Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Jack Aartsen over 110 jaar Aartsenfruit:

"De snelle groei van de afgelopen drie jaar heb ik niet eerder meegemaakt"

Tholen - Aartsenfruit viert vandaag haar 110-jarig jubileum. Alle relaties zijn vandaag welkom voor een kop cappuccino en wat lekkers. Ook wij gingen vanmorgen even langs op het hoofdkantoor in Breda en spraken met algemeen directeur Jack Aartsen, die zelf 35 van de 110 jaar bij Aartsenfruit betrokken is, over het verleden en vooral de toekomst. Gevraagd naar de mijlpalen van de afgelopen 110 jaar, noemt Jack in het algemeen de wisseling van de wacht tussen de generaties, zijn besluit om in 2002 Aartsenfruit voor 100% terug te kopen en het 100-jarig bestaan. "Maar in de basis heb ik een hekel aan terugkijken. Wij kijken elke dag vooruit!"



Gelukkig is er ook genoeg vooruit te blikken. "De afgelopen drie jaar hebben we een groei gerealiseerd, die ik in de 35 jaar ervoor nooit heb meegemaakt. Dat vraagt wel wat van de organisatie. Deze maand is onze vestiging in Hong Kong verhuisd naar een nieuwe vestiging en voor de vestigingen in Breda en Venlo gaan we achtereenvolgens de loods en het kantoor uitbreiden", vertelt Jack. "Ik ben er trots op dat we op alle vier de vestigingen groei hebben laten zien. Juist die groei in de breedte is de kracht van Aartsenfruit."



Gevraagd naar een verklaring voor de groei, antwoordt Jack: "We hebben geen rare dingen gedaan en zijn heel duidelijk in wat wij doen binnen de organisatie. Zo maken we duidelijke keuzes, die tegen de landelijke trend in gaan. We beleveren bijvoorbeeld geen supermarkten en exporteren zelf niet. Maar in wat we doen, proberen we wel heel erg goed te zijn. Die duidelijkheid is binnen de hele organisatie af te zien. Ook in de crisisjaren maakten we met deze visie al een groei door en die zet zich nu in een versneld tempo door."



Een neveneffect van de snelle groei is de noodzaak om meer mensen aan de organisatie te binden. "Aartsenfruit hangt en staat bij haar mensen. De eerste prioriteit voor ons is nu om de organisatie op een hoger niveau te krijgen. Daarom werven we al zes maanden volop goede, nieuwe mensen en dat is een hele lastige opgave."



www.aartsenfruit.com


Publicatiedatum: 18-9-2017
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Van supermarktinkoper naar leverancier
20-7-2018 REO Veiling zet met Fine Fleur sterk in op zachtfruit
20-7-2018 "We hebben geen tekort aan projecten op Saint-Charles International"
19-7-2018 "Wat meer trots zou de AGF-sector goed doen"
19-7-2018 Qualiservice neemt Etter Beratung over
19-7-2018 Philips Fruittuin: van werkverschaffing tot verbinder van consument en producent
18-7-2018 Neem een kijkje in een Californisch avocadopakstation
18-7-2018 "Het zijn niet allemaal gemakkelijke jaren"
17-7-2018 Belgische druiven: elk jaar weer minder aanbod
17-7-2018 Greenyard raamt schade recall op 30 miljoen
16-7-2018 Greenyard onder vuur na listeriabesmetting
16-7-2018 "Als-ie onrijp is, dan is het geen Nature’s Pride-avocado"
16-7-2018 Kees Rijnhout steunt met Black Jaguar Foundation grootste herbebossingsproject ter wereld
16-7-2018 "Ons aanbod omvat alles wat gastronomie nodig heeft"
13-7-2018 Kersen: hoe nieuwe rassen de Nederlandse kers aan een comeback helpen
13-7-2018 D'aucy neemt Saint Mamet over
12-7-2018 Vertrek Adjunct Directeur Silvia Janssen-Voorbij bij Kompany
12-7-2018 Jumbo benoemt managing director voor België
12-7-2018 Fustdieven worden brutaler: volle bakken leeggegooid
12-7-2018 KÖLLA: Patric Gutknecht wordt directielid in Zwitserland