Mededelingen

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Australische telers starten zes maanden durende handelstour

Een groep van meer dan 200 Australische fruit-, groenten- en notenproducenten en afgevaardigden zijn vorige week in Hong Kong geweest om hun producten te presenteren op het grootste tuinbouwevenement in Azië. Dit evenement markeert voor deze groep daarnaast het begin van een zes maanden durende handelstour door Azië en het Midden-Oosten.

De groep opent vandaag samen met Hort Innovation officieel het nieuwe 'Taste Australia' paviljoen op Asia Fruit Logistica. Gedurende het driedaagse evenement kan de groep zich presenteren voor meer dan 11.000 belangrijke importeurs uit 74 landen. De algemeen directeur van Hort Innovation, John Lloyd, zei dat de groep enthousiast is over hun aanwezigheid bij Asia Fruit Logistica, vooral nu de exportpositie van Australië zo goed is. "We brengen Taste Australia nu voor de eerste keer op de wereldmarkt. Bovendien presenteren we nu meer producten dan ooit tevoren, samen met een recordaantal telers en afgevaardigden uit de sector," zegt hij. 

"Ons 'Taste Australia' paviljoen bij Asia Fruit Logistica is enorm– bijna 500m2. Onze presentaties bij evenement in Dubai, Beijing en Tokio zullen ook ontzettend groot zijn. "Hiernaast doet Hort Innovation investeringen in onderzoek en ontwikkeling van handelsactiviteiten. Deze investeringen bedragen dit jaar maar liefst $10,5 miljoen (bijna €8,8 miljoen) en dit zal volgend jaar nog meer zijn. "


De voorzitter van Hort Innovation, Selwyn Snell, en deelnemer aan de Asia Fruit Logisitica voor de Fresh Produce Group, Meg Mason

Lloyd geeft aan dat de export van Australische teeltproducten het laatste jaar sterk is toegenomen. Zo is de export van macadamianoten met maar liefst 66% gestegen, druiven met 53%, mandarijnen met 54% en sinaasappelen met 40%. Het doel is dat deze handelstour kan voortborduren op dit succes. Volgens Lloyd helpt 'Taste Australia' de teeltproducten van het land te presenteren als hoogwaardige producten van uitstekende kwaliteit dankzij het gebruik van technologie, wetenschap en innovaties. "We hebben een duidelijke boodschap voor importeurs in Azië en het Midden-Oosten: Australië heeft tal van hoogwaardige producten en we willen heel graag zaken doen."

Asia Fruit Logistica is het enige handelsevenement in Azië dat specifiek op groenten en fruit gericht is. Naast dat op dit evenement veel belangrijke importeurs zijn, kunnen telers ook waardevolle informatie op doen bij Hong Kongs belangrijkste teeltbedrijven die op het evenement zijn. Om langdurige handelsrelaties mogelijk te maken worden telers ook voorgesteld aan de belangrijkste medewerkers van de Aziatische groenten - en fruitmarkten. Daarnaast kunnen ze uitgenodigd worden door bedrijven om te kijken of een handelsrelatie mogelijk zou kunnen zijn. Deze activiteiten worden geleid door Hort Innovation en gesteund door Austrade. 

Taste Australia is vorige maand in Sydney gelanceerd als onderdeel van het initiatief om de handelssector nieuw leven in te blazen. Deze nieuwe initiatieven bestaan uit het deelnemen aan evenementen, zoals het Asia Fruit Logisitica en de er op volgende handelstour en campagnes waar het Taste Australia symbool zal worden gebruikt. Voor meer informatie, ga naar de Hort Innovation website. Telers, exporteurs en vertegenwoordigers van de sector die graag willen deelnemen aan de handelsactiviteiten van Hort Innovation kunnen Julie Willis een e-mail sturen op julie.willis@horticulture.com.au of per telefoon bereiken op 0404 392 311.

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018