Denemarken: Dagligbrugsen biedt alles voor een gezonde maaltijd
18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies