Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Jack Aartsen over 110 jaar Aartsenfruit:

"De snelle groei van de afgelopen drie jaar heb ik niet eerder meegemaakt"

Tholen - Aartsenfruit viert vandaag haar 110-jarig jubileum. Alle relaties zijn vandaag welkom voor een kop cappuccino en wat lekkers. Ook wij gingen vanmorgen even langs op het hoofdkantoor in Breda en spraken met algemeen directeur Jack Aartsen, die zelf 35 van de 110 jaar bij Aartsenfruit betrokken is, over het verleden en vooral de toekomst. Gevraagd naar de mijlpalen van de afgelopen 110 jaar, noemt Jack in het algemeen de wisseling van de wacht tussen de generaties, zijn besluit om in 2002 Aartsenfruit voor 100% terug te kopen en het 100-jarig bestaan. "Maar in de basis heb ik een hekel aan terugkijken. Wij kijken elke dag vooruit!"



Gelukkig is er ook genoeg vooruit te blikken. "De afgelopen drie jaar hebben we een groei gerealiseerd, die ik in de 35 jaar ervoor nooit heb meegemaakt. Dat vraagt wel wat van de organisatie. Deze maand is onze vestiging in Hong Kong verhuisd naar een nieuwe vestiging en voor de vestigingen in Breda en Venlo gaan we achtereenvolgens de loods en het kantoor uitbreiden", vertelt Jack. "Ik ben er trots op dat we op alle vier de vestigingen groei hebben laten zien. Juist die groei in de breedte is de kracht van Aartsenfruit."



Gevraagd naar een verklaring voor de groei, antwoordt Jack: "We hebben geen rare dingen gedaan en zijn heel duidelijk in wat wij doen binnen de organisatie. Zo maken we duidelijke keuzes, die tegen de landelijke trend in gaan. We beleveren bijvoorbeeld geen supermarkten en exporteren zelf niet. Maar in wat we doen, proberen we wel heel erg goed te zijn. Die duidelijkheid is binnen de hele organisatie af te zien. Ook in de crisisjaren maakten we met deze visie al een groei door en die zet zich nu in een versneld tempo door."



Een neveneffect van de snelle groei is de noodzaak om meer mensen aan de organisatie te binden. "Aartsenfruit hangt en staat bij haar mensen. De eerste prioriteit voor ons is nu om de organisatie op een hoger niveau te krijgen. Daarom werven we al zes maanden volop goede, nieuwe mensen en dat is een hele lastige opgave."



www.aartsenfruit.com


Publicatiedatum: 18-9-2017
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-1-2018 BelOrta haalt record productomzet van Ä 439 mln
19-1-2018 TOMRA benoemt twee senior sales-medewerkers
18-1-2018 AGF-detaillisten meten krachten op het ijs
17-1-2018 50-jarig jubileum familiebedrijf De Kweker
17-1-2018 Het Vlaamse agribusinesscomplex in cijfers
17-1-2018 Video: Hoe maak je 25 hectare kas klaar voor cannabis?
16-1-2018 Zo werken Tanzaniaanse telers
16-1-2018 Joint venture gaat markt van premium blauwe bessen voorzien
16-1-2018 ''Onze opdracht is de pijn te verzachten''
15-1-2018 Lion Foods bouwt nieuwe fabriek in Kapelle
15-1-2018 Polder Potato van start
15-1-2018 Nieuwe locatie voor groothandelsmarkt Liverpool
12-1-2018 De ťchte toekomst van de AGF- en sierteeltsector
11-1-2018 "TaalbarriŤres vormen vaak een probleem"
11-1-2018 Resultaat Tesco groeit dankzij verssegment
11-1-2018 "AGF-bedrijven zouden in zoektocht naar kandidaten vaker buiten sector moeten kijken"
11-1-2018 Dole toch niet naar de beurs
10-1-2018 Freight Line Europe-renners zesde op Wielerzesdaagse van Rotterdam
10-1-2018 "We staan aan de voet van een spannende transformatie"
10-1-2018 Albert Bartlett ziet prijsdruk terug in cijfers