Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Jack Aartsen over 110 jaar Aartsenfruit:

"De snelle groei van de afgelopen drie jaar heb ik niet eerder meegemaakt"

Tholen - Aartsenfruit viert vandaag haar 110-jarig jubileum. Alle relaties zijn vandaag welkom voor een kop cappuccino en wat lekkers. Ook wij gingen vanmorgen even langs op het hoofdkantoor in Breda en spraken met algemeen directeur Jack Aartsen, die zelf 35 van de 110 jaar bij Aartsenfruit betrokken is, over het verleden en vooral de toekomst. Gevraagd naar de mijlpalen van de afgelopen 110 jaar, noemt Jack in het algemeen de wisseling van de wacht tussen de generaties, zijn besluit om in 2002 Aartsenfruit voor 100% terug te kopen en het 100-jarig bestaan. "Maar in de basis heb ik een hekel aan terugkijken. Wij kijken elke dag vooruit!"



Gelukkig is er ook genoeg vooruit te blikken. "De afgelopen drie jaar hebben we een groei gerealiseerd, die ik in de 35 jaar ervoor nooit heb meegemaakt. Dat vraagt wel wat van de organisatie. Deze maand is onze vestiging in Hong Kong verhuisd naar een nieuwe vestiging en voor de vestigingen in Breda en Venlo gaan we achtereenvolgens de loods en het kantoor uitbreiden", vertelt Jack. "Ik ben er trots op dat we op alle vier de vestigingen groei hebben laten zien. Juist die groei in de breedte is de kracht van Aartsenfruit."



Gevraagd naar een verklaring voor de groei, antwoordt Jack: "We hebben geen rare dingen gedaan en zijn heel duidelijk in wat wij doen binnen de organisatie. Zo maken we duidelijke keuzes, die tegen de landelijke trend in gaan. We beleveren bijvoorbeeld geen supermarkten en exporteren zelf niet. Maar in wat we doen, proberen we wel heel erg goed te zijn. Die duidelijkheid is binnen de hele organisatie af te zien. Ook in de crisisjaren maakten we met deze visie al een groei door en die zet zich nu in een versneld tempo door."



Een neveneffect van de snelle groei is de noodzaak om meer mensen aan de organisatie te binden. "Aartsenfruit hangt en staat bij haar mensen. De eerste prioriteit voor ons is nu om de organisatie op een hoger niveau te krijgen. Daarom werven we al zes maanden volop goede, nieuwe mensen en dat is een hele lastige opgave."



www.aartsenfruit.com


Publicatiedatum: 18-9-2017
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-10-2017 Bouw Kloosterboer Lelystad gestart
19-10-2017 "Veiling goede manier om in korte tijd veel volume te verkopen"
19-10-2017 "Goede marges met cantharellen"
19-10-2017 BUD, Van Ooijen Citrus, Green Organics en MitroFresh beter mobiel bereikbaar
18-10-2017 Tuinbouw centraal in nieuwe missie Rabobank
18-10-2017 WDP winnaar Onderneming van het Jaar
17-10-2017 Diepvriesbedrijf Crop's neemt Pools Agram over
17-10-2017 "Door uitgestrektheid Indonesië zijn veel producten bijna jaarrond leverbaar"
16-10-2017 75 jaar REO Veiling - terugkeerdag oud-producenten
16-10-2017 DP Londen Gateway wordt belangrijke Britse importhaven
12-10-2017 Directiewijziging en wijziging in aandeelhoudersstructuur bij Tolsma-Grisnich
12-10-2017 "Sterke groei doorgemaakt in het Holland- en importseizoen"
12-10-2017 Nieuwbouw CARGOBOSS & van daalen transport
11-10-2017 "Kruidenier Groep had boeken op orde blijkt uit nader onderzoek"
11-10-2017 HillFresh viert 10-jarig bestaan
11-10-2017 Tuinderij Vers genomineerd voor Rotterdamse Ondernemersprijs 2017
11-10-2017 Spaanse Frutas E. Sánchez breidt uit in Mercamadrid
10-10-2017 “Genoeg Zweedse supermarkten voor 50 miljoen consumenten”
10-10-2017 Van Gelder slaat eerste paal en licht groeiambities toe
10-10-2017 Bonduelle verkoopt aandelen in Gelagri