Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Jack Aartsen over 110 jaar Aartsenfruit:

"De snelle groei van de afgelopen drie jaar heb ik niet eerder meegemaakt"

Tholen - Aartsenfruit viert vandaag haar 110-jarig jubileum. Alle relaties zijn vandaag welkom voor een kop cappuccino en wat lekkers. Ook wij gingen vanmorgen even langs op het hoofdkantoor in Breda en spraken met algemeen directeur Jack Aartsen, die zelf 35 van de 110 jaar bij Aartsenfruit betrokken is, over het verleden en vooral de toekomst. Gevraagd naar de mijlpalen van de afgelopen 110 jaar, noemt Jack in het algemeen de wisseling van de wacht tussen de generaties, zijn besluit om in 2002 Aartsenfruit voor 100% terug te kopen en het 100-jarig bestaan. "Maar in de basis heb ik een hekel aan terugkijken. Wij kijken elke dag vooruit!"



Gelukkig is er ook genoeg vooruit te blikken. "De afgelopen drie jaar hebben we een groei gerealiseerd, die ik in de 35 jaar ervoor nooit heb meegemaakt. Dat vraagt wel wat van de organisatie. Deze maand is onze vestiging in Hong Kong verhuisd naar een nieuwe vestiging en voor de vestigingen in Breda en Venlo gaan we achtereenvolgens de loods en het kantoor uitbreiden", vertelt Jack. "Ik ben er trots op dat we op alle vier de vestigingen groei hebben laten zien. Juist die groei in de breedte is de kracht van Aartsenfruit."



Gevraagd naar een verklaring voor de groei, antwoordt Jack: "We hebben geen rare dingen gedaan en zijn heel duidelijk in wat wij doen binnen de organisatie. Zo maken we duidelijke keuzes, die tegen de landelijke trend in gaan. We beleveren bijvoorbeeld geen supermarkten en exporteren zelf niet. Maar in wat we doen, proberen we wel heel erg goed te zijn. Die duidelijkheid is binnen de hele organisatie af te zien. Ook in de crisisjaren maakten we met deze visie al een groei door en die zet zich nu in een versneld tempo door."



Een neveneffect van de snelle groei is de noodzaak om meer mensen aan de organisatie te binden. "Aartsenfruit hangt en staat bij haar mensen. De eerste prioriteit voor ons is nu om de organisatie op een hoger niveau te krijgen. Daarom werven we al zes maanden volop goede, nieuwe mensen en dat is een hele lastige opgave."



www.aartsenfruit.com


Publicatiedatum: 18-9-2017
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

15-12-2017 Floriade Business Club verwelkomt honderdste lid
15-12-2017 "Klanten gaan hier net zo makkelijk met kip als komkommers weg"
15-12-2017 Flevostar Potato failliet
14-12-2017 "Een duurzaamheidscertificaat krijg je niet zomaar"
14-12-2017 „Ofwel nieuwbouw, of we gaan dicht"
14-12-2017 "Situatie op aardbeienmarkt tegengesteld aan vorig jaar"
13-12-2017 "Markt Chinese knoflook bereikte vorige week zijn bodem"
12-12-2017 VLAM: ruim 4 miljoen euro voor promotie groenten en fruit
12-12-2017 Export restricties van drie Wit-Rusissche bedrijven opgeheven
11-12-2017 Fusie BelOrta en Hoogstraten gaat niet door
11-12-2017 Großmarkt München: gespecialiseerd en mondiaal georiënteerd
11-12-2017 Zwitserland: Gebrüder Roelli overgenomen door Mundo
7-12-2017 BPA Racupack wordt BluePrint Automation
7-12-2017 'Omarm eerlijkheid op de werkvloer'
7-12-2017 CMR krijgt nieuw hoofdkantoor in Madrid
6-12-2017 HO HO HOT - Een kerstananas
6-12-2017 "AGF-handel heeft feedback van kritische, jonge mensen nodig"
5-12-2017 „We verkopen 300 pallets kruiden per jaar"
4-12-2017 Rijk Zwaan opent dochteronderneming in Vietnam
4-12-2017 Jan Monsma bij All You Need is Love