Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Jack Aartsen over 110 jaar Aartsenfruit:

"De snelle groei van de afgelopen drie jaar heb ik niet eerder meegemaakt"

Tholen - Aartsenfruit viert vandaag haar 110-jarig jubileum. Alle relaties zijn vandaag welkom voor een kop cappuccino en wat lekkers. Ook wij gingen vanmorgen even langs op het hoofdkantoor in Breda en spraken met algemeen directeur Jack Aartsen, die zelf 35 van de 110 jaar bij Aartsenfruit betrokken is, over het verleden en vooral de toekomst. Gevraagd naar de mijlpalen van de afgelopen 110 jaar, noemt Jack in het algemeen de wisseling van de wacht tussen de generaties, zijn besluit om in 2002 Aartsenfruit voor 100% terug te kopen en het 100-jarig bestaan. "Maar in de basis heb ik een hekel aan terugkijken. Wij kijken elke dag vooruit!"



Gelukkig is er ook genoeg vooruit te blikken. "De afgelopen drie jaar hebben we een groei gerealiseerd, die ik in de 35 jaar ervoor nooit heb meegemaakt. Dat vraagt wel wat van de organisatie. Deze maand is onze vestiging in Hong Kong verhuisd naar een nieuwe vestiging en voor de vestigingen in Breda en Venlo gaan we achtereenvolgens de loods en het kantoor uitbreiden", vertelt Jack. "Ik ben er trots op dat we op alle vier de vestigingen groei hebben laten zien. Juist die groei in de breedte is de kracht van Aartsenfruit."



Gevraagd naar een verklaring voor de groei, antwoordt Jack: "We hebben geen rare dingen gedaan en zijn heel duidelijk in wat wij doen binnen de organisatie. Zo maken we duidelijke keuzes, die tegen de landelijke trend in gaan. We beleveren bijvoorbeeld geen supermarkten en exporteren zelf niet. Maar in wat we doen, proberen we wel heel erg goed te zijn. Die duidelijkheid is binnen de hele organisatie af te zien. Ook in de crisisjaren maakten we met deze visie al een groei door en die zet zich nu in een versneld tempo door."



Een neveneffect van de snelle groei is de noodzaak om meer mensen aan de organisatie te binden. "Aartsenfruit hangt en staat bij haar mensen. De eerste prioriteit voor ons is nu om de organisatie op een hoger niveau te krijgen. Daarom werven we al zes maanden volop goede, nieuwe mensen en dat is een hele lastige opgave."



www.aartsenfruit.com


Publicatiedatum: 18-9-2017
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-4-2018 Brusselse vroegmarkt Mabru in afwachting van zomerfruit
24-4-2018 "Ik ben de ogen en oren van mijn klanten"
24-4-2018 Nieuwbouw Heembouw en Bakker Barendrecht gaan voor duurzaam
24-4-2018 Volgend jaar 1.700 zonnepanelen op dak Euro West
24-4-2018 Hein Deprez over de strategie van Greenyard
24-4-2018 Voorzitterswissel Veiling Zaltbommel: Rene Simons volgt Toon van Tuijl op
23-4-2018 Seeka koopt kiwiplantage van T&G Global in Northland
23-4-2018 „Elsanta is met afstand onze belangrijkste kasaardbei"
23-4-2018 Aandeel Zespri stijgt flink na hervatten handel
20-4-2018 VBO Freshworld heeft inloopborrel bij GR Nieuw Reijerwaard
19-4-2018 Omzet Sligro in eerste kwartaal 2018 met 7,9% gestegen
19-4-2018 Hogere fruitprijzen zorgen voor groei omzet en netto-winst FruitMasters
19-4-2018 "Vraag naar aardbeien groter dan aanbod"
18-4-2018 Koppert Cress start partnership in Wit-Rusland
18-4-2018 Thee zonder suiker door speciale theekruiden
18-4-2018 Green Career Consult viert 10-jarig bestaan
17-4-2018 Lamb Weston / Meijer en Wiskerke Onions bouwen aan restwarmtekoppeling
17-4-2018 Veiling Zaltbommel 'strijdtoneel' voor keurmeesters en kwaliteitscontroleurs
16-4-2018 Meer dan 2.000 bezoekers bij open dag Healthy Fruit
16-4-2018 Eerste opleiding N&S Academy Nordics