Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jelger de Vriend, Innovative Fresh:

"Iedereen wil de beste zijn in vers"

Tholen - Hoe word je nu de beste in het schap met versproducten? Dit vraagstuk werd besproken door Jelger De Vriend van Innovative Fresh tijdens het International Strawberry Congress. Hij begon met het voorbeeld van de Michelingids 1926 met een uniek beoordelingssysteem, waarin de beste restaurants worden beloond met een ster. Toen werd al gezegd: "An Exceptional Experience is Worth a Special Journey". Het is een andere tijd, maar dat systeem is niet veranderd: mensen doen nog steeds moeite voor iets speciaals", legde Jelger uit. Met Innovative Fresh onderzoekt hij de kwaliteit van versproducten in het schap.



Iedereen wil het beste zijn in vers
"Toen waren het restaurants waar mensen het beste eten zochten, maar nu zijn dat ook supermarkten. Met de blurring-trend van tegenwoordig kan men ook naar de retail voor een 'speciale ervaring' of 'versbeleving'." Jelger merkte op dat ook discounters als Lidl steeds meer focussen op 'fresh'. "Iedereen wil het beste zijn in vers. AGF is daar een heel belangrijk onderdeel van: het middelpunt." Hij zoomde in op aardbeien en gaf aan dat aardbeien anders zijn dan andere 'berries'. "Aardbeien zijn wel vaak te vinden bij de frambozen, blauwe bessen en bramen, maar dat zijn niche-producten. Aardbeien zijn 'mainstream'. Het is moeilijk om met dit product goede marges te maken."



Special journey

Maar hoe word je nu de beste in vers? Jelger benadrukt het belang van zichtbaarheid en goede smaak. Volgens hem zijn er verschillende elementen om de verkoop van aardbeien omhoog te krijgen, waaronder uiterlijk, zichtbaarheid, smaak, beschikbaarheid en houdbaarheid. "Smaak is echt een heel belangrijk onderdeel van klanttevredenheid. De consument is heel teleurgesteld als iets niet lekker is, ook al zou het product goedkoop zijn. Een heerlijke smaak zorgt voor herhalingsaankopen." Hij eindigde met de quote: "An exceptional strawberry experience is worth a special journey."

Voor meer informatie:
www.innovativefresh.com